riesenie problemu s privela autami v Ba je jednoduche, staci sa inspirovat tu Svajciarskom :D zakaz parkovat vsade inde okrem vyznacenych miest (ktorych je strasne malo), 90% vyznacenych miest na parkovanie je zadarmo ale nerezident parkuje max 30-60min... par externych parkovisk s automatmi a moznou dobou parkovania 2-3h, ostatne parkovanie len v parkovacich domoch s cenou cca 4e za hodinu (vratane nakupnych centier).. ked chces ist autom do prace tak bud ma firma pre teba parkovacie miesto na sukromnom pozemku alebo mas smolu a pekne si zaplatis 8x4e kazdy den... niektore bytovky maju svoje parkoviska, obvykle s cenou prenajmu cca 100-130e na mesiac
vysledok je ze viac ludi v Berne auto nema a chodi bajkom/mhd ako tych co auto ma :)
po celom meste vdaka tomu mozu byt cyklotrasy, cyklosemafory, cyklisti jazdia po chodnikoch, na cervenu, po prechodoch pre chodcov, v protismere a nikto to neriesi ze by to bolo nieco zle :)
16.08.2013 - 23:55:12
01
Ja by som videl problem aj v samotnych obcanoch tohto "skveleho" statu. Podla mna je to ako so vsetkym, pokial ludia nezacnu uvazovat inak, tak sa napriklad i toto nezmeni. Ked uz dnes pomaly v kazdej rodine mas 2-3 auta. Za mojich mladych cias, ked som chodil na gympel, tak na aute prisiel akurat nejaky ucitel a riaditelka. Obcas nejaky bohatsi student. Dnes, ked idem okolo, tak parkovisko je narvane a auta stoja i na okolitych chodnikoch a to ma pritom skola menej studentov ako za mojich cias. Kazdy druhy student, co uz ma vodicak, chodi na aute. A to zasa nie je tak davno, ked som tam ja chodil. A to sa pritom zlepsila autobusova doprava, su nove autobusy, dokonca pribudli i nejake spoje.
Nevidim preto problem iba v tom, ze vsade je vela aut, je totiz narodnym sportom mat vela aut.
Ja to vsak beriem tak, ze si nas este miestami tupy narod musi prejst nejakym vyvojom, aby zistil, co je dolezite. Dovtedy budu politici len obrazom nas. Je smutne, ze si za tu dobu nikto neuvedomil aky ekonomicky prinos ma taka cykloturistika pre stat. Ake mnozstvo penazi by stat mohol ziskat z toho, ze by tento segment podporil. Bohuzial je jednoduchsie dat nejake srotovne ako si lamat hlavu nad vseljakymi rieseniami. Co vsak mozeme ocakavat, ked nam vladnu ludia, ktori nemaju nazory a maturitu. Tituly si kupili na trencianskej univerzite. A volici su len stado, ktore je ochotne donekonecna vsetko tolerovat.
18.08.2013 - 12:46:07
00
JOLI, sekol som sa s tou pešou zónou. Myslel som obytná zóna - napríklad časti na vodnom diele Žilina.

misto - (okrem iného) propagácia a reklamy na autá, pôžičky, zbytočné mobilné multifunkčné telefóny a pod. - veľa ľudí je dostatočne sprostých, že to "musia" mať. Čím sprostejší a zadĺženejší národ, tým viac novodobých nerozmýšľajúcich, nesamostatných otrokov, ktorí budú robiť aj za minimálnu mzdu a budú držať hubu a krok. To kapitalistom vyhovuje. Nepotrebuje inteligentného zamestnanca, čo sa búri za nezákonný nadčas, porušovanie BOZP a uplatňuje si svoje práva....
21.08.2013 - 08:46:42
00
To je uz na inu temu :)
21.08.2013 - 11:34:17
00
jj presne tak, najskor treba ovecky naucit aby boli zavisle na dacom a potom budu mekat podla potreby :)
no ale s vytlacanim aut suhlasim, nevidim dovod individualnej dopravy v centrach... to parkovanie je priserne, parkuju kadetade, v zakrutach na chodnikoch an trave, proste ako pride, policia na to kasle, ak je nahodou niekde dvojprudovka ze by sa dalo ist v 2 prudoch tak jeden je zadrbany parkujucimi autami... svajc to ma fakt dobre premyslene, tam si auto nik nekupi aby behal na nom len tak po meste...
