trúfam si povedať, že je relatívne malý rozdiel medzi tým, či jazdíš Deore alebo XTR, pokiaľ si začínajúci jazdec bez pretekárskych ambícií - fajnovosti ako instant-release či multi-release ťa potešia hlavne ak pretekáš
a pokiaľ si bez peňazí, menej bolí namotať niekde na konár prehadzovač Deore za 25 € ako XTR za stovku (pričom toto je asi najčastejší spôsob smrti prehadzovačky a je rovnako pravdepodobný či jazdíš Deore alebo XTR), podobne nie je celkom jedno, či budeš na fulle meniť topswing Deore za dvacku alebo topswing XTR za 70 €, lebo opäť sa budú vykodrcávať asi rovnako často. Čiže tá vyššia sada ti v tomto prípade navyšuje cost of ownership
záver: vyšším komponentom málokedy získaš niečo výrazne hmatateľné... zato lepší
rám má lepšie jazdné vlastnosti bez ohľadu na obhádzanie, samozrejme, ak je to full, tak tam ti treba optimálnu kombináciu rám/tlmič
rám s tebou pravdepodobne bude roky, dlhé roky (teraz som predával jeden
bicykel rok výroby 1985 ... nepojazdný preto, lebo odišlo niekoľko komponentov Shimano 105 [čo je DOSŤ vysoká sada] ročník 1994 a už sa mi nechcelo udržiavať 10+ kg vážiaci kombajn), ostatné
komponenty sú fakticky spotrebák
o tom, že je veľmi vhodné za nezamerať ako somárik na mrkvu na udici na jednu značku, ale mať otvorenú hlavu a vyskúšať si toho pod zadkom viac (a pokojne si dať načas), by sa tiež dalo pohovoriť viac, pretože ide v prvom rade o pocit z jazdy, ako ti sadne geometria RÁMU, jeho správanie, prípadne dizajn kokpitu, naozaj ti môže byť u prdele, či máš Deore alebo XT pokiaľ nejazdíš brutálne na čas
faktom ale je, že ak ti niečo od nejakej značky raz sadne ako riť na šerbel, tak máš slušnú pravdepodobnosť, že veľmi podobne ti budú sedieť aj iné modely tej značky (hlavne pokiaľ sú z toho istého alebo blízkeho segmentu - napr XC a AM, EN a FR, FR a DH...), čo je spôsobené "použitím" veľmi podobnej zostavy testerov, ktorí majú asi rovnaké preferencie (a proporcie) ako ty (to sa ale týka značiek s vlastným vývojom, nie odoberateľov masových tajvanských katalógových framesetov)