odkial si bral sealant a cim si fukal plaste?
03.06.2010 - 20:11:47
00
Sealant som bral od chalana z BA, ktory kupil 1l a 4dl mi predal. Neviem ci je NoTubes zohnatelny na Slovensku, on ho mal z Ceska.
K postupu, rozrezal som 20" dusu, dal na rafik, umyl, nahodil plast, skusil nafukat velkou pumpou no a ked som videl ze to ide, vysul som kus plasta, nalial 88 cl sealantu, nasadil plast, nafukal a triasoool... presne ako vo videu na YouTube :) nakoniec som orezal zvysok duse a bolo :) zatial sa mi zda ze to nesfuklo, uvidime rano. ale myslim, ze to bude fajn \o/ \o/
03.06.2010 - 22:07:00
00
Potom napis skusenosti - som celkom zvedavy (tiez uvazujem na zaciatok o tomto rieseni).
04.06.2010 - 08:08:26
00
celkom fajn instruktazne videjko - avsak pre drahsiu variantu
http://www.pinkbike.com/news/tech-tuesday-tubeless-conversion-2010.html
04.06.2010 - 10:02:08
00
ak si dobre pamatam tak v tom videu trosku zle ukazuju, ako sa maju prvotne zacelit netesnosti. v podstate by sa nemalo koleso len roztocit ale malo by sa nim triast tak, aby sa tmel dostal aj do bokov plasta, kde vacsinou unika vzduch.
04.06.2010 - 12:30:28
00
veď tam používajú normálne no tubes sadu bez fičuríniek? o dosť lepšie video je priamo na notubes.com kompletne kompletný postup v reálnom čase
04.06.2010 - 12:33:55
00
Sealant som bral od chalana z BA, ktory kupil 1l a 4dl mi predal. Neviem ci je NoTubes zohnatelny na Slovensku, on ho mal z Ceska.
K postupu, rozrezal som 20" dusu, dal na rafik, umyl, nahodil plast, skusil nafukat velkou pumpou no a ked som videl ze to ide, vysul som kus plasta, nalial 88 cl sealantu, nasadil plast, nafukal a triasoool... presne ako vo videu na YouTube :) nakoniec som orezal zvysok duse a bolo :) zatial sa mi zda ze to nesfuklo, uvidime rano. ale myslim, ze to bude fajn \o/ \o/

Sa čudujem že sa ti stým chcelo babrať :tmi: toto by som v živote nerobil ale jedna vec ma zaujíma čo si týmto riešením získal mam dojem že absolútne nič :n:
04.06.2010 - 12:55:35
00
Preco myslis, ze tym nic neziskal ?
04.06.2010 - 13:03:44
00
risk je zisk :) ziskal som takmer nulovu sancu prerazenia duse (ktora tam uz nie je), tym padom aj moznost vozit mensie tlaky, mensi valivy odpor pneumatiky, ktory suvisi s mensim tlakom a zaroven aj eliminovanim trenia medzi plastom a dusou. a povedal by som, ze je koleso celkovo o par gramov lahsie :) takze tak \o/ \o/ \o/
04.06.2010 - 13:04:21
00
No, s tymi mensimi tlakmi ked nemas skutocne UST plaste by som bol opatrny. Jednak slabe boky non-ust plasta a druha vec, vacsia sanca na vyzlecenie plasta, resp. jeho podfuknutie pri bocnej sile. Valivy odpor pneumatiky sa znizenim tlaku naopak zvacsi, to je asi dost rozsireny omyl,pre vyskusanie staci podhustit pneumatiky na aute a pozriet spotrebu :) ( v rozbitom terene je samozrejme lepsie mat nizsi tlak).

edit: poznamka .. jazdim a jazdil som notubes nonust, notubes light ust, ust + light ust, ust + ust, atd..
04.06.2010 - 13:12:31
00
Suhlas s lto - davat na tomto na kolene vyrobenom systeme tlak pod cca 3 bary nie je ani nahodou rozumne. Uz len preto, ze plast prilieha na rafik cez dusu, takze ani nahodou nedrzi hrana bocnice pri nizsich tlakoch na rafiku tak ako ma. O inom ani nema zmysel pokracovat...

robert22 - z Tvojej reakcie tipujem, ze asi nevies, o com je tu debata.
04.06.2010 - 13:28:47
00
No veď pravé to som mal na myslel UST plast ma trosku inú konštrukciu ak klasika. A mam dojem že to povestne zaskočenie UST plášťa do rafku v tvojom prípade neexistuje. Druha vec máš tam obyčajný plast + viac ako polovicu duše + tmel = výsledok neverím že toto riešenie ma nižšiu váhu ako klasika???
04.06.2010 - 13:30:59
00
o pár gramov to lahšie bude..
čo sa týka lepenia neUST plášťov na ráfky je na BF kopec tém.. jazdí to a drží.. aj keď neviem nakolko natom dávajú enduro, poväčšinou to sú chrti a XCčkari
04.06.2010 - 13:33:22
00
Uvidíme :P
04.06.2010 - 15:31:08
00
Valivy odpor pneumatiky sa znizenim tlaku naopak zvacsi, to je asi dost rozsireny omyl,pre vyskusanie staci podhustit pneumatiky na aute a pozriet spotrebu :) ( v rozbitom terene je samozrejme lepsie mat nizsi tlak).


Rozšířený omyl je naopak to co píšeš (právě se to chybně bere z chování na asfaltu třeba od silniček nebo aut). U auta a na silničkách na asfaltu je jiná situace, tam platí vyšší tlak = nižší valivý odpor.
Ale ne v terénu. Tam záleží na povrchu. Čím měkčí povrch tím více platí nižší tlak = menší valivý odpor. A už šotolina je přibližně hraniční povrch, kde už platí, že nižší tlak = nižší valivý odpor.
A pro některé pláště se vzorkem je i na asfaltu rozdíl téměř minimální, tzn. že na asfaltu pak téměř nezáleží na tlaku a valivý odpor narůstá s nižším tlakem minimálně.
Znovu odkaz na zatím asi stále jediný test z reálu, který to měřil a kde je to jasně vidět (kdysi jsem ho sem už taky asi dával):
http://data.mlok.net/Rolling_Resistance_Eng_illustrated.pdf
Tedy nižší tlak není lepší vůbec jen v rozbité terénu, ale v podstatě vždy jakmile je to v terénu a ne asfalt nebo superpěkná cesta s tvrdým povrchem.
05.06.2010 - 09:50:23
00
keyboard_arrow_up