milos21:
jednym z dovodov je, aby si sa nemusel zaradovat v rusnej premavke do odbocovacieho, laveho pruhu, to vela cyklistom robi problem...
08.08.2013 - 12:35:32
00
a su aj take, kde 2 pruhy odbacaju dolava ale ten pravy je zaroven aj rovno, to je potom problem, kam sa zaradit. tak to je to pri zvaracaku, ak ides zhora po pionierskej. vseobecne vsak musia zacat vodici akceptovat cyklistov a samozrejme cyklisti maju dodrziavat pravidla a jazdit s rozumom.


Naposledy upravil ... dňa 08.08.2013 - 13:11:26, celkovo upravené 1 krát.

08.08.2013 - 13:09:51
00
nevyzera to zle, akurat ta plosinka je dost mala , trosku mi to cele pripomina plosinove gamesy (alebo jednu taku hru, kde treba dostat zabu cez cestu) :lol:
08.08.2013 - 13:11:11
00
Hmm zaujímavé. Na frekventovanej ceste je fakt, že je problém dostať sa cez dva či viac pruhov do odbočovacieho ľavého (vodiči nepustia a pichúť sa tam je doslova o život). Tento nepriamy spôsob to síce uľahčí, ale časovo je to náročné, hlavne ak by to bolo na neriadenej križovatke počas špičky. V ZA riešim jednu križovatku (skôr je to séria križovatiek) tak, že za kruháčom sa pruhy "rozdvoja" a fuknem sa hneď od kruháča vľavo s vystrčenou rukou vľavo a idem pri strede cesty asi 200 metrov, kým sa začne tretí odbočovací pruh vľavo a plynule doň prejdem. Keby som mal krížiť dva priame pruhy a zaradiť sa do tretieho odbočovacieho vľavo, tak ma vždy niečo prejde. :-)
08.08.2013 - 16:35:40
00
Bycigeľ má len výhody bez nevýhody... myslím, že sa hodí k téme táto pesnička od bycigľových pankáčov :)

youtube.com/watch?v=lWja9XkT4pk&t=0

09.08.2013 - 12:25:46
00
no ved fajn, pre tych co sa boja krizovat 3 pruhy je to fajn, ale ako vravim dufam ze to nebude povinne... ako tie cyklocesty napri pri pristavnom pri baumaxe kde mas kazdych 10m daku znacku ze zosadni abo prechod abo co... no to je taka cyklocesta ze az, tam idem radsej po ceste
09.08.2013 - 12:55:39
00
Este nieco k ludom nominovanym na krajskych cyklokoordinatorov http://www.cyklodoprava.sk/predstavujeme-krajskych-cyklokoordinatorov/ Myslim, ze uz z tychto odpovedi sa da predstavit, co ma kto spolocne s cyklistikou, ale nechcem predbiehat.
13.08.2013 - 08:10:46
00
Cyklisti z Košického a Prešovského kraja sa majú na čo tešiť.......
14.08.2013 - 15:17:28
00
To nepriame odbocovanie sa mi prilis nepozdava. Treba samostatne semafory pre cyklistov, chodcov a auta ako je to v Holandsku. Malo by sa zakazat robit pre chodcov semafory cez cestu na dva krat. Mali by sa urobit opatrenia na obmedzenie automobilovej dopravy:
Chodci a cyklisti by mali mat podstatne dlhsie zelenu, ako auta. Predlzil by sa cas presunu autom a doprava autom by sa tym stala menej vyhodnou.
Na krajniciach ciest, kde chodia cyklisti, by nemali byt ziadne kanale. Krajnice treba opravit, dat na ne kvalitny super hladky asfalt. Kym toto nebude urobene, prestat opravovat stredy ciest. Cim budu horsie cesty pre auta, tym skor sa auta rozsypu a pojdu do srotu a teoreticky by ich snad mohlo byt casom menej. Na zlych cestach by sa auta viac nicili, co by vyzadovalo vyssie naklady na udrzbu, preprava autom by sa tym stala menej rentabilnou a snad by sa vdaka tomu menej jazdilo autami.
Znizovat pocet parkovacich miest pre auta. Okrem parkovacich miest pre obyvatelov domov by malo byt co najmenej parkovacich miest, aby nebolo mozne zastat 4 m od miesta, kam ludia idu a o co sa momentalne vodici bezne snazia a parkuju a zavadzaju vsade na chodnikoch a pod. Parkovanie na chodnikoch by malo byt zakazane. Cim viac by bolo nutne prejst od auta k cielu pesi, tym menej by sa oplatilo chodit autom a mohlo by to pomoct k tomu, aby chodilo menej aut.
Cim menej aut bude chodit, tym bude prijemnejsie chodit na bicykli.
16.08.2013 - 14:02:27
00
By som to skrátka zhrnul: "Naspäť, na stromy!"
16.08.2013 - 14:36:18
00
Ana, ano, to je ono.
16.08.2013 - 14:44:55
00
Tak to neviem komu pomoze taketo opatrenie? A ako si predstavujes realizaciu?!
16.08.2013 - 16:07:48
00
LaS má čiastočne pravdu s vytláčaním áut z miest. Je to bežná vec vo výuke automobilovej dopravy. Vytlačenie individuálnej aut. dopravy čo najďalej z centier a nahradiť ju MHDčkou. Za socíku nám lacné MHDčka kapitalisti závideli. Ale po 89tom sme zahodili zdravý rozum a púšťame autá do každej prdele v meste a namiesto trávničkov a parčíkov sa robia parkoviská = presný opak ako by to malo byť. (alebo sa "nechajú" obsierať nezodpovednými psíčkarmi a potom šup detičky hrať sa s hovienkami do parčíku a pestovať v tele parazitíky...)

