S tou životnosťou titánu a karbónu by bolo dobre uviesť na pravú mieru, že karbón má vyššiu životnosť ako titán, čo sa degradácie týka.
16.03.2015 - 22:20:35
03
Praveze po novom jazdim Venge :D a dovolil by som si protirecit, ze pri tych rychlostiach nepocitis rozdiel medzi ramami z aero hladiska, ale tu vidim ten rozdiel v tom ci cloveku ide o sekundy a planuje na tom bicykli zavodit a je kvoli tomu ochotny obetovat aj z pohodlia. Lebo mozem povedat, ze napriklad ten Venge je oproti Haibiku naozaj riadne tvrdy a zdaleka nepohlcuje tak nerovnosti. Dobry titanovy ram musi byt este pohodlnejsi, ale musi byt aj citelne pomalsi na rovinke, ale ked ho clovek ma na jazdenie pre radost tak si viem predstavit, ze to je to prave orechove co chce. Vsak niektory jazdia aj Roubaix za to ze je pohodlny a ten je omnoho skaredsi ako napriklad ten tvoj titanovy.
Takze zaver mozme zhrnut nejak tak, ze titanove ramy su dlhotrvacne pohodlne ramy s klasickymi tvarmi ako alternativa k modernym aero ramom, ktore su stale dost nepohdlne a urcene skor na pretekanie ako vozenie sa. Cim sa ale dostavame k tomu, ze moj prvy prispevok na tuto temu nebol odveci :D.
16.03.2015 - 22:22:47
00
reeller_sk Ano, je pohodlnejsi. (vyhoda oproti oceli) Ale nie na ukor tuhosti. (nie je zuvacka v akceleracii, vyhoda oproti hliniku). Nezlomi sa ako karbon. Spaja plusy hlinika, ocele a karbonu dohromady. Tazsie sa vsak zvara (technologicky).
Aero nie je alfa a omega. Viem, marketing ukazkovo masiruje ludom hlavy, ale bezny clovek ho nepotrebuje. Moze mat aero bicykel, ale pokial to nema v nohach, v plucach a krvi, nepomoze mu ani svatena voda. Chapem vsak, treba nieco predavat a robit obrat. O tom je reklama :)
16.03.2015 - 22:25:16
00
aku ma karbonovy ram zivotnost? neporovnavajte neporovnatelne, titan je skor pre fajnsmekrov a je to viac o prestizi, karbon je viac komercny ale no vykonovej cyklistike si myslim ze lepsi (uz len kvoli tej hmotnosti ked uz v nicom inom nie je podla vas lepsi)....inak ten foooor, ze pri titanovom biku nepotrebujes zimak bol dobry :D to neberte ze odsudzujem titan, tie ramy su krasne, len to uz dnes nie je top material
16.03.2015 - 22:36:47
00
Podla marketingovych podkladov, cim pomalsie ides, tym viac usetris na aeroveciach casu :D. Ako nechcem sa hadat, ale toto nie su argumenty co si dal, nezlomi sa ako karbon, pochybujem, ze pri pade ktorom zlomis karbonovi ram, by si neohol, neprehol, nepreliacil titanovy ram, tak ze by si ho nevedel uz opravit. Sam od seba karbon nema tendenciu lamat sa :). Aero nie je alfa a omega to je jasne, ale ked mas rovnako tuhy aero ram a ram s gulatymi rurami, tak sa mozme asi zhodnut, ze na tom aero pojdes rychlejsie. Jediny argument co znie rozumne z tohto vsetkeho je to, ze to je pohodlne a sucastne tuhe pri slapani, co si myslim, je dost na to aby si to clovek kupil. Ale vsetko ma svoje pre aj proti tak aj titan nie je holly grail a rozhodne nie je urceny prioritne na zavodenie na ceste, inak by sa na nom vozili aj profici.
16.03.2015 - 22:38:55
00
škoda písať o životnosti, keď to všetci meníme ako trenky :D
16.03.2015 - 22:44:23
07
a rozhodne nie je urceny prioritne na zavodenie na ceste, inak by sa na nom vozili aj profici.

Profíci jazdia to čo sponzor chce predávať. A neviem o tom že by C-dale, Spešl, Focus, Colnago, ... že by niektorý výrobca World tour teamu mal vo svojej ponuke aj titanové rámy. Takže asi tak ;) Ale keď sa napríklad pozrieš na niektoré preteky v JúEsEj tak tam pomerne bežne jazdia a pretekajú na titane aj pomerne výkonnostne silní amatérsky pretekári.
16.03.2015 - 22:50:07
00
Pod tou životnosťou čo som napísal, treba rozumieť porovnanie titánu a karbónu pri rovnakom dlhodobom zaťažení, keďže karbón má všetky únavové charakteristiky lepšie ako titán, je jasný víťaz, no a čo sa odolnosti pri náraze týka, to by chcelo otestovať.
Ja osobne by som titánový rám bral hneď, krásne zvary, jednoduchý dizajn a nerozšírenosť :)
16.03.2015 - 22:50:41
01
Profíci jazdia to čo sponzor chce predávať. A neviem o tom že by C-dale, Spešl, Focus, Colnago, ... že by niektorý výrobca World tour teamu mal vo svojej ponuke aj titanové rámy. Takže asi tak ;) Ale keď sa napríklad pozrieš na niektoré preteky v JúEsEj tak tam pomerne bežne jazdia a pretekajú na titane aj pomerne výkonnostne silní amatérsky pretekári.

