Nuž, oni tie jazdné vlastnosti sa menia práve s tým použitým tlakom, hoci nie vždy je nižší tlak posun k lepšiemu.... Samozrejme že ak použiješ rovnaké plášte a rovnaký tlak v nich tak je úplne jedno či tam dušu máš alebo nemáš, ale práve to že tam nemáš dušu ti umožňuje fúkať o niečo nižší tlak bez obavy že by si sekol ... toť prvá výhoda. Druhá výhoda spočíva v tom že ak tam máš funkčný tmel nemal by si mať problém s defektami. No a tretia výhoda, aj keď nie každemu potrebná je nižšia váha, hoci aj to záleží od toho koľko tmelu tam naleješ. To sú podľa mňa výhody.
Nevýhody ... špinavá a náročnejšia robota pri prezúvaní, vyššie finančné náklady, nutnosť kontrolovať a dolievať tmel.
S fúkaním tlakov je to zložité. Napíšem podľa seba.
Vážim 95 kg a na plášťoch so šírkou 2,25 a s dušami som fúkaval na 3/3,5 Bar. Aj duše postupne stácajú tlak a tak už pri 2,5 Bar som mal zlý pocit z ovládania a jazdných vlastností. Rovnako aj teraz po prvých skúsenostiach s nižším tlakom 2 - 2,5 Bar sa vraciam k pôvodným tlakom 3 Bar. Takže správny tlak v pneu nie je záležitosťou duše alebo bezduše ale pocitu pri jazde.
23.06.2011 - 07:47:54
00
nuz ved to .. ja po prechode na bezdusove budem dozadu musiet fukat asi viac ako doteraz pouzivanych 2.5 baru na tychto mischelinoch a dost ma to prekvapilo .. cakal som ze je jedno ci ten tlak je v dusi alebo v plasti ale zjavne nie je .. nejde o sekanie ale o pocit plavania a istotu pri jazde
23.06.2011 - 07:58:02
00
ak mas nafukane na mensie tlaky, taktiez to nemusi stihnut zaplatat dieru...
inak mal som tam uz 3 defekty a o 2 som ani nevedel (iba neskor som dnu nasiel ostne)
23.06.2011 - 08:12:03
00
Tiež som po relatívne krátkom čase dospel k názoru, že rozdiel vo fúkaní dušových a bezdušových systémov nie je až taký markantný, je to individuálne, takže už zostáva len to že to bude samé lepiť defekty. Snáď ;) Ani váha nie je až taká zaujímavá ...
23.06.2011 - 09:07:29
00
no od vcera som bezdusovy ... a mam dost rozpacite skusenosti ... v prvom rade v som v tom nevidel ziadnu vyhodu ani nevyhodu ... teda takto to mam lahsie takze povedzme ze pri tom ostanem .. ale inak sa mi stym neoplatilo hrat ;-]

a druha vec .. radi pisete ako na bezdusovych vozite nizsie tlaky ..
Moja skusenost je jednoznacne pozitivna. Plaste fukam tak aby mi to skratka sedelo na pocit pocas jazdenia. Najvecsie pozitivum je, ze som zadny este nesekol co sa mi v exponovanych zjazdoch stavalo pravidelne. Takze k dusovemu systemu sa dobrovolne vratit nemienim.
23.06.2011 - 09:47:38
00
jo dodo .. uvidime teraz vikend v stiavnici a potom porac .. zatial mam len s prednym 96 km vyjazd a s oboma len 30 km ale cez kdejake kamene korene a vsetko co nam nasa rovinata devinska kobyla ponuka
23.06.2011 - 09:55:13
00
Druhá negatívna skúsenosť s bezdušovým systémom - tmel NoTubes nezalepil cca. 3 mm dierku po seknutí plášťa. Neviem ako je to možné keďže reklamujú spoľahlivosť do 5 mm :finger:
Príloha:
P1050196.JPG
P1050196.JPG 529.42 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
P1050197.JPG
P1050197.JPG 526.32 KiB thumb_up0thumb_down


Tmelu bolo v plášti ešte dosť, možno aj 80 ml, respektíve bola tam nejaká biela tekutina, pretože som tam našiel aj nejaký zhluk bielej masy ... (foto priložím neskôr).
Možno práve to malo zaceliť tú dierku ktorá bola skutočne malá ...
Plášť sme sa pokúšali 2x dofúkať, no išlo to len do určitého tlaku, na ktorom sa žiaľ nedalo pokračovať v jazde. Pri vyššom tlaku cez dierku vzduch fučal von spolu s tmelom. Pokusy dostať dierku na najnižšie miesto aby ju tmel v plášti zalial, alebo točiť kolesom boli neúspešné. Vždy to vydržalo len kým sa nezvýšil tlak v plášti a znovu to fučalo von...
Následovalo zhodenie plášťa, vymontovanie ventilu a nasadenie duše. Nebyť toho hnusného tmelu, v podstate nič výnimočné ..len to že som bol celý zasvinený od toho tmelu.
Takže v zadnom mám zas dušu a myslím, že to tak aj zostane.
26.06.2011 - 19:32:27
00
Ten zhluk je prave to, co zaceluje dierku. Tekutina reaguje so vzduchom a vznika pevnejsie skupenstvo a zabranuje uniku vzduchu. Ziaden tmel plast nelepi v tom zmysle, ako je lepenie zaplaty na dusu.

