s mužom sme pochodili mnoho miest v ČR a tam napríklad, keď v blízkosti mesta budujú priemyselný park, tak súbežne s cestou vybudujú oddelenú cestu pre peších a cyklistov, aby každý kto má chuť mohol nechať auto doma a bezpečne dôjsť do práce, prípadne počas voľných dní venčiť rodinu. tak nejako si to ja predstavujem a nie tak, že z existujúcej úzkej cesty alebo chodníka niekto farebným pruhom oddelí pásiček a označí ho ako cyklocestičku.
To však záleží od mnohých okolností - od priestorových dispozícií, dostupných financií, prevládajúceho druhu a účelu bicyklovania, hustoty automobilovej a bicyklovej premávky ... Niekde je najlepšie vybudovať samostatnú cyklistickú trasu, inde stačí cyklopruh na ceste alebo na chodníku, inde zase iba cyklopiktogramy
a zase inde vôbec nič. Medzi sídliskom a nákupným jazdia
deti a ľudia pomaly na nákupy, tam treba samostatnú trasu, v centre nie je na samostatnú trasu miesto, tak sa tam dá cyklopruh a keď nie je miesto ani na to, tak cyklopiktogramy. Výjazd z centra smerom k aquaparku, kde chodí veľa ľudí, ide riešiť správne dimenzovaným cyklopruhom a na vidieckej ceste medzi Hornou a Dolnou, kde prejde jedno auto za minútu, netreba robiť vôbec nič. A tak ďalej a tak ďalej... Každú lokalitu je treba posudzovať osobitne, v tomto sa nedá nič zovšeobecňovať. Je pravda, že to na Slovensku naši projektanti, úradníci a policajti posúdiť nevedia, pretože bicyklovanie sa ako spôsob dopravy, zábavy a rekreácie podceňuje, ale neostáva nám nič iné, ako ich to naučiť.