Karbonu by som sa nebal. Pokial na neho mas, je urcite lepsi ako Al. Nevyhody su vyssia cena a odolnost pri naraze. Karbon je sice pruzny ale vie byt aj krehky. Pri tvrdom dopade na kamen moze prasknut, pritom Al
ram sa preliaci.
Potom su uz len same vyhody
: nizsia vaha, lepsia tuhost a pevnost, moznost usmernit pruznost (napriklad sedlove vzpery, ktore pruzenim nahradzaju cap) a hlavne ziadna postupna unava materialu ako pri AL ramoch. Mozes ho jazdit dokym ho narazom neznicis.
A velka vyhoda je ako pise Marecej, ze sa da opravit. Nie je to sice lacne, ale lacnejsie ako novy ram a jednoduchsie ako zvarat neznamu AL zliatinu a este hladat, kde to vypalis (bez vypalenia je totiz zvarana cast dost slaba). Okrem toho pri karbone je opravena cast vzdy pevnejsia ako povodna (pretoze je tam viacej materialu ako bolo povodne), pritom pri AL rame bude opravovana cast vzdy slabe miesto ramu.