Ludia uvedomte si ze kazdy zasah do
brzdy znamena jej rozladenie. Ak ta velmi mrzi ze ta
brzda fungovala, ale povedzme ze piskala a zacnes spekulovat, smirglovat platnicky alebo kotuc znamena to zabiehanie nanovo. Ak nevydrzis pazvuky a zacnes do toho v zabehu (a tym nemyslim jeden 500m kopec stale na brzde) rypat len to viac doseries. Dalsia vec- prebrusenim mozes platnicky znehodnotit natolko, ze tych zvukov sa uz nezbavis, zaoblis ich, nebudu dosadat celou plochou na kotuc a budu narazat na otvory v kotuci atd atd... Problemom je aj to, ze sa nesmu potom miesat platnicky medzi brzdami nakolko mozu byt rozdielne krivo opotrebovane a problem je na svete. Je to volnym okom nerozoznatelne avsak pri tych silach a tlakoch ktore tam posobia aj mikrometre robia problemy.
Dalsou kapitolou je odmastovanie- treba pouzit vhodny pripravok. Neodporucam experimentovat s denaturakom ani technickym benzinom a inymi. V tej priemyselnej kvalite to byva dost divoko kontaminovane bars akymi mastnymi srackami a neraz sa mi stalo ze po liehu bola "odmastena" plocha este mastnejsia. Treba kupit cistic brzd (napriklad v tescu) je to sprej a strieka dost silno, tym padom mastnotu doslova odlepi a odfukne z povrchu. Pripadne sa da pouzit aj isopropylalkohol, no cena je niekde inde.