Gramárske bicykle sa nestavajú na jazdu ale na .... ??? Odpoveď by mali dať "Gramári".
Keď som si pozrel detaily biku na: http://fotos.mtb-news.de/p/1714966?in=set začal som uvažovať, k čomu je ten bike vôbec dobrý.
Podobné úvahy mám aj ohľadne 36-tkárov. ( cca. 25 kg)

Prílohy:

36.jpg
36.jpg 415.7 KiB thumb_up0thumb_down

06.10.2014 - 13:24:57
00
Náhodou 36tka má riadne vysoký MI ! (macher index) :)
Narozdiel od papundeklových weightwinnie´s bikov, to aj niečo znesie.
Problém je v tom, že všetky 36tky sú custom stroje zvarené z ocele a obuté na monocyklových plášťoch.
Keby na to niekto upiekol karbónovú kostru a pevnú vidlu a schwalbe by na to robilo TLR 36 x 2,00" RoRo šlupky, tak by to bolo úplne iné kafe niekde okolo 12kg
06.10.2014 - 13:34:06
00
Gramárske bicykle sa nestavajú na jazdu ale na .... ??? Odpoveď by mali dať "Gramári".
Keď som si pozrel detaily biku na: http://fotos.mtb-news.de/p/1714966?in=set začal som uvažovať, k čomu je ten bike vôbec dobrý.
Podobné úvahy mám aj ohľadne 36-tkárov. ( cca. 25 kg)


...Gramárske bicykle sa nestavajú na jazdu??? tvrdi kto?
06.10.2014 - 13:47:54
00
Ja ! Pridá sa ešte niekto?
Uznávam rozumnú dietu pre MTB stroj. MTB bike pod 6 kg je už v slušnom teréne sotva bezpečne jazditeľný.
Sám som si vyskladal celopružák pod 9,5 kg. Tento rok bike absolvoval 11 maratónov a cez 6.000 km v teréne. Myslím, že je rozumnou vyváženosťou kvality, váhy, odolnosti a spoľahlivosti. Bike pod 6 kg nie je už ani na naše rozbité asfaltky.
06.10.2014 - 14:12:33
02
mam uplne inu skusenost.. nemam pocit ze by sa v mojom okoli (ano mimo SR) nejak extremne lamali extralite naboje, predstavce a pod., LTW kolesa pripadne schmolke rajdy alebo clavicula.. skor razim teoriu, ze pod 9kg zacina kazdy gram dolu stratosferickou cenou.. cize ano, da sa, otazka je = ak realne jazdis a zrovna tie dukaty na to mas, ci je to lukrativne skladat bike v tejto kategorii na max 2 sezony... ak mu nalozis taky workload ktory je pri xc bezny zial po 2 sezonach to chce ciste statisticky obrovsku investiciu.. najdalej kam som sa dostal bol 7,2kg a to z titulu ze som jazdil hulvatske kolesa... dat to pod 7 s pedalmi by znamenalo minimalne 210g dolu a realne neviem kde by som to dokazal zrezat. Cize chapem asi cca kam mieris, no nesuhlasim s tym ze co je superlight musi znamenat nepouzitelne...
06.10.2014 - 14:31:11
01
Netvrdil som, že komponenty superlight sú nepoužiteľné. Sú však spravidla použiteľné obmedzene. Napr. hliníková kazeta je tak na jeden blatový MTB maratón. A k čomu sú dobré 360 gramové MTB pneu alebo180 gramové len jednostranné SPD s klznými ložiskami? Radšej to nebudem rozvádzať,
Inak, príjemne ma prekvapili tie kotúče od teba z bazáru. ľahké (85 gr) ale aj dobré.
06.10.2014 - 15:04:10
01
to si ty? som si neuvedomil... som rad ze funguju. ako dopadla oprava karbonu? vsetko okay? budem ich kontaktovat, chcem spojit rajdy a predstavec.., nemal by to byt problem ale doma si na to netrufnem.
06.10.2014 - 15:11:02
00
. "Karbonman" je dobrý odborník. Robotička parádna ale tá cena bolelááá.
06.10.2014 - 15:18:48
00
najdalej kam som sa dostal bol 7,2kg a to z titulu ze som jazdil hulvatske kolesa... dat to pod 7 s pedalmi by znamenalo minimalne 210g dolu a realne neviem kde by som to dokazal zrezat. Cize chapem asi cca kam mieris, no nesuhlasim s tym ze co je superlight musi znamenat nepouzitelne...