21.08.2013 - 12:50:03
00
Podla mna by mali aspon vo vacsich mestach spravit veelike parkovisko pri meste (a zakaz vjazdu motorovym vozidlam do mesta) a odtial autobusom vozit ludi do mesta. Vynimku by mohli tvorit auta uzivane na robotu (sluzobne auta, kurierske a zasobovanie)

Inak tych aut je nehorazne vela. A vacsinou sa vezie vnutri len vodic. Smrad na ceste ako v carihrade. Riesenie ale nevidim...
21.08.2013 - 20:43:26
00
corsair, veď taká myšlienka je všade v rozumných krajinách. Na dopravných školách sa presne o tom učí, nieje to žiadna novinka. Lenže ak ľuďom vládnu nevzdelaní a chamtiví politici, tak sa teórie do praxe neaplikujú a potom to tak aj vyzerá.
21.08.2013 - 22:31:21
00
stacili by aj tie vyhradene parkoviska, to by automaticky znizilo pocet aut lebo by nemali kde parkovat :), ono aj teraz keby policajti na to nekaslali tak by mohli od rana do vecera obchadzat zaparkovane auta a rozdavat pokuty... aj to by pomohlo
21.08.2013 - 23:13:31
00
...a potom by jazdili po tráve ako nadrbaný Slota :-)
22.08.2013 - 10:37:33
00
Podla mna by mali aspon vo vacsich mestach spravit veelike parkovisko pri meste (a zakaz vjazdu motorovym vozidlam do mesta) a odtial autobusom vozit ludi do mesta. Vynimku by mohli tvorit auta uzivane na robotu (sluzobne auta, kurierske a zasobovanie)

To co spominas su park and ride systemy P+R. Podstatou ale nie je zakazat uplne vjazd do miest ale zatraktivnit parkovanie mimo nich. Mali by byt navrhnute tak aby cena parkovneho na zachytnom parkovisku s cenou listka na mhd bola nizsia ako cena parkovneho v meste. Obdobou su systemy park and bike P+B kde si pri zachytnom parkovisku pozicias verejny bicykel.
Inak tych aut je nehorazne vela. A vacsinou sa vezie vnutri len vodic. Smrad na ceste ako v carihrade. Riesenie ale nevidim...

Pocet ludi v autach sa da zvysit napr. carpoolingom, ktory tusim funguje v Bratislave a nejakym sposobom aj v ramci celej SR. Idealne by bolo vyznacit viac buspruhov a povolit v nich jazdu autám (samozrejme aj cyklistom) s viac ako dvoma cestujucimi.
22.08.2013 - 14:58:13
00
bicykel s viac ako dvoma cestujúcimi :)
23.08.2013 - 14:17:39
00
veď povieš že na sedadle vezieš "material" na ďalších cyklistov :-) ..a ženy môžu argumentovať ovuláciou, čo je takmer to isté :-D
23.08.2013 - 15:39:44
00
Co sa tyka budovania cyklochodnikov na Slovensku, nevidim to ruzovo. Za posledne roky ludia znacne spohodlneli a vacsina chodi autom. Volakedy tolko aut na cestach nebolo. A zavadzaju nielen, ked clovek chce prejst cez cestu, ale aj na chodnikoch. Ist na bicykli cez mesto v Bratislave je o nervy. Chcelo by to podstatne viac financii na budovanie cyklochodnikov a odclenenie samostatnych pruhov vylucne pre cyklistov na cestach pre auta. Kedze aj na miestach, na ktorych sa rozhoduje o takychto veciach je urcite vacsina autickarov, neverim, ze sa podari nieco zasadne zmenit. Autickari totiz budu pytat stale viac penazi na opravu a rozsirovanie ciest pre auta a budovanie parkovisk. A ide totiz o to, zobrat peniaze a priestor na cestach pre cyklistov na ukor automobilovej dopravy. V meste prilis priestoru na nove cesty pre cyklistov nie je, mimo mesta by to mohlo ist. Priznavam, ze navod na to ako prevychovat spohodlnenych ludi alebo ako ziskat viac prostriedkov pre cyklistov nemam. Preto som v predoslom prispevku pisal