No z carbonu je mozno vyrobit pevnejsi, lahsi a aerodynamickejsi ram ako z titanu, to si myslim, ze jasne hovori o tom preco sa na tom momentalne jazdi na profi urovni, netvrdim, ze titan je uplny smejd oproti tomu, ale ked sa hrotia veci na doraz tak tam proste momentalne carbon vyhrava, ma neporovnatelne lepsi pomer pevnosti k vahe.
A nie je tomu momentalne takto iba v cyklistike, staci sa pozriet z coho sa vyrabaju najvykonnejsie auta, motorky a podobne a tam nejde o sponzorov. Toto bol zasa taky argument neargument v prospech titanu, ja som bol skor zvedavy na realne fakty a pocity z jazdy na titanovom rame, lebo som na nom este nesedel.
16.03.2015 - 23:03:16
00
Profici vela titan nejazdily aj v casoch ked jazdili na znackach ktore tie ramy v ponuke mali . Pre mna ma titan vyznam na horskom kole ,cyklokrose. A pre hobika ktory rad pohodlie aj na ceste. Ale pretekar proste potrebuje masinu kde sa nestrati ziaden z jeho tazko vydretych watou .
16.03.2015 - 23:06:44
00
aku ma karbonovy ram zivotnost? neporovnavajte neporovnatelne, titan je skor pre fajnsmekrov a je to viac o prestizi, karbon je viac komercny ale no vykonovej cyklistike si myslim ze lepsi (uz len kvoli tej hmotnosti ked uz v nicom inom nie je podla vas lepsi)....inak ten foooor, ze pri titanovom biku nepotrebujes zimak bol dobry :D to neberte ze odsudzujem titan, tie ramy su krasne, len to uz dnes nie je top material

Fulli, lahsi bicykel nie je vzdy lepsi. Fyzika je jedna vec, jesitnost ludi mat lahsie bicykle druha :)
V com je to for? Akosi nechapem. Chod na karbonovom bicykli na zasolenu cestu v zime a na titanovom. Realita je taka, ze na karbone sa agresivna sol prejavi naozaj ukazkovo. A to nehovorim o skalkach. Titan? Sol mu nevadi, voda mu nevadi, skalky nevidiet. Chapem, ze nevedomost brani porozumiet, ale to je nie for, tvoja reakcia je for :)

reeller_sk Tam, kde karbon zlomis, titan preliacis. Zasada kovu vs. lepenej zivice.
Argumenty to su, ale pre cloveka, ktory nikdy nesedel na titane a na ktoreho platia zakladne marketingove postupy, je to zbytocne vysvetlovat :) bez urazky.
Svet profikov je jedna obrovska medialna masineria plna reklamy. Vidim to denne, coho je reklama a marketing schopny, zivi ma. Takze ho vobec neber ako svaty gral a najvyssi stupen. V prvom a poslednom rade tam ide o obchod a predaj :) O nic viac. Profik jazdi na tom, ake moznosti ponukne sponzor. Kedze vyroba titanovych ramov nie je masova zalezitost, predaje nie su masova zalezitost, tazba titanu nie je masova zalezitost, v profi pelotone ani nebudu. Ani v ziadnom, kde sa tocia peniaze. Nema ich jednoducho kto zaplatit :)
16.03.2015 - 23:14:05
00
... ma neporovnatelne lepsi pomer pevnosti k vahe.
A nie je tomu momentalne takto iba v cyklistike, staci sa pozriet z coho sa vyrabaju najvykonnejsie auta, motorky a podobne a tam nejde o sponzorov. Toto bol zasa taky argument neargument v prospech titanu,...

V moto sporte nejde o sponzorov? :D V najvýkonnejších autách a motorkách je titanu viac ako si myslíš ;) Dokonca aj pružiny tlmičov. A letecký priemysel by bez titanu úplne stratený aj v súčasnosti. Nemám naštudovanú históriu, ale myslím, že titan bol práve vyvinutý pre letectvo pre svoje skvelé pevnostné vlastnosti za každých poveternostných podmienok ;)
16.03.2015 - 23:15:04
02
ked sa v odpruzenej vidlici miesto ocelovej alebo titanovej pruziny pouziva vzduch, bicykel zo vzduchu bude lepsi ako titanovy ??
16.03.2015 - 23:22:25
01
ked sa v odpruzenej vidlici miesto ocelovej alebo titanovej pruziny pouziva vzduch, bicykel zo vzduchu bude lepsi ako titanovy ??

áno, ale iba v tom prípade, že bude mať olejový tlmič :D
16.03.2015 - 23:24:59
00
ano, titan je letecky material. Najvacsiu tazbu maju Rusi, od nich su zavisli aj Americania do lietadiel a raketoplanov. Od nich beru aj talianske kultove znacky pre svoje ramy. Druha moznost je Cina so vsetkymi pre a proti :)
Nech to je ako chce, vyrobit karbonove vlakna je omnoho omnoho lacnejsie. Vstupne naklady su neporovnatelne, priestor pre marze daleko vacsi a preto je karbon aj masivne rozsirenejsi a predavanejsi.
16.03.2015 - 23:29:49
01
keyboard_arrow_up