....a nejaký Spešl Stumpjumper má kolesá na ráfikoch SL420 a špice 1,8/1,6/1,8 mm a predajca ho s úsmevom doporučí 100kg chlapíkovi.
15.12.2011 - 06:45:34
00
....Len trošku nechápem výrobcov - prečo ešte ponúkajú také veľké množstvo tých grcných ráfikov s šírkou okolo 17-18mm, ....

ponukaju to preto, lebo to asi niekto kupuje, asi bude dostatocny dopyt aj po takych rafoch. Ja ich sice nemam, ale chapem, ze pre niekoho je dolezita hmotnost (aj za cenu moznych kompromisov)
15.12.2011 - 07:47:30
00
Nuž, keď kupuješ komplet bike a sú na ňom také kolesá nemáš moc na výber. Nie každý predajca ti je ochotný predať bike bez kolies alebo dokonca ti ich vymeniť...
A ak si niekto kúpi samostatne ráfiky ktoré majú širku 17 mm .. buď má na to dôvod, alebo nemá informácie o tom čo širší ráfik znamená.
15.12.2011 - 08:05:34
00
nekupim si predsa bike s komponentami ktore mi nevyhovuju, jedine, ze by oslnil niecim inym, co by stalo za pripdnu zmenu niektorych casti
15.12.2011 - 08:52:28
00
hej, len dopátrať sa k parametrom ráfikov býva trošku problém, napríklad v prípade toho haibiku
http://www.kubicasport.eu/produkt/2612/Haibike-Q-FS-RC-2011/
Kupujúci pozrie, fajn, sú tam nejaké dt swiss kolesá, na priemysloch, to bude hádam rozumná voľba. Keby chce zisť niečo bližšie k nim, pôjde na dt stránku http://www.dtswiss.com/Products/Wheels/XR-wheels/X-1800-(2).aspx , tam stále nemá uvedenú šírku. Rozklikne si podrobnosti o napr. prednom kolese, zobrazí mu tam akurát vonkajšiu šírku. Keby chce vnútornú, musí si kliknúť vpravo na odkaz "Tech Specs wheels MTB.pdf" (ktorý sa zobrazil až pri vybraní predného/zadného kolesa, prečo to nemôžu dať aj k celému setu kua?) nalistovať na 3. stránku a tam pozrieť E.T.R.T.O. údaj, ak si teda zistí o čo ide. Prípadne pri skúšaní a obzeraní na predajni si môže pozrieť ten E.T.R.T.O. údaj, len kto ho upozorní čo je čo a prečo to je dôležité? :)
Mavic má trošku lepšie vyriešený popis k ráfikom, hneď je tam uvedené všetko potrebné. K niektorým OEM ráfikom sa nedá dopátrať snáď žiadne info - napr. nejaké od alexrims, tie dt swiss na specialized bikoch (konkrétne ten sl 420 by mal mať vnútornú šírku 18mm ak si dobre pamätám, niekedy som to hľadal), jedine pozrieť nálepku priamo na ráfiku/odmerať...
Ja som mal trochu šťastie pri kúpe, ani vo sne by ma nenapadlo že by niekto dal 17mm ráfik k 2,25" plášťom na am bike :) Konkrétne u Kubicu by nemal byť problém zmeniť ten set od dt swiss napríklad za mavic crossride (tie majú 19mm), len väčšina ľudí to aj tak neurobí, pokiaľ im niekto nepovie aké výhody/nevýhody im to prinesie :)
15.12.2011 - 09:28:31
00
Aj keby človek hneď vedel aké ráfiky má ten či onen bike, neverím tomu že sa nájdu predajcovia ktorí ich budú meniť. To by totiž znamenalo (za predpokladu že by väčšina cyklo-verejnosti chcela širšie ráfiky ako tie ktoré dodáva originál predajca bicyklov), že ak predá 10 bicyklov a na každom vymení set kolies, tak mu zostane desať setov kolies, ktoré by pravdepodobne už nikto nikdy nekúpil... čo je blbosť.
Problém je v tom, že výrobca bicyklov aby uspel na trhu, tak sa musí presadiť a to jedine tým že ponúkne niečo lahké a cenovo dostupné ... no a kde sa dá najmenej nápadne šetriť? Na kolesách ...
Stačí na ne nalepiť svoje nálepky a niekde do rohu malinkým písmom napísať skutočný pôvod. Iste bike má ľahučké kolesá, celová váha je tým tiež dobrá ..ešte keď tam na to obuje úplne nevyhovujúce plášte... dezénom aj rozmerom .. ale ve´d človek to kúpi, zoderie a vymení ...

