:) moj nazor je, ze ludia by mali viac spolupracovat a komunikovat. Stale si tu mnoho ludi robi co chce a rozne "piratske" projekty, ktore su casto viac na skodu ako na uzitok.
02.07.2013 - 21:21:30
00
Ale muselo by to fungovat bez pravidiel. Ja som sa cely zivot nerad podriadoval a na starobu sa mi to este zhorsilo ... :-)

Jedno pravidlo ale treba. To pravidlo by hovorilo, že nesmú byť žiadne pravidlá.

Niečo ako ministerstvo pre znižovanie počtu ministerstiev.
02.07.2013 - 21:44:11
00
:) moj nazor je, ze ludia by mali viac spolupracovat a komunikovat. Stale si tu mnoho ludi robi co chce a rozne "piratske" projekty, ktore su casto viac na skodu ako na uzitok.

S prvou vetou súhlasím a aj s druhou. Ani nevieš koľko pravdy v tej druhej vete je. Bohužiaľ.
03.07.2013 - 22:17:15
00
chalani klub bez pravidiel s pravidlom o znižovaní počtu ministerstiev a s tým súvisiacich zverstiev páchaných na nás podporujem. akurát ešte stále nie som v štádiu úplnej skepsy, skôr ma viac a viac napĺňa odpor, takže skôr by som sa vrhla do hnutia odporu.

k debate: cyklocestičky... plánovanie... potešila som sa, keď v MT začali s budovaním, urobili kus roboty a výsledok? z môjho pohľadu nie veľmi šťastné riešenie: "cyklocestička" krásne farebne odlíšená, krásne pooznačovaná, hladký asfaltík... až na to, že asi tisíckrát križuje hlavnú cestu mestom, kde musíte zastaviť, zostúpiť z biku prejsť pešo cestu, znova nasadnete, prejdete 15 m a znova... a tých 90° zákrut za roh tiež veľmi veľa, no a aby to nebolo nudné často prechod medzi tou novotou a ostatnými povrchmi zjazdný pohodlne iba na full MTB, takže napríklad na tekejto cestičke si vôbec neviem predstaviť prechod s cesťákom. teda pod zadkom.

s mužom sme pochodili mnoho miest v ČR a tam napríklad, keď v blízkosti mesta budujú priemyselný park, tak súbežne s cestou vybudujú oddelenú cestu pre peších a cyklistov, aby každý kto má chuť mohol nechať auto doma a bezpečne dôjsť do práce, prípadne počas voľných dní venčiť rodinu. tak nejako si to ja predstavujem a nie tak, že z existujúcej úzkej cesty alebo chodníka niekto farebným pruhom oddelí pásiček a označí ho ako cyklocestičku.
09.07.2013 - 15:04:22
00
meduska, veď to, veď to. A keď trénuješ po ceste, ešte ti vynadajú, že nejdeš po nezmyselnej cyklocestičke, kde sa trénovať jednoducho NEDÁ!!!
11.07.2013 - 13:18:29
00
Tu sa preberalo, ci jazdit po ceste, alebo po cyklistaku, ak idu subezne. Nieco malo k tomu: http://auto.sme.sk/c/6863005/ignorovanie-chodnika-alebo-cesticky-pre-cyklistov-moze-znamenat-pokutu.html
12.07.2013 - 06:03:43
00
To je síce pravda, ale budeš sa džubať na cesťáku po hrboľatej cyklocesičke, ktorá bežne vedie priamo cez kanále, každých pár metrov "aj tak" križovať cestu...? Ako to zvyšuje bezpečnosť cyklistu? Nijako. To je len na pomalú jazdu po meste na mestskom či horskom biku. Je to celé nejaké nedomyslené. Dvojsečná zbraň. Na jednej strane paráda, máme cyklocesty a na druhej, do kelu na nich sa nedá trénovať a na paralelnej ceste dostanem pokutu.

Už sa opakujem, pre šport (tréningy) tie naše cyklocestičky vôbec nemajú zmysel, práveže viac ublížia ako osožia. (rozbiť bike alebo pokuta na ceste - vyber si). Radšej žiadne ako takéto. :!:

