Ahoj
xox no za september a oktober som najazdil len okolo 500km ale zatial mozem povedat, ze nedostatky v jazdeni a technike mam ja a nie
bajk Povodne som planoval mat viac univerzal ale ukazuje sa, ze aj ked ma Hugene mensie zdvihy 150/140 nez moje enduro tak stale by som vyuzil aj nieco XCckove na presuny z bodu A do bodu B - slapat na tom na asfalte s Big Betty a Magic Marry je len o trosku mensie utrpenie nez na mojom 27.5/2.8" endure.. kazdopadne ked sa dostanem na polnu cestu/sotolinu radikalne sa to zlepsi..
Na druhu stranu jazdenie po Malych Karpatoch - take bezne lesne cesticky a chodniky a modre/cervene traily tam je to uplna pohodicka, do vzduchu to ide takmer samo a je dobre predo-zadne vyvazeny, obratny tiez a do klopeniek a switchbackov napriek vacsej velkosti
kolies 29" vs 27.5" a razvoru to ide lahsie nez merida, do kopca na nespevnenom podklade sa na tom slape pohodlne a stabilne ale KOMy z toho nebudu (to ani nie je cielom).. Zadna stavba tlmi paradne, som velmi spokojny aku trakciu to ma a ani v otvorenej pozicii sa pri beznom jazdeni nejako prehnane nezanara ale stale je citliva (s vidlicou troska bojujem ale to preto lebo 36 foxa zase nie je XCckovo jemna a ma trosku ine urcenie - ale s pomocou znizeneho tlaku a dodatocnych tokenov je to vyrazne lepsie) - dokonca ten zadny
tlmic mam skoro stale otvoreny a zatvaram (ono to nie je uplny lock ale take stvrdnutie celeho prejavu) to len na tiahle kopce po asfalte..
Par veci co som spravil, co som mal spravit a nespravil a co spravim asi do buducna - skracoval som
rajdy z 805mm na 780mm - na mojich 175cm/74kg (Mkovy ram) je to lepsie a mozno som mohol este pol cm z kazdej strany ale uz to nebudem silit.. Vymenil som si sedlo za take iste co mam na inych bajkoch (ale to su subjektivne preferencie) a tak isto som vymenil gripy kde mi nevyhovoval lock-on na vonkajsej strane a na vnutornej strane ta zarazka gripu.. S brzdami (Cura 4) som nadmieru spokojny ked ich porovnavam so Saintami co mam (akurat platnicky idu dost dole a zadne pomalinky budem musiet menit), brzdna sila by som povedal on-par so Saintami ale lepsia modulacia.. Bajk ked sa rozbehne tak dobre drzi rychlost aj po rovine aj v zvlnenom terene ale trosku tazsie sa rozbieha - prikladam to hlavne kolesam/dezenu.. (mam v predu aj v zadu 1.2kg
plaste a Newmen SL A.30 hlinikove rafiky - plan mozno na buduci rok je zakupenie novych karbonovych rafikov, lahsich nabojov a hlavne lahsich plastov cca 700g s jemnejsim dezenom aby som na suchsie a menej narocne podmienky mal lahsie - viac do XC orientovane kolesa a tieto si necham viac na rozbity, blatisty a drsnejsi teren).. pri Mkovom rame a mojom posede a proporciach som si mal asi vybrat 160-175mm dropper, mam tam teraz 150mm a je cca 3cm vysunuty nad vrch hlavovej trubky - ked ho dam dole tak priechodnost ponad sedadlo dozadu je fajn, ale tie 2-3cm by mi pridali hodne k "pocitovemu" pohodliu ked idem strmaky nad zadnym kolesom.. Ram som mal asi trosku olepit - dokonca mam aj kupene nejake folie ale nevydrzal som a vypomstilo sa mi to, zatial nemam odrazky od kamenov ale na zadnej stavbe pri brzde som si blbo osuchal ram druhym bajkom na nosici (ale to je cisto moja hlupost a nepozornost).. Posledna drobnost co ma caka je skratenie bowdenov aj na brzdach aj prehadzovacku/dropper - pani v Propaine to preventivne nechali tak dlhe, ze aj pri kompletnom pretoceni o 180 stupnov z jednej strany na druhu su stale mensie presahy a v jazde dopredu subjektivne trcia..
Tak asi tak - nelutujem to, bajk je krasny, jazdi paradne, ale treba s nim jazdit v patricnom terene.. na 80km vyletiky po rovine to moc nie je aj ked sa to da prejst..
P.S. ospravedlnujem sa za litanie, ale nejako to zo mna samo vyslo..