Tak isto sa najskôr museli prachy na diaľnice vytunelovať, aby boli všade preťažené roztrtkané cesty. Tranzitujú tu preťažené tiráky namiesto toho, aby na hraniciach namontovali váhy a pýtali mýto za tranzit. Preťažené autá nepustiť. Ale na Slovensku je to tak...

Keby boli diaľnice a rýchlostné cesty na všetkých potrebných smeroch, tak tie bývalé cesty 1 či 2 triedy by boli takmer prázdne a nemuseli by sa riešiť často nezmyselne umiestnené cyklocesty (česť optimálne riešeným), kde sa ani nedá valiť, lebo sú robené na 25 km/h. Chcem tam vidieť trénujúcich cyklistov jazdiacich zrýchľovačku alebo tréning šprintov. Alebo cyklocestu vedúcu cez pešiu zónu, kde je max povolená rýchlosť 20 km/h. Ani mladší žiaci nejazdia rýchlosťou 20 km/h :lol: Potom by sa to nemali volať cyklocesty, cykloturistické cesty. Nepovinné pre trénujúcich cyklistov!!!
16.08.2013 - 19:51:14
00
Prečo stále niekto chodí v aute a na bicykli. Veď sa v tých autách radšej prevážajte a na bicykloch vozte. :mm:
16.08.2013 - 22:59:19
00
Keby boli diaľnice a rýchlostné cesty na všetkých potrebných smeroch, tak tie bývalé cesty 1 či 2 triedy by boli takmer prázdne a nemuseli by sa riešiť často nezmyselne umiestnené cyklocesty (česť optimálne riešeným), kde sa ani nedá valiť, lebo sú robené na 25 km/h. Chcem tam vidieť trénujúcich cyklistov jazdiacich zrýchľovačku alebo tréning šprintov. Alebo cyklocestu vedúcu cez pešiu zónu, kde je max povolená rýchlosť 20 km/h. Ani mladší žiaci nejazdia rýchlosťou 20 km/h :lol: Potom by sa to nemali volať cyklocesty, cykloturistické cesty. Nepovinné pre trénujúcich cyklistov!!!


Nedá sa to takto chápať. V BA máš ako tak základnú diaľničnú sieť dobudovanú, ale aj napriek tomu na vjazdoch do mesta sú upchaté aj cesty I. aj II. triedy. Samozrejme, že v samotnej bratislavskej aglomerácií chýba nosný obchvat mesta a ďalšie dva ťahy R-kových ciest na južný a juhovýchodný smer, ale to by tiež veľa nevyriešilo, lebo ľudia by zistili, že mesto je ešte lepšie dostupné autom. Tu sa treba uberať smerom skvalitňovania a zahusťovania hromadnej dopravy hlavne na koľajovej báze a ponúknuť ľuďom túto alternatívu dochádzania do mesta. Týmto spôsobom sa cesty najlepšie budú uvoľňovať od áut. Samotný tranzit už svoje cesty má, problémom hustej premávky sú práve dochádzajúci ľudia denne do mesta.
A ešte poznámka, jazda cez pešiu zónu na bicykli je povolená, ale iba rýchlosťou chôdze, čo asi nebude 20 km/h.
16.08.2013 - 23:07:27
00
keyboard_arrow_up