UST drží tlak aj bez tmelu. Rovnako ako galuska. Čo sa týka defektov, UST znesú viac ako TLR. Pre prípadný defekt nie je problém preventívne naliať tmel aj do UST. Pre hrubšiu vrstvu pneumatiky rýchlejšie dieru tmel zacelí ako na TLR, ktoré sú často tenké ako papier. Momentálne sú uprednostňované TLR preto, že spolu s tmelom sú váhove zhruba rovnaké ako UST bez tmelu.
Mnohí pretekári to riešia tak, že UST, príp. galusku majú bez tmelu. Pre prípad defektu vozia sebou tmel v spreji. (15-20 gramov kompet nádobka). V prípade defektu sa sprejom nafúka pneumatika a dostane sa do nej aj tmel. Výhoda je v tom, že netreba náhradnú dušu ani pumpu. Teda celkove je to váhove ešte niečo málo v pluse. Nafúkanie je bleskové. Oproti tomu nafúkanie malou
pumpou trvá mnoho krát nekonečne dlho. Nahadzovanie
duše do TLR plášťa v teréne je dosť problematické. Všetko je zapatlané od tmelu. Raz som takto potreboval nahodiť dušu a skončil som pri bezdušovom ventilku. Nemohol som ho vykrútiť z ráfiku. Až keď prišiel "zberač mŕtvol" - štvorkolkár v závere pretekárov, ten mi pomohol. Potreboval som k tomu kombinačky z jednej strany a z druhej ventil fixovať krížovým šrobovákom. Od tejto skúsenosti už jazdím pretek jedine so sprejom. Samozrejme na celodenné výjazdy do terénu bez duše,
pumpy a iných potrebných vecí nejdem.
Odpoveď pre
: fofo050 Pri váhe jazdca 72-75 kg hustím TLR na 1,7-1,8 predné a zadné 1,9-2,0. ( a niekedy aj podľa povahy terénu viac alebo menej)