Prosím je tu niekto z Bratislavy kto sa naozaj vyzná a pomohol nastaviť tlmič a vidlicu? Odvdačim sa Ďakujem
30.07.2024 - 21:12:36
00
Bez toho aby si vedel povedat ako sa ti na "nastavenom" pruzeni jazdi ti to nikto presne na teba nenastavi. Ak mas vzduch tak mozes skusit napriklad nieco taketo https://www.mtbiker.sk/clanky/10463/shockwiz-ked-odpruzenie-mysli.html co ti statisticky odporuci zmenu nastaveni. Mozno sa taketo krabicky daju i pozicat. Ale tiez to funguje rovnako: nastavis a jazdis, trochu upravis a zase jazdis, zase nieco upravis a takymito iteraciami sa k niecomu dopracujes.

Podla mna ak si tak este neurobil skus si to nastudovat, clankov i videii je k tomu plno. Pozri si co je sag, co je kompresia a co odskok (rebound), co je low-speed a co high-speed ak to mas na pruzeni. Ak to mas na vzduch a vies fukat negativnu komoru zvlast tak si pozri co robi. Nastav spravny SAG odporucany vyrobcom podla toho co na tom budes jazdit (je to udavane vyrobcom bud v percentach alebo mm, napriklad 21mm na pohodove jazdenie, 20mm na neutral a 19mm na preteky). Kompresiu a odskok daj do stredu alebo na uplne najmenej a jazdi teren na aky to chces mat nastavene. A skusaj po par krokoch menit vzdy jedno nastavenie, ked sa ti jazdi lepsie tak ho skus zmenit o nieco viac, ked horsie tak sa vrat naspat a bud skus ist na druhu stranu alebo zacni menit nieco ine.
V skratke kompresia je tlmenie ktore tlmi (brzdi) pohyb pruzenia pri stlacani, odksok (rebound) je tlmenie ktore tlmi (brzdi) pruzenie pri vracani sa do povodnej polohy. Tocitkami len nastavujes to ako velmi to brzdi (menis velkost otvoru ktorym preteka tlmiaci olej). Low-speed su potom zmeny v pomalej rychlosti, ked to ako rychlo sa chce stlacit pruzenie je pomalsie (napriklad pomaly prechadzas retarder na ceste) a high speed su zase rychle zmeny, rychle narazy (napriklad rockgarden do ktoreho vletis velkou rychlostou)
Len musis vediet ci sa ti pruzenie alebo tlmenie meni k lepsiemu alebo horsiemu, to jevsetko. Zase uplna veda to nie je ale kazdemu moze vyhovovat podla jazdneho stylu a terenu nieco ine takze ak by ti to pomahal niekto nastavovat tak mu to musis vysvetlit.

Ked uz poznas pojmy tak toto je na zaciatok celkom fajn video kde su vysvetlovane realne rozdiely pri max a min nastaveniach
thumb_up0thumb_down
30.07.2024 - 22:12:22
03
Ďakujem
01.08.2024 - 00:03:20
00
keyboard_arrow_up