Lto: ja neviem, ci myslis tie tvoje otazky vazne, ale takyto provokateri su v prirode najhorsi. Co si myslia, ze kazdy naokolo je blbec. Co tak sa skusit spravat slusne, ohladuplne a nie vsade naokolo provokovat?
02.11.2013 - 15:41:18
00
Podľa mňa je to tam zle tá dopravná značka je značka b1 - zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch, a bycikel je v zmysle vyhlášky vozidlo. Správne by tam mala byť značka b3 zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel, s týmto označením som sa už na schválených cyklotrasách stretol
http://www.asnova.sk/znacky/zakazove/
03.11.2013 - 13:18:45
00
18.9. dal do tejto temy mailer odkaz na pripomienkovanie materialu ministerstva dopravy Technicke podmienky – Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry. Velmi ma to zaujalo, pretoze to bola moznost vyjadrit sa k tomu, ako si predstavujem, ze ma vyzerat cyklochodnik, takze som pripomienky napisal. 21.10.2013 mi prisla odpoved ku vsetkym aj mojim propomienkam. Potesilo ma, ze niektore zapracovali do materialu, vid. nizsie. Tento tyzden ma pozvali na pracovne stretnutie k materialu, ktore sa uskutocni v pondelok 11.11.2013. Pozvanka bola adresovana dalsim 18tim vratane narodneho cyklokoordinatora a cyklokoordinatora za BSK a v kopii este dalsim 6tim. Stretnutia sa sice nezucastnim, pretoze som zamestnany a nemozem len tak hocikedy odist z prace a nadpracovavat zameskane hodiny sa mi nechce. Ale aj tak bude velmi dobre, ked sa material schvali a v idealnom pripade sa podla neho budu budovat cyklocesty, v opacnom pripade aspon hodnotit nesplnenie technickych parametrov, ktore ma cyklocesta splnat. Dufam, ze okrem mna existuju aj ini cyklisti, ktorych zaujima kvalita cyklochodnikov aj ked na tomto fore, zda sa, pripomienovanie tohto materialu nikoho okrem mna nezaujalo.

Navrh:
Pozdĺžny sklon v % 4 5 6 7 8
Max. dĺžka stúpania v m 200 120 65 53 44

PRIPOMIENKA: Maximálna dlzka stúpania sú nastúpané výškové metre alebo dlzka cesty, na ktorej je stúpanie ? Ak je to dlzka cesty, na ktorej je stúpanie, boli by to príliš malé vzdialenosti. Ak sú to nastúpané výškové metre, to by malo logiku. Navrhujem opravit popisy tabulky na: priemerný pozdlzny sklon, maximálny pocet nastúpených výškových metrov.
ODPOVED: Ide o dlžku. Hodnota je v zmysle STN 736110. Podobne je to aj v Ceských TP 179. Hodnota nebude upravená.

PRIPOMIENKA: Zišli by sa technické parametre na dostatocný rozhlad, ktorý napr. nie je na moste Chucka Norrisa, kde v strede nad vodou je prudšie stúpanie, kvôli lodiam a kvôli ktorému nie je vidno, ci nejde niekto v protismere. Je to tam velmi nebezpecné, pretoze tam chodí vela neukáznených peších, niektorí aj so psami a do takého kopca je najlepšie sa rozbehnút, co je problém, lebo niekto môze íst pomalšie predo mnou a neviem, ci si môzem dovolit ho predbehnút. Nájazd na most Chucka Norrisa mal byt plynulý po celej dlzke. Nájazdy na most Apollo sú natolko zatocené a zábradlia v zákrutách nie sú priehladné, takze tam tiez nie je dostatocný rozhlad. Ideálne by bolo, keby sa nájazdy na mosty budovali rovné jednak kvôli rozhladu a jednak, aby sa na nich potom dalo íst rýchlejšie.
ODPOVED: Rozhlad musí byt zachovaný aj na moste aj na cyklistických komunikáciách v zmysle bodu 4.5 nového technického predpisu. Napojenie nájazdových rámp cyklistických komunikácií na mostoch sa odporúca navrhnutím kružnicových oblúkov z dôvodu bezpecného zjazdu a neohrozovania cyklistov idúcich v protismere.

