Súhlasím s Voladajom bezdušaky sú super vec. Tak keď čítam túto diskusiu vyzerá to, že niektorí asi na bezdušákoch nejazdili. Pri jazde z dušou a bez duše cítiš, že ten plášť sa sprava inak. Proste vnútorne trenie medzi dušou a plášťom nie je. Teda podstatne menší valivý odpor. Lepšie prispôsobenie sa plášťa podkladu, teda lepši grip. Najveščia výhoda, že neexistuje možnosť snakebitu. K tým plášťom treba povedať, že ak si dnes človek kúpi normálny kvalitný TLR plášť nemá najmenší problém to nahodiť a v pohode jazdiť.


Naposledy upravil FRANCEKBOY dňa 08.11.2013 - 09:47:10, celkovo upravené 1 krát.

08.11.2013 - 08:24:18
00
Ak nemas normalne bezdusove plaste tak ziadne vyhody tam nie su, len nevyhody .. preto sa pytam, naco toto robit, ak nejde o hmotnost.

Napríklad aby si na prednom kolese nechytil v zjazde tzv. Schuss defekt a netreskol na papulu a napríklad aby som sa nemusela so skrehnutymi prstami na rukách v novembri niekde babrat s výmenou duše. O jazdných vlastnostiach nepíšem.
A koleso drzi tlak od včera večera, doliala som 20 ml teda spolu je tam 120 ml . :)
Vpredu celú sezónu jazdím na netubellesj plasti už druhom. RoRo a žiadny problem. Takže ja žiadne nevýhody nevidím. :)
08.11.2013 - 09:43:25
00
lto to moc prežíva, ja jazdím obyčané plášte bez duše už niekoľko sezón a nemal som ani defekt ani problém ale ani som si nejako neuvedomil tie úžasné vyhody :) ale už by som sa k duši nevracal .. práve naopak chcem sa duší zbaviť aj na druhom "cestnom" biku
08.11.2013 - 09:53:03
00
Neskúšal si tam hodiť dušu? :) Niekde som to už opisoval, niektoré plášte sa stanú ozaj brzdou po nahodení duše a celkovo je to pocitovo iné (horšie) aj kvôli menšej poddajnosti (na tenkom xc plášti to bude najviac citeľné, keďže klasická duša je v porovnaní s bočnicami a behúňom poriadne hrubá).
08.11.2013 - 10:02:56
00
Mám klasické Miniony a nie sú s nimi žiadne problémy aj keď nie sú bezdušáky.

No sak .. ok, v podstate sme sa zhodli.
08.11.2013 - 10:05:55
00
silva slus defekt nemusis chytit ani s dusou, vymena duse v zime nie je prijemna to suhlasim, ale znovu sa pytam, k comu je dobre robit to, co si robila namiesto pouzitia normalnych bezdusakov, teda myslim tubeless plastov. Lebo takto ak sa ti to pokazi, uzijes si v zime uplne peklo.


Naposledy upravil lto dňa 08.11.2013 - 10:23:20, celkovo upravené 1 krát.

