Len na pobavenie, lebo takto asi ebajky vacsina ludi nepouziva ;) Vcera a dnes som siel BA-Nitra-BA, spolu 206 km a 1024 Vm. Mam Shimano EP800, 540Wh baterku a ostalo mi v nej 73% ked som sa vratil. Startoval som z BA so 100%, medzitym som nenabijal. Ale ano, same roviny to boli, takze 99% casu som siel bez motora, len do kopcov pred Nitrou som si trochu pomahal. Ale nesiel som ani uplne na lahko a ja tiez niesom ziadne fifipierko :lol:
Príloha:
IMG_2022.jpg
IMG_2022.jpg 606.75 KiB thumb_up0thumb_down

21.09.2024 - 20:41:36
04
Same roviny?
1024vvyskovych mi nepride ako rovina.
Tu uz sa ten ebike stava skor pritazou pri takychto cislach.Ale ak islo iba o daky test,tak to chapem.
25.09.2024 - 06:37:36
01
Na 206km sa výškový kilometer úplne stratí... Na trase, ktorú určite poznáš: Harmanec - BB - Badín - Vlkanová - Veľká lúka - Sliač a späť, čo je nejakých 55km je prevýšenie vyše 200m a to je tam len jeden smiešny badínsky kopček...
25.09.2024 - 09:06:13
00
tiez mi to nedava zmysel, ako píše trial ak je to nejaký test, alebo chcel dlhsi vyjazd a ma iba ebike, ale ťahať 99% cesty tazsi ebajk na využite 1% je uplny nezmysel, to ma vycsi zmysel mat obycajny bicykel
25.09.2024 - 10:03:43
04
Nielen to, ono by to ani ako test nič neukázalo...
25.09.2024 - 10:30:06
01
Nazgul napísal:
Na 206km sa výškový kilometer úplne stratí... Na trase, ktorú určite poznáš: Harmanec - BB - Badín - Vlkanová - Veľká lúka - Sliač a späť, čo je nejakých 55km je prevýšenie vyše 200m a to je tam len jeden smiešny badínsky kopček...

Ono "stratí" ale je tam.
25.09.2024 - 12:30:37
00
Nie, nebol to test :D Takto ten bajk pouzivam bezne, 50% a viac casu slapem za vlastne, niekedy aj do kopcov. Preco? Lebo chcem a mozem. Ten ebajk ma necelych 20 kg bez bizuterie, takze ziadna tragedia. Mam dalsie tri biobicykle, medzi nimi aj gravel a dalsi MTB, nemusel som brat tento. Ked som uvazoval nad kupou ebajku, tak som hladal presne toto, relativne lahky, s normalnymi prevodmi, malou baterkou pre obcasnu dopomoc, ktora sa hodi ked sa uz za vlastne neda, alebo sa nechce. Ale priorita bola vzdy aby sa dalo na nom slapat ako na bio bajku bez vacsej namahy. A nemam ani ziadnu "range anxiety", strach z dojazdu, lebo doslapem prakticky vsetko. Kazdy sme iny a mame inak nastavene priority, netreba to riesit ;)
26.09.2024 - 15:05:56
03
podla mna je to nelogické obzvlášť ked maš na výber gravel. kedže na gravely by si bol na tej trase jednak rýchlejší a možno by ta to stalo aj menej síl. Gro ludí ma e-bike lebo nechce-nevládze slapat do kopca ale tak najdú sa ludia čo ho využívajú inak
26.09.2024 - 15:42:37
01
ja neviem čo tu riešite, každý nech si šlape ako chce a na čom chce... to sme my slováci, keď niekto vybočí z radu už dvíhame obočie...
26.09.2024 - 16:16:48
04
Ale veď tu nikto veľmi (možno s výnimkou) nerieši, ako jazdí... Len dať takýto výstup (kde 99% sa išlo bez podpory) do vlákna o reálnych dojazdoch ebajkov veľký zmysel nemá...
26.09.2024 - 16:20:01
04
Preto som ako prve slova napisal "Len na pobavenie" :) A tak to aj moze ostat. Netreba za vsetkym hladat logiku, jednoducho niektore veci robime len tak, pre srandu kralikov. A je fajn, ze sa nemusim nikomu zodpovedat ako a na com jazdim. Hlavne si treba uzivat zivot, kym to ide.
26.09.2024 - 18:05:41
03
Štatistika, Bosch Gen.4 , za 4 roky, manželkin bicykel, neviem, ako to Bosch počíta ... dolinami Rudohoria,, málo strmý, skôr nestrmý charakter ako Tichá či Kôprová dolina,
dnešný stav ....
celkom 11.396km /42,26kW z toho ... Off 5050km/0,0 kW ... eco 2.590km/7,9 kW ... tour 3009km/22,54kW ... sport 704km/10,77kW ... turbo 41km/0,97kW
Z uvedeného mi vyplýva, že ak nešlapem, neodoberám energiu, je to Off;
26.09.2024 - 21:04:00
00
dees
z uvedeneho vyplyva, ze ked mas OFF tak slapes za svoje = s vypnutym motorom bez dopomoci => neminas baterku =)
aka bola priemerna rychlost?
---