PRIPOMIENKA: Existuje nejaká norma na rôzne hladkosti povrchu ?
ODPOVED: Dlažbové kocky a dosky z prírodného kamena musia zodpovedat technickým požiadavkám STN 72 1810, STN 72 1815 a STN 78 1820

PRIPOMIENKA: Nakolko dlazba môze byt hrbolatá, vymazte prosím, moznost budovania cyklochodníkov s dlazobným povrchom.
ODPOVED: Budovanie cyklistických komunikácií z dlažobného povrchu je bežným štandardom nie len u nás ale aj v zahranicí. Možnost použitia dlažby na cyklistických komunikáciách stanovuje STN 73-6131-1 cl. 4.2.1. Text nebude upravený.

PRIPOMIENKA: Navrhujem doplnit:
Povrch cyklistických komunikácií musí byt hladký z kvalitných materiálov, aby sa na nom v teple netvorili bubliny ani rolety. Pokial bude z betónu, nesmie byt z betónových panelov, kde hrozí, ze sa vytvoria schodíky medzi panelmi. Cyklistické komunikácie musia byt budované tak, aby ich nevydúvali korene stromov. Na povrchu nesmú byt diery ani hrbolce. Na cyklistických komunikáciách nesmú byt nájazdy na ziadne ani minimálne obrubníky. Kolajnice krizujúce cyklochodník musia byt hladko zapustené do cesty.
ODPOVED: Text bude doplnený nasledovne:
Povrch cyklistických komunikácií musí byt z kvalitných materiálov, aby sa predišlo deformáciám (tvorenie bublín, roliet) vplyvom teploty.
Konštrukcia cyklistickej komunikácie nesmie obsahovat nerovnosti, ktoré by mohli svojou velkostou spôsobit zníženie bezpecnej premávky na cyklistickej komunikácie (napríklad korene stromov, hrbole a i.).
Cyklistická komunikácia nesmie byt z betónových panelov, z dôvodu nerovnomerného sadania jednotlivých panelov a vytvárania nerovností na styku panelov, co môže výrazne ovplyvnit bezpecnost jazdy cyklistov.

PRIPOMIENKA: V kapitole 7.3 sú vymenované typy svetelných signalizácií pre cyklistov. Chýba mi popis, kde bude pouzitá. Ci napr. na všetkých krizovatkách so svetelnou signalizáciou, cez ktoré pôjdu aj cyklochodníky, bude samostatná svetelná signalizácia pre cyklistov.
ODPOVED: Svetelná signalizácia pre cyklistov sa používa na všetkých svetlených križovatkách, cez ktoré je nutné prekrižovat cyklistov (používa sa už aj v súcasnosti), alebo na miestach, kde treba bezpecne previest cyklistov cez cestnú komunikáciu. Doplní sa text.
06.11.2013 - 17:27:22
00
LaS, veľká vďaka za iniciatívu! Čo sa týka pondeľňajšieho stretnutia, tak v pozvánke je možnosť delegovať za seba náhradníka. Skús o tom porozmýšlať, možno by si mohol poveriť niekoho z bratislavskej Cyklokoalície a pod. Bude sa tam preberať veľa bodov, škoda pustiť jeden hlas :-)

