Po mojom prvom vážnom bikepacking tripe môjho života som sa rozhodol, že si zaobstarám gravel bicykel. (Bolo to 500km v Lotýšsku, Litve a Poľsku)
A najbližšiu jar a leto mám ešte väčšie plány: týždne na bicykli, niekoľko krajín, tisíce kilometrov...

Nie som si však istý čo hľadať. Aj keď sa v bicykloch dokážem orientovať, nie som expert na cestné a gravel biky a ich komponenty. Skôr sa vyznám v MTB.

Zatiaľ ma zaujal Kellys Soot 30, nepozdáva sa mi však to, že nemá hydraulické brzdy.
Taktiež som sa pozrel na vyšší model rady Soot - Kellys Soot 50. Tu je problém to, že sa pozerám mimo môjho cenového rozpätia.

Viem, že hľadám gravel bicykel s Drop-barom, dobrými brzdami a možnosťou odniesť niekoľko kíl nákladu. Snážim sa vysomáriť na stránke bikepacking.com, bohužial väčsina odporúčaných bicyklov tam je dostupných hlavne v USA a Kanade a je veľmi ťažké zohnať ich v EU.

Nie som si istý, čo je na niekoľko týždnové cesty lepší typ bŕzd, hydraulické diskové, alebo mechanické diskové? Pozerám sa vôbec na správne bicykle? Mám si radšej začať zháňať zimnú brigádu a kúpiť si drahší bicykel?

Ďakujem
Tomáš
09.11.2022 - 18:39:08
00
Bikepacking.com si bežne všíma aj US a globálne značky distribuované aj u nás alebo v ČR, takže tunajší záber typovo ponúka to čo v USA/Kanade v gravel segmente (rýchla reálna dostupnosť modelov môže byť iná pesnička). Tuším aj gravely od tuzemských značiek už celkom myslia na bikepacking/biketouring pokiaľ ide o možnosť úchytov na rám a pod. Dilemu hydrailcké vs. mechanické brzdy nerozriešim - jedny sú efektívnejšie (a drahšie), a druhé zas možno ľahšie servisovateľné v núdzi, čo niektorí hard-core harcovníci preferujú práve preto, najmä do odľahlejších končín, ďalej of infraštruktúry a na dlhšie...

Osobne mám veľmi rád Bikepacking.com seriál "rigs of", kde sa venujú reálnym set-upom amatérskych závodníkov pre všakovaké dlho-traťové závody, či mtb, či gravel alebo mix...


Naposledy upravil nimm_zwei dňa 09.11.2022 - 19:43:02, celkovo upravené 1 krát.

09.11.2022 - 19:29:16
00
- Čo sa týka bŕzd, mechanické kotúčové brzdy v prípade pretrhnutia lanka opravíš aj sám na mieste. V prípade poškodenia bowdenu hydraulických bŕzd musíš nájsť servis a ten musí mať súčiastky. V prípade toho bike packingu osobne by som šiel do mechanických bŕzd. Do ťažkého terénu, veľkých stúpaní/klesaní nepôjdeš, takže aj mechaniky v pohode.
- vyhol by som sa drahým sadám 2x11 a viac, teda 2x8-10. V prípade nehody sa ľahšie nájde prehadzovačka napríklad.
- určite chceš mať na ráme úchyty, kde môžeš namontovať držiak na tašky, aspoň vzadu.
- neviem, či plánuješ jazdiť za dažďa a podobne, ale možnosť osadenia blatníkov je dobrá vec.

Môj osobný typ, Cube Nuroad FE, vyrábal verziu rovno s blatníkmi a so svetlami na dynamo. Tak isto vzadu bol rám na tašky. Možno bude trocha drahší, okolo 1200€, ale osobne by som bral to.
09.11.2022 - 19:39:39
01
Ak uz sa vyhybat urcitym sadam, zahrnul by som medzi "vyradene" aj 10s. Ak sa teda nemylim, 7-,8- a 9-stupnove su navzajom kompatibilne. V pripade Shimano komponentov -vdaka rovnakemu tahu lanka na radeni- to plati dokonca bez ohladu na to, ci sa jedna o cestne alebo MTB komponenty. Desatstupnove systemy su uz mimo. Tam je to uz rozne v zavislosti od konkretnej modelovej rady/generacie.
Na ten typ jazd, ktore planujes, by som tiez volil radsej mechaniky. Presne z toho dovodu, ktory Ti tu uz viaceri opisali...jednoduchsi servis.
Zimnu brigadu si kludne zozen. Okrem pracovnych navykov su to aj peniaze, ktore sa Ti kedykolvek hodia...bez ohladu na to, aky bicykel nakoniec kupis :)
09.11.2022 - 20:44:26
00
https://int.mongoose.com/collections/bikes/products/guide-sport
Ja mam tento, milion uchytov na tasky+1origo spolu s bajkom, Sora, je pomaly neznicitelna a mechanicke brzdy sice nebrzdia ako hydrauliky ale zse su jednoduche na servis.
11.11.2022 - 08:49:33
01
Ďalšou výhodou tohto Mongoosu je že ak by si chcel tak tam bez problému vojdú aj plášte o šírke 2,1

Prílohy:

IMG_20200820_090903.jpg
IMG_20200820_090903.jpg 394.26 KiB thumb_up0thumb_down

11.11.2022 - 10:21:15
00
napr. tu v clanku najdes aj popis na com isli https://www.bikepacking.cz/furt-pryc-zavrenym-hranicim-navzdory/
tazko radit - ty vies co chces jazdit - trasy, teren .... ak si v civilizacii a nebodaj EU tak hydrauliku ti zoservisuju vsade. ak ides niekam do krajin 3 sveta tak radsej mechaniku. zaklad je vyrazat na biku v dobrom stave. potom aj tej hydraulike sa nema moc co stat. ved ako casto sa servisuje? geometria tak isto - podla toho co chces a akym tempom chces jazdit. co ti viac vyhovuje - su doslovne turisticke geomerie az po vyslovne cestak so sirsimi plastami. prevody detto.
marin, surly, salsa, kona ... vela znaciek zozenies uz nappr. v cechach ak nie tak v DE.
11.11.2022 - 10:30:13
00
A nerozmýšľal si priamo na bicyklom určeným na bikepacking?
11.11.2022 - 12:34:26
01
@jano1987 Prečo sa ten Cube volá Fe a nie je zo železa/ocele?
Šiel by som ale do bajku z ocele a priamo určený na bikepacking.
11.11.2022 - 14:32:55
00
FE = Fully Equipped
11.11.2022 - 15:10:33
02
skynet napríklad Marin robí oceľové gravely https://www.marinbikes.com/cs/bikes/family/nicasio
11.11.2022 - 16:54:04
02
https://www.canyon.com/cs-sk/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/grizl-6/2708.html?dwvar_2708_pv_rahmenfarbe=GN
11.11.2022 - 19:56:08
00
keyboard_arrow_up