obrovske stastie. v takychto pripadoch to konci casto velkou krvavou skvrnou pod kolesami.

Veď po nej presiel,čii??
08.05.2015 - 10:02:31
00
evidentne sa slo odbocovat ci cyklista(ka) vobec daval-a a v dostatocnom predstihu znamenie je uz druha vec,treba si uvedomit ze priemerna reakcia najrychlejsich vodicov je pol sekundy pri rychlosti atd.atd. ked hodis ruku a hned zacnes ist ku stredu mozes mat problem davas znamenie rychlejsiemu alebo rovnako rychlemu pri smerovkach to si treba uvedomit ...takze dostatocny predstih je klucovy
08.05.2015 - 10:17:21
04
Podľa poslednej novely slovenského cestného zákona je vodič jazdiaci priamo povinný dať prednosť cyklistovi odbočujúcemu vľavo, resp. prechádzajúcemu do vedlajšieho jazdného pruhu.

Samozrejme, cyklista nesmie byť lenivý a musí ľavou paprčou ukázať, že tam chce ísť - to už v zákone nie je... Prípadne sa aj pozrieť dozadu, či to nejaký ten blbec za ním vie.
08.05.2015 - 21:31:46
01
To sa mi stalo minule, idem si pri kraji pravého pruhu a blížim sa ku križovatke, kde chcem odbočiť doľava. No musím prejsť celý svoj pravý pruh a celý ľavý, ktoré oba idú rovno a dostať sa do tretieho, ktorý začína pred križovatkou. V tom momente som vytasil ľavú ruku a začal sa pomaly presúvať. Blbček, ktorý išiel v ľavom pruhu ma videl v dostatočne vzdialenosti, ale aj tak neuberal z plynu a ešte akoby sa snažil zrýchliť ako by sa snažil ešte ma minúť pred tým ako mu skrížim jeho pruh. Samozrejme, že jeho odhady boli úplne vedľa ako u väčšiny blbečkov-ignorantov. Dupol na brzdy a kolesá iba pišťali a drhli o asfalt. 100 m pred ním bol semafór, ktorý ukazoval pre jeho smer červenú. Takže nemal ani dôvod niečo stíhať. Ja som dokončil manéver a na zelenú prefrčal križovatkou doľava.

Vodiči vôbec akoby nevedeli ako sa pri takýchto situáciách správať. Lebo minimum cyklistov používa ruky na zmenu smeru a väčšinou tých plašákov na bicykli vidím ísť štýlom, že zastavia pri krajnici, počkajú kým prejdú autá a potom odbočia do vedľajšej ulice. Alebo na križovatke so semafórmi vybehnú z cesty na chodník, kde cez prechody prejdu do bočnej ulice, kde zase vojdú na cestu a pokračujú. Proste absolútna diera zo znalosti povinnosti a práv cyklistu v cestnej premávke na oboch stranách tábora.
08.05.2015 - 22:05:55
03
Ja mam opacnu skusenost. Ak potrebujem ist cez 2 pruhy dolava vystrcim ruku kuknem za seba a nikdy ma este neobehlo viac ako jedno auto. Zvycajne len to, ktore slo +- vedla mna
08.05.2015 - 22:29:08
00
Alebo na križovatke so semafórmi vybehnú z cesty na chodník, kde cez prechody prejdu do bočnej ulice, kde zase vojdú na cestu a pokračujú. Proste absolútna diera zo znalosti povinnosti a práv cyklistu v cestnej premávke na oboch stranách tábora.


Kym budu nase cesty pre cyklistov tak nebezpecne, ze samotni policajti toleruju jazdu cyklistov po chodnikov, o povinnostiach cyklistov v cestnej premavke je zbytocne sa vobec bavit.
08.05.2015 - 22:43:15
00
Ked ja vytrcim ruku, vacsina vodicov to respektuje. Staci si nechat aspon 20m na preradenie sa do vedlajsieho pruhu a vchadzat do neho pod co najmensim uhlom.
Problem mam skor s tym, ze vodici mi pri predbiehani neumoznia vytrcit lavu ruku. Preto sa mi osvedcilo najprv vystriet ruku smerom k zemi a postupne ju vystretu zdvihat dolava. Takto robim aj v pripade, ked nemam v umysle menit smer jazdy, ale ked chcem donutit vodicov zvacsit bocny odstup na nekvalitnej vozovke.
09.05.2015 - 00:13:34
02
... minimum cyklistov používa ruky na zmenu smeru a väčšinou tých plašákov na bicykli vidím ísť štýlom, že zastavia pri krajnici, počkajú kým prejdú autá a potom odbočia do vedľajšej ulice. Alebo na križovatke so semafórmi vybehnú z cesty na chodník, kde cez prechody prejdu do bočnej ulice, kde zase vojdú na cestu a pokračujú. Proste absolútna diera zo znalosti povinnosti a práv cyklistu v cestnej premávke na oboch stranách tábora.