Mimochodom, ešte k tým betónovým panelom: na trase opustenej úzkokoľajky z Ružomberka do Liptovskej Osady, ktorá je premenená na celkom dobrú cyklotrasu, sú na asi 500 metrov úseku pred Liptovskou Osadou položené betónové (alebo asfaltobetónové?) panely. Predpokladám, že ich tam dali elektrikári, čo stavajú nové vysokonapäťové vedenie a tade chodili. Tie panely sú navzájom uplne zarovnané, prisámvačku človek keď po nich ide na bicykli, tak sa cíti ako na nemeckej diaľnici :-) Takže všetko ide, všetko sa dá, len asi cena bude vyššia, že áno ...
06.11.2013 - 17:52:25
00
18.9. dal do tejto temy mailer odkaz na pripomienkovanie materialu ministerstva dopravy Technicke podmienky – Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry. Velmi ma to zaujalo, pretoze to bola moznost vyjadrit sa k tomu, ako si predstavujem, ze ma vyzerat cyklochodnik, takze som pripomienky napisal. 21.10.2013 mi prisla odpoved ku vsetkym aj mojim propomienkam. Potesilo ma, ze niektore zapracovali do materialu, vid. nizsie. Tento tyzden ma pozvali na pracovne stretnutie k materialu, ktore sa uskutocni v pondelok 11.11.2013. Pozvanka bola adresovana dalsim 18tim vratane narodneho cyklokoordinatora a cyklokoordinatora za BSK a v kopii este dalsim 6tim. Stretnutia sa sice nezucastnim, pretoze som zamestnany a nemozem len tak hocikedy odist z prace a nadpracovavat zameskane hodiny sa mi nechce. Ale aj tak bude velmi dobre, ked sa material schvali a v idealnom pripade sa podla neho budu budovat cyklocesty, v opacnom pripade aspon hodnotit nesplnenie technickych parametrov, ktore ma cyklocesta splnat. Dufam, ze okrem mna existuju aj ini cyklisti, ktorych zaujima kvalita cyklochodnikov aj ked na tomto fore, zda sa, pripomienovanie tohto materialu nikoho okrem mna nezaujalo.

Navrh:
Pozdĺžny sklon v % 4 5 6 7 8
Max. dĺžka stúpania v m 200 120 65 53 44

PRIPOMIENKA: Maximálna dlzka stúpania sú nastúpané výškové metre alebo dlzka cesty, na ktorej je stúpanie ? Ak je to dlzka cesty, na ktorej je stúpanie, boli by to príliš malé vzdialenosti. Ak sú to nastúpané výškové metre, to by malo logiku. Navrhujem opravit popisy tabulky na: priemerný pozdlzny sklon, maximálny pocet nastúpených výškových metrov.
ODPOVED: Ide o dlžku. Hodnota je v zmysle STN 736110. Podobne je to aj v Ceských TP 179. Hodnota nebude upravená.

PRIPOMIENKA: Zišli by sa technické parametre na dostatocný rozhlad, ktorý napr. nie je na moste Chucka Norrisa, kde v strede nad vodou je prudšie stúpanie, kvôli lodiam a kvôli ktorému nie je vidno, ci nejde niekto v protismere. Je to tam velmi nebezpecné, pretoze tam chodí vela neukáznených peších, niektorí aj so psami a do takého kopca je najlepšie sa rozbehnút, co je problém, lebo niekto môze íst pomalšie predo mnou a neviem, ci si môzem dovolit ho predbehnút. Nájazd na most Chucka Norrisa mal byt plynulý po celej dlzke. Nájazdy na most Apollo sú natolko zatocené a zábradlia v zákrutách nie sú priehladné, takze tam tiez nie je dostatocný rozhlad. Ideálne by bolo, keby sa nájazdy na mosty budovali rovné jednak kvôli rozhladu a jednak, aby sa na nich potom dalo íst rýchlejšie.
ODPOVED: Rozhlad musí byt zachovaný aj na moste aj na cyklistických komunikáciách v zmysle bodu 4.5 nového technického predpisu. Napojenie nájazdových rámp cyklistických komunikácií na mostoch sa odporúca navrhnutím kružnicových oblúkov z dôvodu bezpecného zjazdu a neohrozovania cyklistov idúcich v protismere.

