ma 120mm, chodi takto uz dlho, len vzdy na jar, ked zhodim vonkajsie nohy a doplnam olej, sa nad tym pozastavim, do uplneho zasunutia ju nepusti vzduchova cast, ta aj po uplnom sfuknuti stale ciastocne pruzi
25.04.2014 - 08:01:12
00
caute mam taky problem so svojou reconou ze po servise ked som ju nahodil na bike tak akoby potrebovala viac sily na prvotne stlacenie ale ked uz sa zasune tak 1cm tak uz to ide uplne normalne. no vzdy sa vrati do polohy nuloveho posunu takze male nerovnosti vobec netlmi a len ma vytrasa...ani sag nemam ked sadnem na bike...po servise mi povedali ze nejde vybrat olejova patrona a odporucila ma na reklamaciu...tak som skocil do exima a tam mi tu patronu vytiahol ukazal a povedal ze ono to ide len tazsie a ked som sa pytal na tento problem tak ten tipek mi vravel ze to moze byt tym ze v negativnej komore nie je taky tlak ako ma byt...neviete da sa to nejak upravovat na tej recone soloairke? Dik


Naposledy upravil peterecek dňa 19.05.2014 - 22:18:24, celkovo upravené 1 krát.

17.05.2014 - 20:55:55
00
Solo air si vyrovnava tlak v komorach sam. Na vnutornej strane vzduchovej vnutornej nohy je taka drazka ktorou sa v istej pohlohe prepusti vzduch do negativky a tlak medzi negativnou a pozitivnou sa vyrovna. Tipol by som, ze bud tam je moc vazeliny a bud je nou zapratana cela negativna komora alebo je len upchaty ten port ktorym sa vyrovnava tlak.

//edit: i ked teda to skor plati pre nove Reby/SIDi solo air. Ako presne to to ma recon a cim sa maze neviem.
18.05.2014 - 00:18:46
00
Ďalšia možnosť je,že pri servise dali na vzduchový piestik namiesto vazelíny olej,to by vysvetlovalo to chovanie na začiatku zdvihu-olej stečený do priestoru negatívnej komory-pri solo air sa nesmie dávať olej,ale len jemná vrstva špeciálnej vazelíny.
Ak pred servisom vidla chodila o.k. ,treba reklamovať-alebo zmeniť servis.
18.05.2014 - 10:03:26
00
dik za reakcie....este ma napadlo ze pred servisom som tam mal zdvih 110 teraz tam je presne 120 a zevraj so zdvihom nic nerobil len ze ju rozobral ocistil premazal a zlozil
18.05.2014 - 13:38:12
00
Nuz, bud tu vzduchovu stranu celu zle zlozil, alebo odtial vybral spacer.

Inak podla technical manualu sa vzduchova strana maze vazelinou a len 3ml 15wt oleja naliateho po stene (asi aby zjemnil/rozpustil tu vazelinu trochu).
18.05.2014 - 14:54:35
00
Problém je v tom, že sa nevyrovnali tlaky v + a - komore. Tlak sa vôbec nevyrovnáva cez žiadnu drážku. Piestik nie je na piestnici upevnený pevne ale má spätnú vôlu. Piestik tlačí však vplyvom tlaku aj vplyvom stláčania na svoje uloženie v ktorom je O krúžok, ktorý + komoru uzatvára.
Problém môže byť v buď nesprávnom nafúkaní vidlice alebo je tam veľa oleja/vazelíny. Osobne fúkam tak, že vypustím všetok vzduch z vidlice, potom silou roztiahnem a medzi mostík a korunku vložím kus dreva (malo by zabezpečiť, že piestik nebude pritlačený). Ak nepomôže takýto postup potom treba vidlicu rozobrať.

Ešte by v tom mohol byť jeden zádrheľ, vidlice z ročníka asi 2013 (možno 2012?) ktoré sú označené ako SoloAir, nie sú tak celkom SA. Pretože pri tomto riešení sa žiadne prepúšťanie medzi + a - nedeje. Tam je pevný piest ako bol v dual air, avšak vnútri piestnice odspodu je naskrutkovaný ventilok, cez ktorý je vidlica natlakovaná na určitý tlak. Ten pri rozoberaní musel niekto vypustiť a ak nemal redukciu tak pri spätnom skladaní tam nemusel dať žiaden tlak. To všetko malo za následok to, že vidlica nie je pri odtrhu citlivá a je vysunutá o 5mm viac.