Vidno, že to navrhujú ľudia, čo v živote nejazdili cestnú cyklistiku s licenciou (samozrejme bez ohľadu na výkonnosť a úspechy).
13.07.2013 - 12:50:20
00
je nejaky problem ist trenovat do oblasti kde nevedu cyklocesty?
13.07.2013 - 12:52:42
00
To vôbec nieje, len prejazd cez mesto to trošku komplikuje, treba voliť iné trasy. Asi som moc do toho zažratý :$ Stárnem a začínam na všetko frfľať :D
13.07.2013 - 13:00:23
00
Síce ani ja nevyužívam cyklocesty v mestách (ak náhodou niečo niekde zazriem), ale ruku na srdce, naozaj si myslíš, že trénovať v hustej mestskej premávke, kde musíš byť v strehu a mať prehľad 360° okolo seba, je to pravé orechové?
13.07.2013 - 13:36:45
00
s mužom sme pochodili mnoho miest v ČR a tam napríklad, keď v blízkosti mesta budujú priemyselný park, tak súbežne s cestou vybudujú oddelenú cestu pre peších a cyklistov, aby každý kto má chuť mohol nechať auto doma a bezpečne dôjsť do práce, prípadne počas voľných dní venčiť rodinu. tak nejako si to ja predstavujem a nie tak, že z existujúcej úzkej cesty alebo chodníka niekto farebným pruhom oddelí pásiček a označí ho ako cyklocestičku.


To však záleží od mnohých okolností - od priestorových dispozícií, dostupných financií, prevládajúceho druhu a účelu bicyklovania, hustoty automobilovej a bicyklovej premávky ... Niekde je najlepšie vybudovať samostatnú cyklistickú trasu, inde stačí cyklopruh na ceste alebo na chodníku, inde zase iba cyklopiktogramy
a zase inde vôbec nič. Medzi sídliskom a nákupným jazdia deti a ľudia pomaly na nákupy, tam treba samostatnú trasu, v centre nie je na samostatnú trasu miesto, tak sa tam dá cyklopruh a keď nie je miesto ani na to, tak cyklopiktogramy. Výjazd z centra smerom k aquaparku, kde chodí veľa ľudí, ide riešiť správne dimenzovaným cyklopruhom a na vidieckej ceste medzi Hornou a Dolnou, kde prejde jedno auto za minútu, netreba robiť vôbec nič. A tak ďalej a tak ďalej... Každú lokalitu je treba posudzovať osobitne, v tomto sa nedá nič zovšeobecňovať. Je pravda, že to na Slovensku naši projektanti, úradníci a policajti posúdiť nevedia, pretože bicyklovanie sa ako spôsob dopravy, zábavy a rekreácie podceňuje, ale neostáva nám nič iné, ako ich to naučiť.
13.07.2013 - 13:48:56
00
no nejako takto som to aj ja myslela.
ale ako vo všetkých oblastiach, naši legislatívci tvoria často bez skúseností a doslova bez ladu a skladu zákony, ktoré síce jednu vec riešia, ale tri ďalšie poškodzujú. škoda, že sa snažia veci riešiť plošne a nepristupujú k nim individuálne podľa potrieb tých, ktorých sa to dotýka najviac.
15.07.2013 - 11:10:53
00
Síce ani ja nevyužívam cyklocesty v mestách (ak náhodou niečo niekde zazriem), ale ruku na srdce, naozaj si myslíš, že trénovať v hustej mestskej premávke, kde musíš byť v strehu a mať prehľad 360° okolo seba, je to pravé orechové?


Lord Klaymen to myslel najskôr tak, že kým sa dostane do oblasti mimo mesto, kde sa dá trénovať, tak sa musí dostať najprv z mesta von. A zákon ho núti použiť cyklocesty, ktoré sú vedene súbežne s cestami. Tu je, ale problém ten, že aj keď on, alebo ja a iný cyklisti, ktorý jazdia na cesťáku, tak pre nás sú tie paškvili, ktoré navrhli ľudia od stola, ktorý nemajú absolútne dojem, čo je to cyklodoprava, sú proste nezjazdné. Ako vyššie už spomínali, kanálové poklopy, rozrýpaný povrch, stĺpy VO v strede jazdnej dráhy, iný mestský mobiliár, ako odpadkové koše, zastávkové prístrešky, rôzne reklamné prenosné pútače. Vyjadrovať sa k tomu čo za imbecilitu je robiť cyklochodník, kde každý 100 m osadia tabuľu "Zosadni z bicykla" je už aj zbytočné. No a takýto cyklochodník je pri rýchlosti vyššej ako 25 km/h už aj nebezpečný a pre mňa už aj nezjazdný, keďže jazdím podstatne vyššou rýchlosťou.
17.07.2013 - 13:24:02
00
V zákone som o tomto našiel iba nasledovné (ale možno som zle hľadal):

"§55
Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po
cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov
nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky.
Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť
po pravej krajnici vozovky"

Je tam uvedené, že sa jazdí PREDOVŠETKÝM po cestičke pre cyklistov. Navyše je tam nepísané, že ak je cestička nezjazdná, jazdí sa po vozovke. Takže ja tam žiadny príkaz jazdiť po cestičke pre cyklistov nevidím, a to za žiadnych okolností.
17.07.2013 - 13:36:53
00
Marvin, si jednym z mala, co aj studuju a potom sa vedia branit :y:
17.07.2013 - 15:02:14
00
keyboard_arrow_up