Toto mi nie je celkom jasné ....
Poskodis ho skor, ak ho pouzivas bez duse. 1. - tlak na bocnicu je mensi, takze miesto sklznutia sa, sa lepsie chyti o terennu prekazku a pruser je na svete.
...vždy na fyzike nás učili, že tlak v hydraulickom ale aj pneumatickom ( čiže vzduchovom) telese sa rozpína všetkými smermi rovnako. Takže je jedno či v plášti
duša bude alebo nie, ak je v plášti tlak napríklad 3 bar, tak bude rovnako pôsobiť v oblasti behúňa ako aj v oblasti bočnej strany plášťa. Taktiež si myslím že ak je v plášti duša a v nej tlak 3 bar, tak znovu bude na
plášť pôsobiť rovnomerne rozložený tlak ako na bočnice tak aj behúň. Takže nerozumiem tomu, prečo by mal byť tlak zrovna na bočnicu menší? To by mohlo byť spôsobené len tým, že je v bezdušovom plášti menší tlak ako v dušovom a preto sa tento viac deformuje podľa nerovnosti a tak dôjde k rozrezaniu. Keby totiž bol tlak vyšší, plášť by sa po hrane len zkĺzol... no riziko prerezania skôr záleží od prekážky a typu plášťa, ako od tlaku a toho čo je v plášti.
2. - tym, ze nemas dusu, lahsie cvaknes (a preseknes) plast, pripadne ho tymto zoslabujes.
tým že nemáš dušu, je práveže možnosť cvaknutia nižšia, pretože duša je v porovnaní s plášťom oveľa tenšia a preseknúť plášť sa síce dá, no je to oveľa menšia pravdepodobnosť, to už musí byť skutočne rana minimálne taká ktorá zanechá peknú pamiatku aj na ráfiku, takže tam by už ani duša v plášti nepomohla ...
Sice su to moje vysvetlenia, ktore nemusia byt spravne, ale prax ukazuje, ze toto je vysledok
Vsetko ma svoje pre aj proti ... a je na kazdom zvazit, kedy mu co vyhovuje.
...ja som síce zatiaľ bez duší najazdil sotva 200 km, no moje poznatky sú veľmi pozitívne. Tlak v pneu mám nižší o takmer 1 bar, je to neskutočne pohodlné a dobre to drží aj na jemnej šotoline a štrku. Použil som len Rubena Kit + NoTubes tmel na ráfky DT x430 a klasické
plášte Bontrager XDX, všetko funguje a drží spoľahlivo.
Samozrejme má to svoje nevýhody .. pracnejšie, špinavšie ak sa človek babre s tmelom, no na druhej strane to sľubuje jazdu bez defektov, pohodlie a lepšiu trakciu plášťa s podkladom. Myslím že to stojí za zváženie a vyskúšanie.
Možno mládež si nepamätá časy keď sa aj v autách vozili dušové pneumatiky a mnoho ľudí sa akosi nevedelo zmieriť s tým že postupne musia prejsť na bezdušové ... verím že tu bude situácia podobná, chce to len čas.