Ono sa totiz obvykle pletu 2 veci dohromady ..
jedna vec je valivy odpor, kde je stycna plocha guma-podlozka a deformacia pneumatiky/duse, ktora ubera rychlost. Tam fyzika nepusti. Najmensi valivy odpor v reale byva na cestnom plasti nafukanom na 12 barov a mokrom hladkom asfalte
druha vec je priechodnost terenom, kde privelmi nahusteny
plast odskakuje, pripadne, ak je sypky podklad, sa prebara.
No a potom je otazka co znamena teren. Pre bratislavcanov je synonym terenu hladka , tvrda vyfukana cesticka - singlac, kde sa akykolvek naznak kamena privolava paniku a riesi sa zbijackami. Pre Fatrancanov to znamena priemerna hustota 10 korenov a 5 kamenov na 0.5m2. A pre Presovcana znamena teren rozomlete sutraky, kde sa boja aj LKTcka
/uvedeny priklad je len obrazny, nehladajte moc suvislosti
/