Rumakk napísal:
DanoL91 charger 2,1 RC2 som jazdil so vzduchovym shaftom debonAir a teraz tam mam pruzinu od Push Industries ACS3 https://www.pushindustries.com/products/acs3-fork-coil-conversion-kit

s ACS3 je to uplne ina vidlica, ten damper na to az tak nevplyva....

Moze byt, neviem ale porovnat, ACS3 som nejazdil. Co ale viem, je, default Lyrik vs modnuty Lyrik - hlavne po uprave okolo mid valvu je z toho takmer nova vidla.. mozno este v kombinacii s ACS3 by to bola ultimatna vidla :D
01.02.2023 - 12:46:53
01
DanoL91 asi by bola... pretoze co som skusal od relevation, pike, lyrik, fox 36, 38.... tak ani jedna sa nevyrovnala s celkovym chodom a citlivostou upgradu na ACS3, tie vzduchove shafty proste na single air nefunguju aspon nie mojim poziadavkam - aby ma niekto nechytal za slovicka, ..., este stara reba kde bol dualair bola dobra single air reba je cista motyka.... ale este by to chcelo skusit formulu, ext a mezzerku....
01.02.2023 - 12:59:51
00
Formulu mam sicé z negatívnou oceľovou pružinou ale ani základná 38ma ani základný lyrik 2020 sa nechytaju....
01.02.2023 - 13:30:43
00
Rumakk napísal:
DanoL91 asi by bola... pretoze co som skusal od relevation, pike, lyrik, fox 36, 38.... tak ani jedna sa nevyrovnala s celkovym chodom a citlivostou upgradu na ACS3, tie vzduchove shafty proste na single air nefunguju aspon nie mojim poziadavkam - aby ma niekto nechytal za slovicka, ..., este stara reba kde bol dualair bola dobra single air reba je cista motyka.... ale este by to chcelo skusit formulu, ext a mezzerku....

Dual air od RS bol zaujimavy koncept, chcelo by to nejaku jeho reinkarnaciu, len teda s negativkou o objeme aky sa pouziva dnes
01.02.2023 - 14:09:31
01
DanoL91 ved existuje... Formula Selva R ;)
od RS sa asi nedockame tak ako fox nevrati spat nastavenie zdvihu vidlic v rozmedzi 20mm externym ,,kolečkom´´
01.02.2023 - 14:18:18
00
Aktuálne už sú vidly, kde je možnosť normálne upravovať tlak v príslušných komorách, komory sú aj dostatočne veľké. Teraz aktuálne ide tento talian upraviť základný PIKE, ale tu je nejaký jeho aktuálny produkt so 4 vzduchovými komorami:

https://www.facebook.com/rulezmansuspension/photos/pcb.1933045953705823/1933045840372501/

A na trhu sú už resp. prichádzajú onedlho aj tlmiče s 2 pozitívnymi komorami.
01.02.2023 - 15:25:11
00
Rumakk napísal:
DanoL91 asi by bola... pretoze co som skusal od relevation, pike, lyrik, fox 36, 38.... tak ani jedna sa nevyrovnala s celkovym chodom a citlivostou upgradu na ACS3, tie vzduchove shafty proste na single air nefunguju aspon nie mojim poziadavkam - aby ma niekto nechytal za slovicka, ..., este stara reba kde bol dualair bola dobra single air reba je cista motyka.... ale este by to chcelo skusit formulu, ext a mezzerku....


Veru pamatam si dodnes na prvu jazdu ked som nahodil ACS3. Som nechapal 😀
01.02.2023 - 17:05:07
01
Rumakk napísal:
troska som si precital spravy ohladom ...

Vidiet, ze si to precital len troska a pises sice rozumne, ale v kontexte diskusie odveci.
Problem nie je v tom, na ake cislo fukas, ale v tom, aby sa ti pri kazdom vysrobovani hadice neznizil tlak v tlmici o roznu nahodnu hodnotu. To je problem, bez ohladu na to, ci fukas tabulkovy tlak, alebo mas svoj oblubeny prisposobeny vonkajsej teplote. Niektori pisu, ze s tym problem nemaju a staci im klasicka pumpa - beriem. Ja som s nimi dobre skusenosti nemal. Preferujem nezavisle otvaranie ventilu. Neznervoznuje ma pocit, ze nieco mohlo uniknut opat aj z tlmica.
01.02.2023 - 20:32:25
00
Palo ale pri odsrobovani ti tlak z tlmica neunikne... par milimetrov po zacati odskrutkovania hlavy pumpy je uz ventil zavrety a to ,,zasicanie" je iba tlak z hadice pumpy.. cize tlak mas v tlmici presne taky ako si si navolil na pumpe...