namety, co by mohlo obmedzit automobilovu dopravu. Sice tie namety su bohuzial realne neuskutocnitelne, ale samozrejme by ma velmi potesilo, keby sa realizovali a namiesto mna, ked sa rozculujem kvoli autam, by sa rozculovali vodici. Je sice dobre, ze aspon par ludi sa snazi nieco zmenit. Doteraz ale velke uspechy neboli a pripada mi, ze je to skor na to, aby sa politici chvalili, ze nieco urobili pre cyklistov. Napr. vyznacenie pruhu pre cyklistov na Kosickej tesne vedla parkujucich aut bolo pre mna celkom zbytocne. Je to iba kratky usek a aj tak chodim co najdalej od zaparkovanych aut, lebo nie som samovrah, t.j. idem po lavej ciare pruhu, resp. na pravom kraji laveho jazdneho pruhu, pretoze ten bol pred par rokmi opraveny a je tam lepsi asfalt. Tie namalovane pruhy uz medzicasom vybledli. Na Parickovej bola snaha urobit pruh pre cyklistov na kraji cesty a az vedla neho pruh na parkovanie, vodici na znacenie aj tak kaslali a stali na kraji cesty. Teraz su sipky pre cyklistov na okraji chodnika na Parickovej. Chodim tade denne pesi do roboty a z roboty, na bicykli som tade este
nesiel a ani neplanujem ist. Znacenie je len take formalne, ze tade chodia cyklisti, aj tak sa chodi, ako to vyjde, ked sa ludia navzajom vyhybaju. Pruh pre cyklistov v strede Trencianskej by na krizovatke s Mileticovou mal mat samostatne semafory pre cyklistov. Jeho ukoncenie pred krizovatkou, to znamena vyjst doprava na cestu, potom prejst krizovatku a za krizovatkou zase dolava na cyklochodnik, robi prechod cez krizovatku nepouzitelnym. Vela ludi sa stazuje, ze sa im zle chodi na Devinskej ceste kvoli hustej automobilovej premavke. Mne to tam pripada v pohode, po ceste je to len nejakych 8 km, tych aut tam cez volne dni nie je az tak vela a na cestu ani nebolo treba malovat sipky pre cyklistov. Skor by sa zislo opravit asfaltku dalej za Devinom, ktora je v hodne dezolatnom stave. Nerozumiem preco nebol urobeny samostatny cyklochodnik na nabrezi pri Dunaji pri novo vybudovanej Eurovei. Nerozumiem preco je na najazdoch pre cyklistov na most Apollo povrch hrbolaty ako roleta. Tie najazdy mali byt radsej rovne, v kruhu sa neda tak dobre rozbehnut a je vidno iba na velmi kratku vzdialenost, ci nejde niekto oproti. Nerozumiem preco nie je dojazd z mosta Apollo kolmo na cyklochodnik v Petrzalke a ked sa ide smerom na Rusovce, treba sa otacat o 180 stupnov. Uspechom je samostatny pruh pre cyklistov na Viedenskej ceste. Chcelo by to este vrstvu asfaltu na pokracovani smerom k mostu Lafranconi, aby neboli schody medzi betonovymi panelmi.
Je dobre, ze cyklokoordinator pre Bratislavsky kraj je Laco Findl, ktory uvadza, ze rocne najazdi 16000 km. Clovek, ktory tolko najazdi, musi mat cyklistiku hodne rad a to vyzera slubne. Osobne ho nepoznam a kedze na stranke MTBikera hodne komunikuje ohladne MTB maratonov, obavam sa, ze oblubuje predovsetkym lesne cesty, co nie je moja parketa. Osobne som horsky bicykel nikdy nemal a ani neuvazujem kupit, lebo sa nerad natrasam a ako hovori kamarat, horsky bicykel je dobry akurat do lesa a na hovno. Osobne by som bol dokonca radsej, keby horske bicykle vobec neexistovali, pretoze mozu vzbudzovat dojem, ze na bicykli sa da prejst vsade a netreba pre bicykle budovat cyklochodniky s kvalitnym hladkym asfaltom. Tak drzim palce nech sa podaria nejake vyznamnejsie zmeny.
