a aký máte názor na
toto?
Ako keby som čítal poradňu pre vodičov napísaný v orgáne UV KSS Pravda pred 35-40 rokmi. No, trošku inovovanú...
To akože si autor ešte stále myslí, že tolerancie v motoroch sú také isté, ako pred 40 rokmi? Pre tých čo nevedia, oleje sa vymieňali každých 5 tis. km, existovali letné a zimné oleje, pri výmenách sa doporučovalo vyplachovanie motora preplachovým olejom, motory boli z takých materiálov, že do 100 tis. km bolo treba urobiť výbrus vložiek, použiť nové stieracie krúžky na valcoch a zabrúsiť ventily, dobré motory spotrebovali menej ako 1 l oleja na 1000 km...
Snáď autor nemyslel vážne, že motor pomalou jazdou sa opotrebuje pomalšie ako na voľnobehu... Obyčajná Fabia mi točí na voľnobehu 600-800 otáčok, teraz v zime sa riadiaca jednotka postará, aby bol
beh motora rovnomerný a preto točí okolo 1200 otáčok. Kto mu to má zožrať, že za minútu voľnobežného chodu opotrebujem motor viac ako pomalou jazdou na povedzme 2400 otáčok? Však ten motor je rovnako studený (pri vyšších otáčkach sa síce skôr zahreje) ale za tú minútu urobí raz toľko otáčok...
Autor doporučuje ísť so studeným motorom pomaly, prudko nepridávať plyn. A čo mám robiť, keď po 200 m vychádzam na hlavnú a ráno v najväčšom traffic jame sa dostanem na hlavnú len tak, že s prešmykujúcimi kolesami vpálim do trochu väčšej medzery medzi dvomi idúcimi autami. Lebo inak stojím 5 minút na voľnobežných otáčkach...
Na predchádzajúcom aute (Octavia 1,8T) som každú zimu auto najprv naštartoval, nahodil kúrenie na maximum, zapol rozmrazovanie zadného skla, zmietol sneh, oškrabal ľad a námrazu a až potom som sa pohol. V teplom aute a s dobrým výhľadom. Za 10 rokov som najazdil skoro 200 tis. km, motor vydržal 15 tis. km bez doplnenia oleja, cez emisné kontroly som prechádzal s rezervou, akumulátor som vymieňal dvakrát - vždy po 4-5 rokoch sa odporúčal. Rovnako ako na Š1000MB alebo Fiate 1500p.
Neuveriteľné, čo dokážu ešte niektorí autori oprášiť, len aby dostali autorský honorár...