Tie zlé emócie sú programovo živené.

1. Keď v Kongrese vyšetrovali Exxon Mobil ohľadom toho, že klamal investorov a verejnosť ohľadom vplyvu fosílnych palív na klimatickú zmenu, vypovedal tam vedec, ktorého si najali v 70. rokoch. Už vtedy predvídali, že pri danom trende sa do 2020 zvýši globálna teplota o 1,5° a CO2 dosiahne 420ppm. Nemýlili sa, boli to vynikajúci vedci. Koncern potom vrhol veľké prostriedky na popieračskú kampaň. Vtip je v tom, že koncern napokon nedostal pokutu za poškodzovanie životného prostredia, ale za to, že klamstvom ohrozil záujmy investorov (!). Odvtedy však ropné koncerny investujú milióny dolárov ročne do kampane, ktorou najprv popierali klimatickú krízu všeobecne, ale potom začali trolovať elektromobilitu a pod. a snažia sa vyvolávať u bežného obyvateľstva pocity ohrozenia vytváraním legiend o tom, ako chce deep state cez green deal obrať ľudí o slobodu, jatria pocity krivdy a pod.

2. K tomu všetkému sa pridáva napr. cez trollfabriky ruská propaganda, keďže Rusko je v istom zmysle benzínová pumpa zamaskovaná za štát a odklon od fosílnych palív je pre nich existenčná hrozba.

3. Algoritmus sociálnych sietí tému posilňuje, lebo vyvoláva rozhorčené emócie a tým angažovanosť = reklamné príjmy.

Flame wars prebiehajú aj preto, že ten flame niekto polieva benzínom vo forme .

Samozrejme, že za elektromobilitou si v prvom rade peniaze. Vďaka vývoze ropných produktov si môže dovoliť také Nórsko zadotovať elektromobilitu. Predávajú cez 90 % elektromobilov ročne, ale nevyzerá to, že by nejako znižovali vývoz fosílnych palív.
norway.jpg

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up