Ktorá z týchto dvoch verzií je pravdivá je ťažko určiť cez klávesnicu. :)
18.05.2014 - 21:43:34
00
Zaujimave. Blizsie info ktorych vidiel sa to konkretne tyka nemas? Lebo moja 2014 solo air SIDa 100% vyrovnava tlak cez drazku ktora je na vnutornej strane vnutoronej vzduchovej nohy a ktora premosti tesnenie medzi + a - komorou pri topoute vilice (podobne ako to robia tlmice RS a Fox, aj ked tie to nemaju uplne pri topoute). Ventil zo spodu vzduchovej piestnice sice je, ale sluzi len na vypustenie negativnej komory v pripade "stuck down". Nic sa cez neho nefuka. A pokial viem rovnake to je aj u REBA, SID aj Pike 2013+.
18.05.2014 - 22:40:36
00
Vidíš tak ja som drážku prehliadol, takže sa už nedajú znižovať?
No bude to zrejme na vyšších modeloch tie čo boli DA a ako píšeš 2013/2014. Každopádne u Solo Airu v Recone to bude na 99% tak ako som písal a to je piestik s vôlou.Najľahšie sa to dá overiť zvrchu, ak je vidieť biely piestik s výstupkom je to ten starý systém SA.
20.05.2014 - 07:26:18
00
Budúci týždeň idem pozrieť vnútro RS Sektor RL Gold solo air 140 mm (29-er") mám na dlhodobejší test zapožičaný tento bike:
http://www.feltbicykle.sk/katalog/virtue-nine-full-130/felt-virtue-nine3
vidla chodí aj teraz,keď je nová velmi pekne,hladko,ale pri návrate zo zdvihu niečo jemne ťukne vo vzduchovej komore,a aj tak ju otvorím pre kontrolu,či je všade olej a vazelína,keďže sa bežne stáva,že tam dávajú málo (alebo aj nič)
20.05.2014 - 07:49:30
00
Lapierre: znizovat sa daju. Nerobi sa to vsak spacermi ale vymenou celej tej "air piston assembly". Dostat to kupit ako kit. Napr. tento na znizenie 29" REBA/SIDB zo 120mm na 110mm. Propripade aj samotny piest sa da kupit ako nahradny diel. Konkretne cisla dielov pre vsetky verzie su v spare parts kaltalogu.
20.05.2014 - 10:28:58
00
Problém je v tom, že sa nevyrovnali tlaky v + a - komore. Tlak sa vôbec nevyrovnáva cez žiadnu drážku. Piestik nie je na piestnici upevnený pevne ale má spätnú vôlu. Piestik tlačí však vplyvom tlaku aj vplyvom stláčania na svoje uloženie v ktorom je O krúžok, ktorý + komoru uzatvára.
Problém môže byť v buď nesprávnom nafúkaní vidlice alebo je tam veľa oleja/vazelíny. Osobne fúkam tak, že vypustím všetok vzduch z vidlice, potom silou roztiahnem a medzi mostík a korunku vložím kus dreva (malo by zabezpečiť, že piestik nebude pritlačený). Ak nepomôže takýto postup potom treba vidlicu rozobrať.

Ešte by v tom mohol byť jeden zádrheľ, vidlice z ročníka asi 2013 (možno 2012?) ktoré sú označené ako SoloAir, nie sú tak celkom SA. Pretože pri tomto riešení sa žiadne prepúšťanie medzi + a - nedeje. Tam je pevný piest ako bol v dual air, avšak vnútri piestnice odspodu je naskrutkovaný ventilok, cez ktorý je vidlica natlakovaná na určitý tlak. Ten pri rozoberaní musel niekto vypustiť a ak nemal redukciu tak pri spätnom skladaní tam nemusel dať žiaden tlak. To všetko malo za následok to, že vidlica nie je pri odtrhu citlivá a je vysunutá o 5mm viac.

Ktorá z týchto dvoch verzií je pravdivá je ťažko určiť cez klávesnicu. :)


Takze sfuknutie a nafukanie podla tvojho postupu nepomoholo a este k tomu ako na potvoru mi dnes zacalo vzdy pri prvotnom stlaceni vidli nieco tukat a kedze ziaden sag furt pri pruzeni to vydava nejaky hlupy zvuk, ale z nicoho nic, i ked mozno sa tam dostal nejaky bordel lebo som si to dnes zobral cez riadne blato a prach...uz som z toho totalne na nerv..... tak idem to odniest do servisu a dufam ze mi to daju do takeho stavu v akom som im ju doniesol alebo lepsom
20.05.2014 - 20:43:47
00
peterecek ako si dopadol s reklamáciou ? ja som po dovolenke tú moju novú Sektor RL gold SA otvoril,samozrejme že oleja na mazanie vonkajších nôh bolo málo,molitanové krúžky pod guferami úplne suché.Po doplnení oleja a napustení krúžkov RedRumom chodí vidlica ako po masle.Silne doporučujem aj úplne nové vidlice otvoriť,skontrolovať,velmi často sa stáva,že sú bez oleja-je jedno či RS alebo FOX
27.05.2014 - 07:21:07
00
tak tak hned to treba preveriť tak isto ja moja bola slabo premazana.. doplnenie mazacieho oleja15W a 80W na piest a chodí ako masielko
27.05.2014 - 09:18:07
00
no este som s tym nebol v servise pretoze mi povedali nech dojdem zaciatkom tohto tyzdna...keby som bol skusenejsi aj si to pozrem sam ale bikeujem necely rok a v zivote som este nemal rozobranu vidlu tak este nechcem riskovat ze by som nieco dodrbkal :)
27.05.2014 - 12:31:02
00
keyboard_arrow_up