Siroke
rafiky nie su recept na vsetko. A odsudit 18 mm
rafik na smetisko dejin a tvarit sa, ze 20 mm je uz OK, je usmevne.
Uvedomte si, ako skresleny je ten nacrt na tom odkaze, aby zdoraznili rozdiel. Realne je narast z 18 na 20 mm na polovicnej sirke profilu len 1 mm do sirky (lebo len rozsirenie od stredu po okraj je podstatne). Co myslite, o kolko desiatok percent sa teda zlepsi situacia prechodom z 18 na 20 mm rafik?
Ano, ked clovek nahodi 27 mm rafik, tak tam rozdiel bude, ale nie kazdy tuzi vlacit stovky gramov naviac/nie kazdy to na svoj jazdny styl potrebuje. Takze podstatne je pouzivat rozum a teda vhodnu kombinaciu rafikov, plastov a spravneho tlaku pre dane urcenie. A ten tlak je tiez dost podstatna sucast toho celku aby to fungovalo ako ma. Na 18 mm 400g XC rafik predsa rozumny clovek neobuje 2,5" plast vaziaci 1 kg s tlakom 1,5 baru a nezacne na tom davat metrove dropy...
Napr. pre moje pouzitie je rotacna hmotnost podstatnejsia ako zanedbatelny benefit o kusok sirsieho zato tazsieho rafika. Cize ano, aj v buducnosti si pokojne kupim rafik so sirkou 17-18 mm ak bude ponukat zaujimavu hmotnost a dostatocnu pevnost, kedze pre 2,0" - 2,1"
plaste uplne postacuje. Ale to by najprv musel byt hmotnostne zaujimavejsi a tiez UST compatible ako 20 mm siroky ZTR Alpine.
Cize moj pripad je aj odpoved, preco sa stale robia uzsie a lahsie XC rafiky aj plaste - na normalne a pritom energeticky efektivne jazdenie. Kto chce skakat, nech si kupi trampolinu.