PRIPOMIENKA: Existuje nejaká norma na rôzne hladkosti povrchu ?
ODPOVED: Dlažbové kocky a dosky z prírodného kamena musia zodpovedat technickým požiadavkám STN 72 1810, STN 72 1815 a STN 78 1820

PRIPOMIENKA: Nakolko dlazba môze byt hrbolatá, vymazte prosím, moznost budovania cyklochodníkov s dlazobným povrchom.
ODPOVED: Budovanie cyklistických komunikácií z dlažobného povrchu je bežným štandardom nie len u nás ale aj v zahranicí. Možnost použitia dlažby na cyklistických komunikáciách stanovuje STN 73-6131-1 cl. 4.2.1. Text nebude upravený.

PRIPOMIENKA: Navrhujem doplnit:
Povrch cyklistických komunikácií musí byt hladký z kvalitných materiálov, aby sa na nom v teple netvorili bubliny ani rolety. Pokial bude z betónu, nesmie byt z betónových panelov, kde hrozí, ze sa vytvoria schodíky medzi panelmi. Cyklistické komunikácie musia byt budované tak, aby ich nevydúvali korene stromov. Na povrchu nesmú byt diery ani hrbolce. Na cyklistických komunikáciách nesmú byt nájazdy na ziadne ani minimálne obrubníky. Kolajnice krizujúce cyklochodník musia byt hladko zapustené do cesty.
ODPOVED: Text bude doplnený nasledovne:
Povrch cyklistických komunikácií musí byt z kvalitných materiálov, aby sa predišlo deformáciám (tvorenie bublín, roliet) vplyvom teploty.
Konštrukcia cyklistickej komunikácie nesmie obsahovat nerovnosti, ktoré by mohli svojou velkostou spôsobit zníženie bezpecnej premávky na cyklistickej komunikácie (napríklad korene stromov, hrbole a i.).
Cyklistická komunikácia nesmie byt z betónových panelov, z dôvodu nerovnomerného sadania jednotlivých panelov a vytvárania nerovností na styku panelov, co môže výrazne ovplyvnit bezpecnost jazdy cyklistov.

PRIPOMIENKA: V kapitole 7.3 sú vymenované typy svetelných signalizácií pre cyklistov. Chýba mi popis, kde bude pouzitá. Ci napr. na všetkých krizovatkách so svetelnou signalizáciou, cez ktoré pôjdu aj cyklochodníky, bude samostatná svetelná signalizácia pre cyklistov.
ODPOVED: Svetelná signalizácia pre cyklistov sa používa na všetkých svetlených križovatkách, cez ktoré je nutné prekrižovat cyklistov (používa sa už aj v súcasnosti), alebo na miestach, kde treba bezpecne previest cyklistov cez cestnú komunikáciu. Doplní sa text.


