Cestny AXS ma oproti eTap vyhodu, podla viacerych internet for, v prednom presmyku, vraj eTap zvykol zhadzovat retaz viac ako je zdrave...
Sam jazdim AXS na cestaku aj na MTB (aj teleskopka) a uz by som do kabla nikdy v zivote nesiel... Takisto ani do Shimana kym ich nenapadne spravit kompletne bezdrotove
radenie (a nie ten kombi paskvil ktory bude nova Di2, paky bezdrotove a zvysok zdrotovany s baterkou)
Co sa tyka pouzivania absolutne bezproblemov, ako bolo spominane
baterky si vymenis ak treba
presmyk s prehazkou, odvzdusnenie novych Sramov je bezproblemove doma, robota na par minut (ok, ak niekomu vadi DOT5.1 vs
olej tak je volba jasna, ale nerobi to ziaden problem). Montaz je absolutne super, len brzdne hadicky a to je vsetko, nie je nad to ak je treba dat dole presmyk/prehazku podla potreby, nikde ziaden kablik... Ak chces neni problem si spravit 1-prevodnik docasne (napr som rozmyslal ze keby som siel zoncolan+mortirolo dakedy tak dopredu hodim 30z jednoprevodnik a presmyk dam dole
)
Jedine co sa musis rozhodnut ci ti sedia Sram-acke kombinacie prevodov... Kluky su 46/33, 48/35 alebo 50/37 (oficialne, neoficialne sa to da skombinovat), kazety su 10/26, 10/28, 10/31 (po novom tusim) a 10/33... Sam jazdim 46/33 a 10/33 (same kopce naokolo, Shimanaci s 50/34 a 11/30 na Dura Di2 mi casto zavidia ze tocim 90rpm do 15-18% stupania ked oni uz dupocu
) a neviem si to vynachvalit, troska trvalo kym som si zvykol ale teraz by som uz nesiel spat na 11spd a shimanacke kazety... Aka bude nova Di2 neviem presne (kamos ju uz ma v praci ale kazety nemaju, heh, len radenie
), ale kazdopadne to je mimo temy lebo to este asi potrva
(podla neho oficialna info od Shimana je ze maju velky problem s dodavkou cipov pre nove Di2). Jeden z nasej grupy (uz troska starsi) dokonca nahodil AXS kazetu 10/36, co je oficialne na wide-gravel kombinacie (podla sram treba dlhsiu prehazku a kombinuje sa idealne s 30/43 klukami), a funguje mu to s obycajnym AXS prehadzovacom (cestnym) a 46/33 klukami.
Jedine si treba dat pozor na tie baterky v packach (klasicke CR2032 tusim), a aspon raz za rok preventivne vymenit
Toto leto sa mi stalo ze mi garmin zahlasil slaba
baterka v pake, myslel som si ze pohoda to este mam cas (akurat som siel v stupani na horskom priesmyku) a packa zrazu nic, blbe je ze zrovna ta lava aby som si podradil na lahsi
(prislo prave strme stupanie). Tak som zosadol ze vyhodim baterku zo senzora rychlosti alebo powermetra (taka ista), ale ked som zastal tak baterka v packe zrazu fungovala dalej... Doma som vymenil. Ale tieto vydrzia bez problemov celu sezonu, takze staci v zime preventivne vymenit a je to.