Ale ten citovany bajk vazil polovicu :lol: .. z mojej skusenosti, ak sa pouzije celokarbonovy ram, tak sa v pohode da spravit 10kg full, ktory vydrzi 20tisic km po terenoch a nie uplne papierove plaste. Asi sa to da stiahnut na 9kg, ale uz to bude financne boliet pri udrzbe. A pokial clovek chce , aby to bolo aj pevne, odolne a nieco vydrzalo, nech do toho nemusi pri celorocnom najazde v terene cez 5tisic km (blato neuvazujem) vrazat strasne peniaze (tj len retaz, dosticky, olej), tak sa pod 10kg asi nedostanes /karbonovy celopruziak/. Ale treba brat do uvahy aj hmotnost, pretoze ine je mat 70kg aj s batohom a jazdit lahky teren a ine 90kg s batohom po drsnych korenoch. Velmi velky rozdiel je to... 45kg zenska s batoztekom by myslim v pohode mohla jazdit na 7kg fulle.
06.10.2014 - 15:41:30
01
polovicu uplne nie. plus je to bez odpruzenia..
06.10.2014 - 15:53:32
00
-:)
06.10.2014 - 21:40:44
00
kolesá AC All Mountain 650B,udávaná hmotnosť 1673 gr.,navážené 1634 gr. (s páskami a ventilkami TLReady-orig.AC) predné 15 x 100 , zadné X12 x 142
(vnútorná šírka ráfiku 24 mm,limit hmotnosti 114 kg)

Prílohy:

PA080008.JPG
PA080008.JPG 464.68 KiB thumb_up0thumb_down

08.10.2014 - 19:02:18
08
A neskresluje trochu tu hmotnost ten karton pod tym?
09.10.2014 - 11:01:18
01
Mňa by skôr zaujímala tá tuhosť.
Nejako sa mi to nechce veriť, že by 24mm ráfik na AM bol pri 1630g sete nejako moc pevný v 650B

Ja hľadám nejaký XC ráfik medzi Crestom a Arch EX, čo by mal 20-21mm a vážil okolo 420-430g a nejako sa mi to nedarí
KOM sa robí iba 23mm a 25mm, Frequency zasa buď 19mm alebo 23mm
Arch EX je ťažký, Crest málo tuhý ...
:)
09.10.2014 - 11:48:06
00
kartón váženie neskresluje,vážil som ich zvlášť s váhou na rovnom stole,predné má 769 gr. zadné 865 gr. = 1634 gr.
tuhosť je velmi dobrá,je to klasický 32 špicový 3 x krížený výplet(špice 2 - 1,8 - 2 ) sú napnuté teda riadne,ráfik znesie dosť-teda ak sa netrafí do skaly,ale to by bolo skoro jedno,aký ráfik dostane šupu ...
tieto kolesá jazdí vo verzii 29-er. známy,má 138 kilo+plná výbava+bajk spolu cca 158 kilo , má ich rok a držia,to ma vlastne presvedčilo,že tie kolesá nie sú zlé,vo verzii 27,5 sú ešte tuhšie,a hlavne šírka ráfika 24 mm je fajn.
samozrejme som pohladal skúsenosti po dlhodobom jazdení,sú aj taký,čo majú na nich najazdené 20 000 km bez problémov-no som zvedavý,či budú držať aj tieto
09.10.2014 - 12:02:30
00
keyboard_arrow_up