Velmi dobre pripomienky a super, ze si sa zapojil. Mnozstvo ludi len mudruje v diskusiach, ale ked je moznost nieco zmenit, tak to uz nie. Skoda, ze sa nezucastnis na porade, zrejme sa tam budu dotahovat este nejake veci. My ako SCK sme takisto zapracovali pripomienky, ale najma co sa tyka cykloturistiky a cykloturistickeho znacenia.
07.11.2013 - 08:12:35
00
S ludmi s cyklokoalicie sa nepoznam, tych skor poznaju decka. Synovi sa ale nechce ist a dcera sa mi neozvala. Poznam akurat narodneho cyklokoordinatora, ten je tiez pozvany, predpokladam, ze tam bude, kedze mailovu adresu ma na ministerstvo dopravy, takze to ma v podstate v pracovnej naplni. Inak vela pripomienok bolo technickych ohladne noriem a pod. a polovica materialu sa tyka dopravneho znacenia a riesenia ciest z hladiska dopravnych situacii. Podla mna je material spracovany celkom dobre, paci sa mi, ze v navrhu je, ze cyklochodnik musi byt vzdialeny od zaparkovaneho auta 75 cm, na co sa napr. pri vyznaceni pruhu na Kosickej v Bratislave nemyslelo. A od prekazky stlp, obrubnik musi byt rezerva 25 cm. Mna zaujima, aby mali cyklocesty kvalitny hladky povrch, neboli na nich najazdy na obrubniky, dalo sa po nich plynuje prechadzat cez krizovatky a nech po nich nechodia auta.
08.11.2013 - 11:19:38
00
LaS:
Neboj sa, i ja tam budem, pozorne sledujme vsetko, co sa tyka cyklistiky, cyklodopravy. Vcera som bol napriklad v Presove, kde sa ladil navrh Trvaleho financneho mechanizmu pre cyklodopravu a cykloturistiku.
Takisto sme davali pripomienky k TP, takze pocitam, ze v pondelok bude plodna a vecna diskusia.
Inak s Radom Cervienkom som spolupracoval na dialku na TP, Takze som v tom doma
08.11.2013 - 11:23:21
00
Vsimol som si, ze si uvedeny v mailoch k pripomienkam. Zrejme sme sa ale este nestretli.
08.11.2013 - 15:30:03
00
Neviem, asi nie, ale ja sa dost hybem medzi cyklistami, tak je mozne, ze sme sa uz niekde videli...
08.11.2013 - 15:48:32
00
Páni čo sa venujete tejto problematike Technických podmienok k budovaniu cyklistickej infraštruktúry, veľká vďaka Vám.
Mal by som ešte dotaz bude v technických podmienkach definovaná aj max. konštrukčná rýchlosť novobudovaných a už vybudovaných samostatných cyklochodníkov, alebo spoločných cyklopruhov s chodcami? Ak nie dala by sa takáto definícia zapracovať a stanoviť max. rýchlosť napr. 25 km/h.
A pokiaľ cyklisti, ktorý jazdia vyššou rýchlosťou a na športových cestných bicykloch (amatéri, trénujúci poloprofíci a profíci), môžu mať výnimku z povinnosti nepoužiť cyklochodník ak ide paralelne cesta?
08.11.2013 - 18:36:36
00
Však napíš rovno, že tak ako v Nemecku. A možno aj inde.
Tam to je tak z dôvodu bezpečnosti. Jednak rýchlejšie idúcich cyklistov, pretože maximálna návrhová rýchlosť pre cyklochodníky je 25 kmh a teda jazdiť na nich rýchlejšie je nebezpečné. Ale najma z dôvodu bezpečnosti ostatných užívateľov cyklochodníkov, pretože rýchlo jazdiaci cyklisti ohrozujú väčšinu pomaly idúcich bicyklistov.
08.11.2013 - 22:08:18
00
akurat by som to neobmedzil len na sportove cestne bicykle, nad 25 vies ist v pohode aj na horskom
08.11.2013 - 22:18:15
00
bezpečnosť, nebezpečnosť, rýchlo, pomaly, horský, cestný, všetko jedno. Vyhláška 9/2009 určuje (vo svojej prílohe, kde vysvetľuje dopravné značky), že ak je komunikácia označená ako cesta pre cyklistov, tí sú po nich povinní ísť. Takže aj keď ide označená cyklocestička pozdĺž normálnej cesty či ulice, musíš ísť po cyklocestičke.
Samozrejme, zákon je jedna vec a prax je druhá vec, že ... :-)
08.11.2013 - 22:19:59
00
mno ten zakon je nezmysel, ked sa napojis na tu cestu v strede tak co? napr taka dolnozemska vs hradza, svihnes si to na cyklo krizom cez obrubniky po trave atd? lebo musis? alebo ak chces odbocit niekde v polke tej paralelnej cesty a cyklo ide bohovie kam inym smerom od tej polovice... tak co? zas budes prelietavat obrubniky travu jarok atd? je to blud od zakladu
08.11.2013 - 22:38:09
00
Mňa sa nepýtaj, ja som tie zákony nevymýšlal.

Ja osobne jazdím kade chcem, ale som si vedomý, že porušujem predpisy. Neserie ma to ani tak kvôli policajtom, ale skôr kvôli poisťovni, tá si rada nájde akúkoľvek zámienku, aby mohla znížiť poistné plnenie :-(
08.11.2013 - 22:47:52
00
keyboard_arrow_up