prve cislo znamena pocet prevodnikov, t. j. tych ozubenych kolies, co su vpredu pri klukach a druhe cislo znamena pocet ozubenych kolies vzadu na osi zadneho
kolesa - tie sa volaju "kazeta" (kupuje sa to ako jeden diel)
pri systeme 1xnieco mava ten prevodnik vpredu vacsinou 30 - 34 zubov, co cca zodpoveda tomu strednemu ozubenemu kolesu vpredu, co si mala na bicykli s 3x9, cize s tromi prevodnikmi vpredu. Aby boli aj pri systemoch 1x10, 1x11, alebo 1x12 stale k dispozicii aj tie najlahsie prevody a aby neboli medzi prevodmi prilis velke skoky (jeden prevod je lahky a nasledujuci je uz prilis tazky), tak maju tie kazety vzadu viac ozubenych koliesok (10, 11, alebo 12, oproti napr. 8. co si mala doteraz) a maju vacsi rozsah (napr. 10-50 oproti tvojim 12-32). Cize najlahsi prevod pri system 1x12 s 32zubovym prevodnikom vpredu a kazetou 10-50 vzadu bude 32/50. Doteraz si mala najlahsi prevod asi 22/32, alebo 24/32.
32/50 = 0,64
22/32 = 0,6875
24/32 = 0,75
Ak budes mat na novom biku prevodnik 32z a
kazetu s rozsahom 10/50z, tak najlahsi prevod budes mat lahsi, ako si mala doteraz.
Snad je to trochu zrozumitelne