Súhlasím, pre nás rekreačných XC bikerov je lepší. 29“
kolesá majú menší rolovací odpor, väčšiu styčnú plochu so zemou, lepšiu zotrvačnosť a uhol nájazdu na prekážku. Ešte k tomu tá o niečo väčšia stabilita vďaka nižšiemu ťažisku. 26“ ma lepšie zrýchlenie, ale to je len samotný odpich (pár sekúnd) potom sa rýchlo vyrovnajú (aspoň tak nám to vyšlo, čo sme to s chalanmi porovnávali) a možno o niečo lepšie sa na ňom ťahá do strmého kopca. Tiež nevravím, že 29“ je nejaký zázrak ale podľa mňa je tam viac výhod ako nevýhod.
Gary Fisher (TREK)... jasné, ja som len s tým mojim príliš spokojný
Meniť vidlicu určite nebudem. Tá značka má nevýhodu, že sú drahý. TREK sú si vedomí toho, že sú veľmi žiadané ich bajky a využívajú to. Za to, čo som kúpil ten môj som mohol mať inú značku s lepšími komponentmi.
Ano, 29“ je v skutočnosti 28“ rafik. To 29“ teda 29er (twenty-niner) je len názov. Zrejme to vymysleli, aby to lákavejšie znelo. V skutočnosti priemer
kolesa (rafika) nie je 29 ale 28 palcov – presne ako krosový. Plášť určený pre krosový bike (28“) nasadíš na koleso pre 29“. Taktiež plášť pre 29“ dáš na krosové koleso (samozrejme ak má ten plášť šírku nad 2.0, na krosový bike sa nezmestí do vidlice). V podstate zrejme len stačilo spevniť krosové koleso (niečo čo už dávno existovalo) a nie vytvoriť nový štandard. Ten 27,5“ si bude vyžadovať veľké prispôsobenie sa výrobcov, rámy, vidlice... určite to bude pár rokov čo 27,5“
bicykle budú výrazne drahšie od ostatných ako to bolo pred pár rokmi s 29“.
Tie rozmery priemerov kolies, potom to sedí, 27,5“ je skoro presne v strede medzi 26“ a 29“. Akurát o pár mm bližšie k 26“. Čo mi nie je jasné, 1 palec = 25.4mm. 28 x 25,4 = 711. Nie 622. 26 x 25.4 = 660. Nie 559. Jak to teda je? Alebo tie čísla sú hodnoty čoho? Čo ma nikdy nenapadlo, zobrať meter a si zmerať ten priemer kolesa. Asi to dnes urobím