lubo_j napísal:
Aj na cestaku budes mat na nabombovanej 23ke vacsi pocit rychlosti ako na bezdusovej 28 ci 30ke na nizkom tlaku ale rychlejsi ani nahodou nebudes. Mozno tak na hladkom velodrome.

Zaujímavé... Tak prečo som v klesaní rýchlejší na galuskách 21 alebo 23 mm, fúknutých na 7-8 barov ako kolegovia na 25-28 mm plášťoch? Ja sa veziem a oni musia makať, aby mi stíhali. Že by to bolo tým, že Pinarello je najrýchlejší bicykel?
03.10.2024 - 16:12:27
00
nie si tazsi? :lol: lebo ja som tiez dole kopcom rychlejsi :D
03.10.2024 - 16:16:19
03
JoKo napísal:
Zaujímavé... Tak prečo som v klesaní rýchlejší na galuskách 21 alebo 23 mm, fúknutých na 7-8 barov ako kolegovia na 25-28 mm plášťoch? Ja sa veziem a oni musia makať, aby mi stíhali. Že by to bolo tým, že Pinarello je najrýchlejší bicykel?


hehe, takyto nic nehovoriaci nezmyselny priklad nie je jednoduche vytiahnut, respekt. Do toho vstupuje X faktorov, od CDA- bajk a posed jazdca, vahy, techniky, a potom je tam niekde rozdiel v rolling resistance a aero odpore plastov.
03.10.2024 - 16:17:14
00
JoKo V profi pelotone je presne nula celych nula celych nula nula dpc pretekarov co jazdia na 21 alebo 23mm galuskach. Standard je 28, ale bezne mavaju aj 30mm. Dokonca na hookless rafik je 28 mm absolutne minimum.
Tu je porovnanie v "realnom" svete: https://www.youtube.com/watch?v=AK5KLvrzrb4 Podobnych experimentov co to potvrdzuju je na youtube kopec.
Tiez dost zalezi od toho ci ide o lacnu gumu na bezne vozenie alebo pretekarsku. Tiez spravny tlak je dolezity, lebo 21mm bude mat pri 8bar uplne ine pnutie bocnice ako 30mm:
https://www.youtube.com/watch?v=7r8f3w89XeM
03.10.2024 - 18:45:53
01
luckatomova napísal:

dostupnost by mala byt od cca polovice oktobra,budes objednavat ? :)
03.10.2024 - 19:36:17
01
lubo_j
1. písal som, že medzi kamarátmi, hobíkmi, som v klesaní vždy rýchlejší. Nepísal som nič o profíkoch, možno ty jazdíš s profíkmi a máš vlastné skúsenosti
2. písal som, že jazdím galusky, takže nejaké bočné pnutie bočnice ma nezaujíma - pochopíš ak vieš, čo sú galusky
03.10.2024 - 21:39:56
00
prosim pridaj aj priblizne info o (rozdieloch v) hmotnosti.

poznam z vllastnej skusenosti, fyziku a zotrvačnosť/hybnost neoklames
03.10.2024 - 21:48:33
00
JoKo
1. Uz ti tu pisali, ze druh a sirka pneumatiky je len jeden x faktorov co vplyvaju na rychlost. Na prvom mieste je to jednoznacne aerodynamika (posed, oblecenie, prilba, bicykel, kolesa), potom technicky stav bicykla, hmostnost, technika jazdy...atd atd.
2. Akoze ta pri galuske nezaujima pnutie bocnice? To akoze galuska sa nedeformuje ked ides po nerovnom povrchu? Valivy odpor pneumatiky je z velkej casti ovplyvneny poddajnostou bocnice - teda ako lahko sa bocnica prisposobi nerovnostiam a tlmi vibraci a vertikalne "nadskakovanie" bicykla. Toto plati bez ohladu na to ci mas galusky, duse alebo bezduse.
Tu je to vysvetlene ako to funguje na priklade aut, ale pri bicykloch to funguje rovnako: https://www.y-yokohama.com/global/product/tire/learn/care_safety/rolling_resistance/#:~:text=As%20a%20tire%20flexes%20when,a%20tire%20(approximately%2090%25).
03.10.2024 - 22:26:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up