Dnes som bohuzial na Rohatke ani neviem kde spravil na zadom Big Betty Performance dierku asi do 1 cm.. najprv sfuklo koleso, potom ju akokeby zacelilo ked som ho roztocil a nafukal, no po kratkej jazde, ked bol plast namahany zase sfukol :-/ Skusal som, ci sa znova zaceli, no bohuzial to bolo marne, tmel striekal von, dierka sa nezacelila.. tak som tam dal bohuzial dusu (fuj, bordel).. skusim to podlepit velkou zaplatou na duse... bude to asi drzat, ale dokedy? |( nechcem znova takuto otravu \o/ \o/ \o/
predny plast je v pohode, ma aj silnejsie boky a viac TPI, zrejme dual defense evo verzia.
13.06.2010 - 18:06:51
00
tak 1cm je riadna ďúra teda..
13.06.2010 - 18:14:18
00
Hantaku džuru treba aj zašiť hádam.
13.06.2010 - 18:19:51
00
zasit? ako pre pana jana, je na to nejaky navod? :)) myslim ale, ze podlepenie bude stacit...nie je nejaka giganticka, ma tak 8mm az 1 cm v najhorsom :-/
13.06.2010 - 20:28:19
00
Tak ja osobne si sitie plasta predstavit neviem a verte, ze uz som ich par potrhal a skusal som rozne sposoby oprav. :lol: Taktiez zaplata na duse je absolutne nanic, na to treba rovno zabudnut. Tieto specialne samolepiace zaplaty su urcene prave na opravu roztrhnutych plastov, ale nie som si isty, ci budu drzat bez toho, aby si v plasti mal dusu, kedze sa bocnica pri jazde vyrazne deformuje a teda by tu zaplatu nemalo co drzat na mieste. Vlastne si myslim, ze bez duse to fungovat nemoze. Takze ak chces plast seriozne zachranit a si ochotny jazdit ho s dusou, tak potom Ti jednu tu zaplatu mozem poskytnut - kus vychadza na cca 2 € a ma rozmery 44x76 mm, takze pri troche stastia (ak ta trhlina nejde prilis priecne vlaknami) ju mozes pouzit aj na dve opravy.

www.chainreactioncycles.com
14.06.2010 - 00:09:02
00
pneuservis to určite vyrieši.. keď vedia podlepiť a opraviť autopneu s takouto srandou problém mať nebudú ;)
resp. keď to vedia spraviť oni tak to určite možné je, otázka je len čím a čo tam podlepiť
14.06.2010 - 06:33:43
00
No, to by stalo za pokus. Otazkou len zostava, ci nebude stat oprava v pneuservise nejaku sialenu sumu (10-15€) v pomere k cene plasta.
14.06.2010 - 09:19:52
00
preto je alternatíva lepidlo+niečo.. podla mňa klasika chemoprén+vhodný kus gumy to spraví
14.06.2010 - 09:36:19
00
Na to šitie je repair tool (velo písalo) ale neviem ho nájsť no.
14.06.2010 - 09:45:06
00
preto je alternatíva lepidlo+niečo.. podla mňa klasika chemoprén+vhodný kus gumy to spraví

To by muselo byt kuva dobre lepidlo, aby drzalo zaplatu na tej vnutornej stene aj ked ju nebude pritlacat dusa a bocnica sa bude deformovat pri jazde. Tomu by som urcite neveril. Podla mna opravovany plast bude spolahlivo pouzitelny uz len s dusou, bez duse urcite nie. Chemopren som skusal a ten sa ma problem udrzat na tej vnutornej stene plasta aj sam, nieto este aby dobre udrzal zaplatu. Vnutorna stena plastov je taka zvlastne mastna, lepidlo dobre neprilne. Ale da sa pri troche sikovnosti. Dalsia vec ako som spominal je ta guma resp. zaplata na duse - absolutne nevhodne, nakolko guma sa pod tlakom roztahuje a teda by sa plast v rom mieste, resp. zaplata vyduvala von. Samozrejme pri nizsom tlaku menej, ale aj tak by sa pri nejakom väcsom zatazeni to miesto vyduvalo. Jednoducho to nie je spolahlive a dlhodobe riesenie. No ale ved OK, opravujte ako uznate za vhodne. Ja som pisal zo skusenosti, ale niekedy sa musi clovek naucit na vlastnych chybach. :)
14.06.2010 - 10:25:38
00
Ja mám s podliepaním určité skúsenosti. Rozrezaný UST plášť Schwalbe s reznou dierou asi 0,5 cm som podlepil klasicku lepiacou sadou na duše. Bola to obyčajná čínska sada s 50 fľakmi a lepidlom za 2€. Na tomto som najazdil zhruba 1500 km keď sa tá lepka do polovice odlepila a otvorila sa diera. Takže zalepiť to klasicku sadou na duše je možné, ale nie je to ideálne a veľa závisí od veľkosti diery.
14.06.2010 - 17:47:57
00
Ale UST plaste maju aj zvnutra klasicku vrstvu gumy, na ktoru sa da ta zaplata dobre nalepit a ked je diera mala, tak to aj bezna dusova zaplata v tomto pripade dobre zvladne. Podstatne horsie na tom su neUST plaste, ktore zvnutra vrstvu gumy nemaju. Minimalne teda NN ani RR od Schwalbe ju nemaju, mozno Betka ju ma. Neviem. :) A fakt je dolezita velkost diery aj tlak, lebo pri urcitej velkosti diery a tlaku sa uz klasicka dusova zaplata prilis vyduva. Este existuje jedno uplne idealne domacke riesenie opravy klasickeho dusoveho plasta - pouzitie casti bocnice z ineho plasta na podlozenie + vhodne lepidlo. Toto riesenie je podstatne pevnejsie a v podstate uplne spolahlive (na rozdiel od tych dusovych zaplat). Samozrejme je limitovane tiez tym co som spomenul - uz ten plast nebude pouzitelny ako bezdusak.
14.06.2010 - 18:01:59
00
pneuservis to určite vyrieši.. keď vedia podlepiť a opraviť autopneu s takouto srandou problém mať nebudú ;)
resp. keď to vedia spraviť oni tak to určite možné je, otázka je len čím a čo tam podlepiť


Lenze pneumatika sa obycajne vyvrta, do nej sa nacpe taky kolik, nit, ci co to je. Pneumatika auta je nielenze vacsia, ale samotny plast je podstatne a neporovnatelne hrubsi , plus ma inak kord,behun a vobec je to uplne ine ..

Plast sa zasit da .. ale .. bude asi treba mat specialnu nit .. a nie vsetko sa da zasit tak, aby to vydrzalo (bok plasta tesne nad patkou povetsine).

Jezus: suhlas, kus ineho plasta moze byt celkom ok, ale myslim si, ze tekutina ala notube to zalepi potom tak, ze sa bude dat pouzit ako ust.
14.06.2010 - 19:04:15
00
Tiez som sa akurat chystal reagovat na ten autoservis. Je to presne tak ako pise lto. Tam by ti to urcite nespravili.
14.06.2010 - 19:16:57
00
V tomto článku: http://www.scottmtb.cz/stop-defektu/ opravovali plášť v pneuservise. Použili nejaké lepidlo a záplatu, zrejme niečo, čo sa používa pri pneumatikách áut.
14.06.2010 - 19:28:20
00
keyboard_arrow_up