"nekúpim si predsa bike s komponentami ktoré mi nevyhovujú".... málo kto skúma aké široké a pevné ráfiky sú na biku ktorý ide kúpiť. Hlavne ak ho nechce pozívať na nejaké Enduro alebo DH...
15.12.2011 - 11:42:52
00
Siroke rafiky nie su recept na vsetko. A odsudit 18 mm rafik na smetisko dejin a tvarit sa, ze 20 mm je uz OK, je usmevne. :) Uvedomte si, ako skresleny je ten nacrt na tom odkaze, aby zdoraznili rozdiel. Realne je narast z 18 na 20 mm na polovicnej sirke profilu len 1 mm do sirky (lebo len rozsirenie od stredu po okraj je podstatne). Co myslite, o kolko desiatok percent sa teda zlepsi situacia prechodom z 18 na 20 mm rafik? :lol: Ano, ked clovek nahodi 27 mm rafik, tak tam rozdiel bude, ale nie kazdy tuzi vlacit stovky gramov naviac/nie kazdy to na svoj jazdny styl potrebuje. Takze podstatne je pouzivat rozum a teda vhodnu kombinaciu rafikov, plastov a spravneho tlaku pre dane urcenie. A ten tlak je tiez dost podstatna sucast toho celku aby to fungovalo ako ma. Na 18 mm 400g XC rafik predsa rozumny clovek neobuje 2,5" plast vaziaci 1 kg s tlakom 1,5 baru a nezacne na tom davat metrove dropy...

Napr. pre moje pouzitie je rotacna hmotnost podstatnejsia ako zanedbatelny benefit o kusok sirsieho zato tazsieho rafika. Cize ano, aj v buducnosti si pokojne kupim rafik so sirkou 17-18 mm ak bude ponukat zaujimavu hmotnost a dostatocnu pevnost, kedze pre 2,0" - 2,1" plaste uplne postacuje. Ale to by najprv musel byt hmotnostne zaujimavejsi a tiez UST compatible ako 20 mm siroky ZTR Alpine. ;) Cize moj pripad je aj odpoved, preco sa stale robia uzsie a lahsie XC rafiky aj plaste - na normalne a pritom energeticky efektivne jazdenie. Kto chce skakat, nech si kupi trampolinu. :D
15.12.2011 - 12:49:18
00
Si sa nemal k tomu ešte vyjadrovať. Takto si pretrhol šnúru krásnych úvah o všeobecnej zlobe "úzkych" ráfov. hehe
15.12.2011 - 13:02:29
00
Prepac. :)
15.12.2011 - 13:10:29
00
Samozrejme jezus máš pravdu a súhlasím.
Článok bol adresovaný hlavne tým ktorí majú tenké ráfiky, obúvajú na ne široké plášte a majú problém s tým že vyzúvajú plášte, že im uniká vzduch a podobne. Myslím že každý si z toho článku zoberie to čo potrebuje a čo využije.
15.12.2011 - 13:17:03
00
laco a kde je podla teba spravny pomer? ved plast od plasta je rozmerovo ulet niekolko mm, v kazdom rozmere. Vyrobca plastov neudava odporucanu sirku patky, okrem tlaku v podstate nic.
Ja napriklad mam skusenost na alexrims obuty race king 2,2. Po nalozeni zadku som komplet prisiel o stabilitu, cize aj pri tlaku 4-4,5 sa pri zakyvani rajdami pocitovo vyzuval, nastastie sa nepodarilo ho vyzut. Na 2,2 je to balon oproti inym 2,2. Na nom je vidiet, ze sirsi raf by ho vystuzil, kedze teraz to vyzera ako balonik.:)
15.12.2011 - 20:14:35
00
správny pomer? No podľa mňa práve to, nech to nerobí to čo tebe ten RK :) Taký poctivý 2.4" plášť na 17mm ráfik, to by nebola dobrá kombinácia, ani to netreba skúšať :D
15.12.2011 - 20:33:05
00
no pockaj :) jazdil som crossmark, ten uz bol dole, tak som pozeral co sa bude dobre gulat, 2,2 rk, obujem a hop, coto, balon. Pokial nenalozim bike tak je to ok, povedal by som, ze komfort je fantastish. Takze ten objem ma zmysel. Mozno je chyba v tom, zeby som chcel aby sa to chovalo uplne neutralne aj zatazene. Ale ako som hovoril, zostal celu cestu na rafiku ;)
ps: myslel som, ze ten xc plast nebude taky siroky..
15.12.2011 - 20:43:43
00
niektoré verzie toho rk boli fakt balóny, asi supersonic 2.2. Rovnakú šírku by mal x-king/mountain king snáď až v 2.4" verzii :lol:
Len nie som si istý či aj nové 2011-2012 ročníky majú taký objem :)
nejaké merania a foto http://www.bike-forum.cz/forum/sirka-pneu.html
15.12.2011 - 20:58:42
00
patrik, tak tak, 2,4, tak tak vleze do zadnej stavby ;)
15.12.2011 - 21:26:41
00
keyboard_arrow_up