K tej diere .. to je prave ten rozdiel medzi videom Notube a realom :lol: mohlo by to poukazovat na nie uplnu vhodnost plasta na toto .. slaba pevnost tpi vlakien .. roztvara sa pri vacsom tlaku, alebo proste ten tlak ten zhluk pretlaci. Mozno by mohlo zafungovat, nejaky cas pockat, az to viac zatuhne a potom dofukat.

Inak ak by si nemal tekutinu, tak zalepis defekt plasta, nafukas a ides dalej. Az na to, ze to niekedy je masaker (dat dole plast/zalepit/nahodit).

Inak takto to byva .. bezdusaky su skvele , az do momentu prveho defektu :D

ps: pre info, ja (okrem ineho) bezdusaky (ale nie plaste konvertovane na pravu vieru) jazdim od roku 2004, tak zopar skusenosti mam :?:
26.06.2011 - 19:53:12
00
Presne toto som dnes zažil na pretekoch. Malý sek, no tmel to zaceliť nedokázal. Vždy mi to vyfučalo na taký tlak, na ktorom sa normálne ísť nedalo. Mal som tam Rubena tmel. Zajtra skúsim naliať NoTubes, či pomôže, keďže deklarujú viac milimetríkov...
26.06.2011 - 20:08:43
00
ak si mal rozdelený tmel na častice (hrudky) a tekutinu už je nefunkčný.. treba ho priebežne kontrolovať a dopĺňať.. problém je že raz vydrží 3 mesiace a raz kludne pol roka vo "funkčnom" zložení..
26.06.2011 - 22:30:14
00
ak si mal rozdelený tmel na častice (hrudky) a tekutinu už je nefunkčný.. treba ho priebežne kontrolovať a dopĺňať.. problém je že raz vydrží 3 mesiace a raz kludne pol roka vo "funkčnom" zložení..


ten tmel v plášťoch nemal ani mesiac, najazdené cca. 300 km ....
Je to pre mňa sklamanie a vyhodené peniaze za niečo čo akosi nefunguje. Zvažoval som že plášť doma očistím na mieste diery, podlepím kusom gumy a znovu nalejem tmel, no predstava že toto sa môže opakovať zas pri ďalšom výjazde a ja prídem domov znovu celý zababraný a smradlavý od nejakého kaučového sajrajtu ... nie, díky. Plášť, dušu, aj ráfik som poriadne očistil technickým benzínom a zložil pekne po starom. Nie som típek ktorý sa bráni novinkám, ale táto proste nefunguje tak ako som si predstavoval.
27.06.2011 - 06:41:35
00
inak, tie plaste Bontrager XDX co tam mas, to je cisty papier na tom to urcite fungovat nebude, mam to overene na nobby nico-ch, dal som tam tie klasicke hned prvy defekt a nefungovalo to. Ideal je bud nieco ako NN double defense alebo klasicke tubeless plaste
27.06.2011 - 07:58:50
00
Vychádzal som z toho, že v návode a vo všetkých reklamách a popisoch sa píše, že pomocou sady ( napríklad Rubena Kit) upravíš klasický ráfik na použitie bez duše a s použitím tmelu ( vraj najlepší je NoTubes) vytvoríš bezdušový systém pri použití akéhokoľvek plášťa :!: Tmel vraj utesní dieru do 5 mm a nikto tam nespomína že aké TPi má mať plášť ani nič podobné...
Mimochodom mne sa tie Bontrager XDX až také papierové nezdajú ... váha každého z nich je 615g. Dezén síce nie je nič extra no hrúbka bočníc a behúňa sa mi zdá byť celkom podobná s FatAlbertom Performance, ktoré som jazdil donedávna. Samozrejme som to nemeral ...
Použitie originál Tubeless plášťov, alebo plášťov DoubleDefence by určite pomohlo, ale to už je zas iná cenová hladina.
Sada a tmel má byť riešenie pre bežné plášte ... no nie je.
27.06.2011 - 08:18:47
00
ten Bontrager rozhodne nie je papier. V porovnani s RoRo, RaRa je to poctivy kus gumy.
27.06.2011 - 08:44:43
00
no je pravda ze som ho nejazdil moc dlho, iba na asfalte ale ked som ho chytil do ruky no nic moc, ale este dodam ze UST Nobby nic mi unikal vzduch cez stupel a ten tmel to proste nezalepil, musel som zhodit plast a dat tam zaplatu. V predu mam teraz Maxxis Highroller UST 2.35 ( rafiky EX500) na 1.8 bar tmelu asi tak 1 deci a zatial spokojnost aj ked vahovo som si pohorsil .
27.06.2011 - 09:06:22
00
keyboard_arrow_up