27.08.2013 - 16:23:48
01
no aj si to trafil, nie cyklista zavadzia autickarom keby isiel bars aj v strede pruhu, ale autickarov je uz tolko ze si zavadzaju navzajom, a je ich tolko ze ta nevie obehnut bo v protismere je tiez plno a teda hned zacne trubit na cyklistu ze zavadzia..., staci pozriet ak sa dostane na cestu nejaka prekazka hned je zaplcha... proste aut je tu daleko viac nez na kolko su tie cesty stavane. o parkoviskach ani nevravim, kolko plochy mesta zaberaju vselijake cesty a parkoviska kde sa povaluju auta? stvrtinu? tretinu? absolutne zadrbany priestor plechovkami. bohuzial tak je nastavena aj ekonomika, viac aut viac penazi... sak dako sa zmestia
27.08.2013 - 17:55:23
01
Je dobre, ze cyklokoordinator pre Bratislavsky kraj je Laco Findl, ktory uvadza, ze rocne najazdi 16000 km. Clovek, ktory tolko najazdi, musi mat cyklistiku hodne rad a to vyzera slubne. Osobne ho nepoznam a kedze na stranke MTBikera hodne komunikuje ohladne MTB maratonov, obavam sa, ze oblubuje predovsetkym lesne cesty, co nie je moja parketa.

Ahoj,
pozrone som si precital Tvoj clanok, mas uplnu pravdu. Problemov, ktory tento stav vyvolai je viacero, pocnuc legislativou, majetko pravnymi problemami, nezaaujmom obci, ci miest, porusovanim zakonov, ci absurdnym spravanim niektorych vodicov. Celkova dopravna politika najma v Bratislave je zla...
Riesenie cyklodopravy je katastrofalne... Ked policajti namiesto magistratu rozhoduju, kde budu cyklotrasy a kde nie, to je chore...
Ano ja jazdim viac na horskom bicykli, ale to neznamena, ze by som sa nestaral i o cyklodopravu ci cestnu cyklistiku. Len bohuzial, komptencie zupy su take, ze nemozem riesit dopravnu situaciu v meste, dokonca mam i list, kde sam primator zakazuje zupe riesit cyklodopravu v meste v ramci uzemneho planu... Takze vsetko opat zle...
Chodim aj na mestsku cyklokomisiu, ale tam je to len slubovanie, ci napokon vyjdu odtial take projkety ako Kosicka, Trencianska... Pri tom je tam jasne definovanych tusim 29 projektov, ktore treba riesit. A klasikca odpoved je vzdy rovnaka - nie su peniaze...
Ja by som ale skor povedal, ze nie je ochota nieco radikalne riesit v meste v prospech cyklistov, obcas i na ukor motoristov... Proste dopravna lobby je silnejsia, ako potreby obcanov a rozumne preusporiadanie priestoru v meste.
Pri tom sa zabuda ja na pesich, ci telesne postihnutych... Takze cyklokmisia casto riesi i potreby pesich...
Inak, ak by som s kolegami uz dva razy nebol na Ministerstve vnutra, tak dodnes nie je novelizoavna vyhlaska v prospoech cyklistov, a dalsia novela sa rysuje na jesen tohto roku...
A len na zaver... vacsinu zmien v zakomoch ci vo vyhlaskach iniciuju ludia, co skor jazdia na horskych bicykloch, cykloturisti... :) Ale mame priatelov, co su aj dopravni inzinieri, ci pracuju na dopravnej fakulte... Takze su to vzdy spolocne navrhy cykloturistov a cyklodopravy. I ja osobne sa citim byt platny v oboch taboroch... :) To len na okraj...
Verim, ze sa situacia bude zlepsovat, i ked v Bratislave to pojde asi strasne pomaly... :(
27.08.2013 - 20:31:40
00
keyboard_arrow_up