Pri velmi strmych stupaniach (od cca 20% a viac) je to s vysokym zdvihom vpredu nanic prave kvoli tazisku a dlzka zadnej stavby to ovplyvni minimalne. Jednoducho je tam väcsia tendencia preklopenia dozadu, takze predne
koleso je odlahcenejsie, viac "tancuje", tazko sa drzi smer a zvolena stopa, treba omnoho viac pracovat s taziskom/polohou trupu a tym padom je vyslap narocnejsi na techniku jazdy a kondiciu. Ale zas to neznamena, ze v kazdom kopci sa budes na 130+ vidlici trapit - pri beznych stupaniach ten rozdiel nie je markantny.
Niektore Macochy maju taku funkciu, ze ked ich prepnes na "lock" a zatlacis ich, tak zostanu v znizenej pozicii. Ten system sa vola ETA. Neviem ci to robi aj ina znacka, ale to je takmer tak sikovny system ako IT/TAD, lebo
vidlica zostava ciastocne aktivna (nie je to uplny hard lockout). Ale na novych vidliciach to uz asi nerobia. Okrem tych troch vidlic co si spomenul samozrejme existuje napr. Manitou Minute 140 mm IT a tiez asi nejake RS s Air U-turnom.
Ten SR XC PRO TAD abo EPICON TAD budu asi idealna volba ak ide o cenu/vykon. Podla mna aj neupravena verzia bude OK. A mozno zistis, ze ani tu 9 mm osku nepotrebujes a nebudes musiet riesit naboj.
P.S. Ak pod strmym kopcom zosadnes a nehecujes sa, tak znizovanie nepotrebujes, ale ak sa rad snazis vyslapat co najviac, tak bude neocenitelne.