dxdexter
tiez pouzivam motor iba v kopcoch, po rovinkach idem v OFF a dava mi to zmysel.

Presne tento styl teraz chce zaviest aj Bosch s ECO+
Preto som pisal, ze mam to ECO+ uz od zaciatku =)

* Pro ještě přirozenější dojem z jízdy: jízdní režim Eco+
Dosáhněte ještě přirozenějšího dojmu z jízdy – s novým jízdním režimem Eco+. Zapne se pouze při větším zatížení, např. při stoupání. Když už není podpora motoru nutná, motor se opět automaticky vypne. Díky tomu lze snadno ušetřit energii a prodloužit dojezd.

* Range Control – už žádné obavy z dojezdu na akumulátor
toto bude "zvlastna" funkcia, kt. zrejme nikto nebude pouzivat

nastavite si kolko chcete mat zostatok baterky na konci. Vacsina si tie % zostatku baterky zrejme nastavi bez rozmyslu a skusenosti a ono im to da (dovoli) aj v najtazsich kopcoch max. len ECO =) aby sa splnil ten nastaveny zostatok baterky. Ako to uz byva tak dufam, ze to inzinieri z Boschu nezabudnu nastavit tak, ze to nepojde vypnut pokial to ebiker neodslape =)))
To budu mat ebikeri radost z tejto moznosti =)))

https://www.bosch-ebike.com/cz/produkty/ebike-flow-app/updates/version-1-22
26.09.2024 - 21:48:32
00
Red1 ... Nie. Off v štatistike je cca 50% z prejazdených km, čo je nereálne byť vypnutý polovicu prejdenej trasy mimo dopomoc . "Off" sú podľa mňa všetky kilometre, keď som nešlapal, bez ohľadu na to, aký stupeň dopomoci som mal zaradený. Nebral som energiu, bol som off. Nie, nie je možné, aby na cca 50% prejazdených kilometrov bola vyradená dopomoc. Aj dole kopcom sme na eco či stupni, ktorým sme vyšli hore. Vyjdem hore a veziem sa dole, Nezaujíma ma, čo mám zapnuté. Až keď začnem šlapať na nejakej rovinke sa obadám, kde som. Alebo ... ak idem dole kopcom či s vetrom v chrbte cez 25km/h nepozerám na to či som off či v niektorom stupni dopomoci.
26.09.2024 - 22:49:08
00
nepríde mi, keď je zapnutá podpora a človek ide nad 25 kmh a motor je teda vypnutý, že to ráta do položky OFF. aktuálne mám celkovo 1246km a iba 65km OFF, tie dolepkopce podľa mňa počíta pod ten ktorý zapnutý stupeň podpory. možno sa to líši od výrobcu motora a systému, ale Bosch Smart System to do OFF nepočíta.
27.09.2024 - 10:16:33
00
keyboard_arrow_up