Problém je v tom, že sa nevyrovnali tlaky v + a - komore. Tlak sa vôbec nevyrovnáva cez žiadnu drážku. Piestik nie je na piestnici upevnený pevne ale má spätnú vôlu. Piestik tlačí však vplyvom tlaku aj vplyvom stláčania na svoje uloženie v ktorom je O krúžok, ktorý + komoru uzatvára.
Problém môže byť v buď nesprávnom nafúkaní
vidlice alebo je tam veľa oleja/vazelíny. Osobne fúkam tak, že vypustím všetok vzduch z vidlice, potom silou roztiahnem a medzi mostík a korunku vložím kus dreva (malo by zabezpečiť, že piestik nebude pritlačený). Ak nepomôže takýto postup potom treba vidlicu rozobrať.
Ešte by v tom mohol byť jeden zádrheľ, vidlice z ročníka asi 2013 (možno 2012?) ktoré sú označené ako SoloAir, nie sú tak celkom SA. Pretože pri tomto riešení sa žiadne prepúšťanie medzi + a - nedeje. Tam je pevný piest ako bol v dual air, avšak vnútri piestnice odspodu je naskrutkovaný ventilok, cez ktorý je
vidlica natlakovaná na určitý tlak. Ten pri rozoberaní musel niekto vypustiť a ak nemal redukciu tak pri spätnom skladaní tam nemusel dať žiaden tlak. To všetko malo za následok to, že vidlica nie je pri odtrhu citlivá a je vysunutá o 5mm viac.
Ktorá z týchto dvoch verzií je pravdivá je ťažko určiť cez klávesnicu.