Ja by som sa s vami tiež rád podelil o svoj zážitok s vodičmi, ktorý sa mi stal pred cca týždňom v Trnave na Trstínskej ulici. Išiel som na svojom staršom bicykli, ktorý používam na dochádzanie. Na ulici je kruhový objazd, pred ním som si pribrzdil, lebo v ňom práve išlo auto. Keď bol objazd prázdny, vošiel som doňho a pohyboval sa rýchlosťou asi 15km/h. Prešiel som okolo prvého výjazdu a skôr, ako som stihol opustiť objazd druhým výjazdom, zrazu som zacítil náraz do zadnej časti bicykla, periférne pred pádom som si stihol ešte všimnúť auto a už som skončil aj s
bicyklom na asfalte. Vodič jednoducho vošiel do objazdu, nedal mi prednosť. Išiel pomerne pomaly, no i tak ma to i s bicyklom celkom slušne odhodilo. Vodič z miesta nehody neušiel, zostal na mieste.
Vyjadrenie vodiča, prečo mi nedal prednosť, bolo, že „vraj“ ma nevidel. Tu by som sa rád trochu rozpísal...Vzhľadom na to, že som si vedomý, že ako cyklista, som najslabším článkom cestnej premávky (s výnimkou chodcov), vždy jazdím tak, aby som bol viditeľný z každého uhla a na niekoľko desiatok/stoviek metrov. Nehoda sa stala v čase cca o 19:00, čiže už bola tma, avšak stala sa v meste, kde spomínaný kruhový objazd i všetky do neho ústiace ulice sú súvisle osvetlené verejným osvetlením, ktoré v daný čas fungovalo bezchybne. Dovolím si tvrdiť, že v týchto podmienkach by ma vodič musel vidieť bez akýchkoľvek problémov, i keby som bol celý v čiernom. To ale nebol tento prípad...
Tu uvádzam, čo všetko som mal na sebe v tom čase z dôvodu viditeľnosti. Vpredu na riadidlách som mal čínske
svetlo Ultrafire WF-501b a XML T6 diódou, ktoré malo v sebe čerstvo nabitú
baterku a pustené bola na plný výkon, takže svetelný tok mohol byť minimálne 500lumenov. Okrem neho som mal na riadidlách bielu 6-led blikačku, nastavenú na blikanie. Na sebe som mal reflexnú vestu. Na rukách v oblasti lakťov som mal reflexné LED pásiky s červenými diódami, nastavené na blikanie. V oblasti členkov som mal ešte pasívne reflexné pásiky. Na prilbe vzadu mám pripevnenú 6-led červenú blikačku, ktoré bola nastavená na blikanie. Na chrbte som mal ruksak, na ktorom som mal umiestnené dve červené 6-led blikačky nastavené na blikanie. Pod sedlovkou som mal jednu 6-led blikačku a ešte jednu SMART blikačku a 0,5W diódou a dvoma led diódami, oboje nastavené na blikanie. Plus ešte červená odrazka vzadu, odrazky v pedáloch, kolesách... Napriek tomuto všetkému som bol „vraj“ pre vodiča neviditeľný. Otázka do pléna: „Čo ešte by mal nosiť cyklista, aby ho videli?!“ Osobne nepoznám nikoho, kto by v meste pod verejnom osvetlení používal viac ako jednu blikačku vzadu....
Bicykel dopadol tak, že je na ňom ohnutá zadná stavba, predná vidla, zničený zadný ráfik. V podstate je na odpis. Išlo o šrotokolo na dochádzanie, takže nejakú veľkú škodu som neutrpel.
Výrazne horšie som dopadol ja. I keď pád bol v malej rýchlosti, pri dopade bolo telo v nejakej zlej polohe a skončilo sa to kompresívnou zlomeninou prvého driekového stavce L1. Nasledovala operácia, teraz mám železá v chrbte, tie mi vytiahnu, ak všetko dobre pôjde po cca roku. Najbližšie tri mesiace môžem iba ležať, stáť môžem len s korzetom. Sadnúť si budem môcť až po troch mesiacoch, i to len s korzetom. Nejaký šport bude možný až po polroku....Každopádne tohtoročná sezóna je stratená....