Tu je to popisane v teste:

https://enduro-mtb.com/en/the-best-shock-pump-you-can-buy/

Ine je ten cerveny RS tool na fukanie IFP komory...
01.02.2023 - 21:17:57
04
Takze prakticky test zrealizovany pred par minutami - tlmic nafukany na 200psi, odsrobovana/zasrobovana pumpa, zapisany rozdiel tlaku, dofukane na 200 a tak dokola.

Planoval som zopakovat 5 krat, ale pri klasickej hlave vychadzali "pekne" vysledky, tak som dal az 8 opakovani:
zoradene vzostupne: 15,20,25,25,30,30,40,60

nezavisle ovladanie ventilu som zopakoval len 3krat, lebo principialne sa tam nema co zmenit.
Vzdy rozdiel 15psikov

Este ma chvilu presviedcajte o mytoch a ze to unika len vzduch z hadicky :)
Realne by mal byt rozdiel niekde medzi 10-20psikov, podla typu pumpy.
Ano, moze byt ten typ pumpy co mam nepodarok (dostal som ju k biku Giant, mal som az 2 kusy).
V kazdom pripade, ked uz si mam kupit pumpu, nevidim dovod, aby som kupoval taku, ktorej konstrukciu povazujem za problematicku, ale kupim si ten druhy typ.
Budem rad ked niekto test zopakuje a podelite sa o vysledky aj s uvedenym mena pumpy.
01.02.2023 - 22:01:41
00
Ehm jasne ze ked zasrobujes a odsrobujes pumpu ze ti z tlmica ide tlak vzduchu do tela pumpy a aj hadicky.. to nie je mytus ale realita a fyzika...cize minus tych 15-20psi co islo do tela pumpy.... Pri odsrobovani sa zavrie ventil a vzduch z pumpy a teda aj hadice unikne so zvukom ticheho prdu von.....
Alebo som absolutne nepochopil z toho popisu princip tvojho testu...
01.02.2023 - 23:45:07
00
Ak som to spravne pochopil, Palo TT nameral rozne ubytky - od 15 az do 60 psi a teda, ze pokles nemohol byt sposobeny iba "naplnenim" pumpy.. ak je to tak, tak zrejme zalezi od pumpy a ty mas jednu z tych "horsich"..
ja som nedavno skusal nieco podobne, aj za pomoci shockwizu.. tlmic -> shockwiz -> pumpa s dvojstup. hlavou.. pri odpajani som zamerne odsroboval trn do takej polohy, aby tlak na manometri zacal len tak-tak klesat a teda som sa snazil nasimulovat najhorsi mozny scenar - aby tlmic bol este otvoreny a hlava pumpy uz netesnila..
samotne vyfuknutie na manometri pumpy trvalo niekolko vela sekund a napriek tomu, ubytok vzduchu podla shockwizu bol nula.. islo o obyc lacnu pumpu Beto, ktora sa predava aj v tunajsom shope..
01.02.2023 - 23:56:56
02
Matvej15 ja s ACS3 nechapem dodnes... ked skusam kamosovu 36tku to je ako keby som chytil staru vyheglanu zbijacku :D
02.02.2023 - 09:00:14
00
Pružinová konverzia vidly je už taká individuálna záležitosť. Pružina samozrejme premení konvenčný FOX, alebo RS na iný level. Ale rozumne navrhnuté vzduchové vidly, alebo vzduchové tuningy mne osobne sedia viac. Je to také hladšie pri jazde. Možno som mohol ešte pri Vorsprungu skúsiť mäkšiu pružinu. Ale mal som najmäkšiu doporučenú a stále bola tá vidla taká, že ani pri zlých doskokoch do kompresií nešla vôbec ani k dorazu, pritom HBO som mal úplne otvorené - takže vlastne neplnil žiadnu úlohu vlastne.
Teraz na Mezzeri to mám tak, že najhoršie dopady mi už berie továrensky nastavené HBO, čo zastaví vidlu asi 10mm od konca. Takže vidla ide pekne okolo stredu pri normálnej jazde a potom na skalách ide pekne do zdvihu. Pružinu bolo hodne cítiť v tom, že bike bol už pomerne ťažký na predok. Nesedelo mi to úplne tak ako pružinový tlmič.
02.02.2023 - 09:52:42
00
brano mozno ten vorsprung alebo tvrdisa pruzina to robila. pretoze ja s acs3 jazdim okolo stredu a pri vecsich dropoch idem presne ako pises 10mm od konca... bol uz aj doraz a nic hrozne.... ja mam teraz bike vyvazeny, zadok som mal tazsi tak vpredu pruzina mi vobec nevadi....
02.02.2023 - 10:06:08
00
keyboard_arrow_up