"Navyše mnoho šírok a profilov, rozteče a počet dier diskov a neviem čo ešte"
NAVYSE?
na
bike nie je mnoho sirok a profilov? 16 druhov osiek? 4 druhy upnutia kotuca?
Áno, navyše. Pretože na bajku sa udáva iba šírka plášťa, napr. 1,9", 2,1", 2,35", ... Ale na aute sa k šírke gumy napr. 225 vždy udáva aj výška, napr. 65 a k tomu ti musí pasovať priemer
kolesa napr. 15". Ak zmeníš čo iba jeden rozmer máš iný obvod kolesa a nesedí ti rýchlosť podľa tachometra. Navyše ak nemáš presný rozmer gúm v techničáku máš problém s políciou. Každý
ráfik na auto má iný počet dier a ak aj sedí počet dier tak máš milión roztečí dier a potom do každej diery ide pomaly iný šrób a keď nie šrób tak matica. A navyše ešte ET ráfku je taktiež niekoľko. Potom tu máš ešte rôzne rozmery stredovej diery. A to nehovorím o šírke ráfkov. Mám o tom trochu znalosť pretože ma pred zimou "vyškolil" jeden človek pri kúpe zimných gúm
malý prehľad ráfkov K tomu prehľadu si pripočítaj približne rovnaké množstvo kombinácií plášťov (letných a zimných)