08.11.2013 - 10:07:45
00
lto to moc prežíva

Mam s bezdusakmi mozno viac skusenosti ako ty ;) a par sezon za sebou mam tiez. Aj ked prevazne jazdim s dusami. Ale na rozdiel od niektorych totalne "tubeless" positive a tube haters mam aj negativne prakticke skusenosti. Na bezdusakoch /podotykam skutocnych/ som dostal za cely ten cas tusim 4 defekty. Z toho 2 boli neopravitelne kvapalinou, jeden pripinacik, ten tesnil sam a jeden sa nejak horkotazko zalepil ale trvalo to polhodiny. Vyhody a nevyhody tubeless systemu poznam a vacsina z vas ich nevyhody este nezazila. Aj s dusou sa da mat nieco podobne ako bezdusak, aj ked samozrejme netvrdim, ze to bude 100% to iste. Ovsem ti, ktori si myslia, ze ak maju bezdusak tak nemozu dostat snakebite, tak sa velmi mylia. Da sa to, seknut plast a tyka sa to tzv. tubelessready alebo konverznych nie bezdusakov a tam je to fatalnejsie ako slus defekt s dusou. Samozrejme, v zime som aj ja daval prednost prave bezdusakom z toho iste dovodu ako silva :)
08.11.2013 - 10:21:54
00
No uvidíme. Robila som si to zadné kvôli nadchádzajúcej zimnej sezóne a nechcela som vyhadzovať kvôli tomu dva mesiace jazdeny, môj obľúbený mk II. ;)
Edit: už niekto dostal schuss defekt na bezdusakoch? Hlaste sa ;)
08.11.2013 - 11:05:43
00
Zaujimave, ze jediny co vidi velke nevyhody v bezdusakoch si ty Lubo. To co spominas su extremne pripady. Tych ti viem vymenovat pri dusiach neurekom.
Ako ked som bol na vyjazde a trn mi prepichol plast na zadnom. Ten som opravil a o 5m som dostal dalsi na prednom. A kovbojka mohla zacat odznova. Alebo ked som 3x za trening defektil a zakazdym ma isli zozrat komare za ziva a musel som fukat koleso v pokluse.....Tiez vozim nejaku tu sezonu bezdusaky na TLR plastoch a nemienim sa vratit spat. Prosto komfort jazdy, mensia pravdepodobnost seknutia, vyfucania plasta daleko presahuju negativa s pripadnymi problemami pri nasadzovani plastov. A to este nespominam vylucenie ucvaknutia ventilku pri posunoch duse v rafiku. To je pomerne casta zalezitost, pri ktorej musis zalozit novu dusu.
U mna je ale toto rozhodnutie o to jednoduchsie, ze mam original UST kolesa.
No more tube!

Silva: na origo UST plastoch nikdy, ale u TLR som uz sekol (podfuklo koleso). Ale jelo se dal.
08.11.2013 - 11:18:38
04
ak sa bavíme o nevýhodách bezdušákov tak nech Vás pánboh ochraňuje keď budete musieť počas výjazdu do bezdušoviek vkladať dušu :-) ako som to zažil túto sezónu už 2x :-)
08.11.2013 - 15:21:32
01
Preco? Ved nie je problem vyliat a vytriet zvysok tmelu, vymontovat ventilok a nasadit dusu. Ci je tam nejaky zadrhel?
Teda pokial niekto nepouziva gumenu pasku s ventilkom, ale ani to by nemalo byt nic, k comu treba bozsku ochranu. :-)
08.11.2013 - 15:25:53
02
Preco? Ved nie je problem vyliat a vytriet zvysok tmelu, vymontovat ventilok a nasadit dusu. Ci je tam nejaky zadrhel?
Teda pokial niekto nepouziva gumenu pasku s ventilkom, ale ani to by nemalo byt nic, k comu treba bozsku ochranu. :-)



Ahoj presne si to trafil, zabudol som dodať, že je to tubeless kit :-)
08.11.2013 - 15:48:18
00
Ja som do kolesa s Rubena tubeless kitom vkladal dusu a nebol ziadny problem. Vymontoval som len ventil (paska samozrejme zostala nalepena na rafiku), nahrubo vytrel tmel, vlozil dusu, nafukal a bolo. Ziadny problem som nezaregistroval. Ono ziadny problem s tym vlastne ani nie je. Ale samozrejme je vhodne skontrolovat pred vlozenim duse plast zvnutra, aby nejaky tmelom zatesneny trn z cias bezdusovych :) nezmaril snahu o rychle pokracovanie vo vyjazde...

P.S. Ak niekto jazdi bezdusove riesenie a nema so sebou dusu ako poistku, tak si za pripadnu cyklo-turistiku moze sam. :P
08.11.2013 - 16:02:09
02
ono ten tmel staci len vyliat, no treba potom po vyjazde vybrat dusu a umyt ju, inak sa prilepi.
08.11.2013 - 16:26:08
00
Nevadi. Ked sa prilepi, tak aspon nehrozi posunutie duse a odstrihnutie ventilu. :) Aj ked to sa mi v zivote nestalo...

Btw. defekt som potom na tej dusi dostal az o rok a pol a nebol problem ju z plasta odlepit. :)
08.11.2013 - 16:34:28
00
keyboard_arrow_up