na jednej strane mas pravdu, na strane druhej je to uplne normalne defenzivne jazdenie v meste. Ja rozumiem ze ty a vacsina ziletkarov ste tzv "ofenzivni" jazdci, ale bezny cyklista taky nie je, bezny cyklista si chce zachovat zivot a zdravie a respektuje ze na ceste vladnu auta. Medzi takeho bezneho cyklistu by som zaradil aj bajkera, ktory drvivu vacsinu svojich kilometrov najazdi v lese a cez mesto a cesty sa presuva len aby sa tam co najkratsou cestou dostal.
09.05.2015 - 02:47:16
00
Iron.hide.....to vobec nieje ale v prospech toho bajkera..je to ovela horsie ako kebyze sa preradi tak ako ma....par krat sa mi stalo ze chlapik predomnou len tak z nicoho nic zastal lebo chcel prejst cez pruhy do odbocovacieho....cele zle....
09.05.2015 - 07:36:53
00
cyklisti su na cestach neviditelni - motorkari na seba upozornuju hlasnym vyfukom, ale cyklistu ja ako vodic v mestskej premavke obcas naozaj zaregistrujem az na poslednu chvilu. Hlavne ked nema na sebe vyrazne oblecenie a po krajnici alebo medzi pruhmi predbieha auta stojace v kolone.

Preto sa na bicykli v meste spravam ako chodec - bezne jazdim po chodnikoch, po uzkych cestach jazdim v protismere pri krajnici, detto ked idem do jednosmerky v protismere (Pri suchom mlyne pod Kramarmi).. ved ani nemam bicykel usposobeny na jazdu po verejnych komunikaciach takze na ceste ani nemam co robit :lol:
09.05.2015 - 08:58:29
00
na jednej strane mas pravdu, na strane druhej je to uplne normalne defenzivne jazdenie v meste. Ja rozumiem ze ty a vacsina ziletkarov ste tzv "ofenzivni" jazdci, ale bezny cyklista taky nie je, bezny cyklista si chce zachovat zivot a zdravie a respektuje ze na ceste vladnu auta.


Vždycky na ceste budú vládnuť autá, keďže je ich nepomerne viac. Tu ide o to vsugerovať novým šoférom v kurzoch autoškoly, že cesty nepatria iba autám a že cyklisti (chodci) nie sú nejaká skupina, ktorú treba nechcene akože tolerovať, ale správať s k ním na ceste s úplne odlišným rešpektom ako voči inému autu.
A čo sa týka tej defenzívy a ofenzívy. Skôr by som to rozdelil na skupiny, tí čo jazdia na bicykli a nemajú šajnu o svojich povinnostiach a právach a tých, ktorý aspoň niečo znalosti nadobudli či už z dopravnej výchovy, alebo vlastným samoštúdiom pre svoju obľubu k cyklistike. No keďže sa skúšky na jazdu na bicykli nerobia, tak prevažujú tí tzv. defenzívny plašáci. K ožralom, ktorý si to v noci trandia z dedinskej krčmy do svojej domácnosti sa vyjadrovať nemá ani zmysel.
09.05.2015 - 15:28:21
02
Moj bracho co ma 41 mi spominal raz ze ked robil on vodicak ze ked tesne obehol cyklistu ze mu instruktor nadal a povedal ze ked to urobi este raz ze ho vyhodi z kurzu...kiez by boli vsetci instruktori takyto
09.05.2015 - 17:28:06
08
mame takuto znacku?
popripade by bolo cool navrhnut ju a spravit, dat to do noveho cestneho zakona... nechce sa mi verit ze je tolko dementov na svk, podla mna to len nevedia... potom by sa dali aspon na miesta kde cyklotrasa vedie po ceste a mozno by to trosku skonsolidovalo vodicov

Prílohy:

1-metre-while-overtaking1.jpg
1-metre-while-overtaking1.jpg 200.53 KiB thumb_up0thumb_down

09.05.2015 - 17:57:50
00
Nerob si srandu, toto je typ značky vyspelého sveta. To znamená, že u náš niečo také oficiálne najskôr za 20 rokov :)
09.05.2015 - 19:11:26
00
Uz to tu bolo, no toto skor vyzera ako chvalenie http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/317965/ridic-ktery-chtel-vyjet-autem-na-snezku-kluci-rikali-ze-to-auto-nikam-nedojede.html Asi by sa mu mali ospravedlnit a potlapkat ho po pleci, kedze pocas stavok sa mozu zakazy porusovat :)
09.05.2015 - 19:35:03
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up