10 evry za 220 kotuc je dobry kauf...ak to bude brzdit. ja mam poslednu dobu problem vystredit aj 2mm mdrp od magur
24.09.2024 - 18:20:05
00
Ja som teraz menil platnicky, na skusku.
Otvoril som port na pake, roztiahol piesty, z paky dokonca vysla kvapka oleja, zavrel port. Vlozil nove galfer platne, osadil koleso. Medzera medzi kotucom a okatnami krasna, ako na shimane.
Stlacim paku, na prazdno isla, stlacim znova, uz tam bolo nieco citit. Stlacim 3.krat, brzdim o kotuc. Pustim paku a platnicky ostavaju pri kotuci, koleso sice otocim ale v podstate neurobi ani jednu otacku a zastane, pocujem suchanie a medzera ziadna. ?
Vsimol som si ze piesty na vonkajsej strane sa vysuvaju viac ako tie na vnutornej strane.

Prílohy:

Komentár súboru: Roztiahnute piesty
IMG_20240924_180938.jpg
IMG_20240924_180938.jpg 163.6 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Bezny stav po stlacenia pusteni paky
IMG_20240924_181047.jpg
IMG_20240924_181047.jpg 148.59 KiB thumb_up0thumb_down

24.09.2024 - 18:21:29
00
Musíš napresno vystrediť. Potom to bude dobré a nebude ani jedna strana viac vysunutá. Zaprieš plochý skrutkovač na hranu platničky a ako sa jedna strana viac vysúva tak ich tlačíš nech idú do hada..a začne sa vysúvať strana, ktorá je naoko mŕtva.
24.09.2024 - 18:30:50
01
scarinko napísal:
Ja som teraz menil platnicky, na skusku.
Otvoril som port na pake, roztiahol piesty, z paky dokonca vysla kvapka oleja, zavrel port. Vlozil nove galfer platne, osadil koleso. Medzera medzi kotucom a okatnami krasna, ako na shimane.
Stlacim paku, na prazdno isla, stlacim znova, uz tam bolo nieco citit. Stlacim 3.krat, brzdim o kotuc. Pustim paku a platnicky ostavaju pri kotuci, koleso sice otocim ale v podstate neurobi ani jednu otacku a zastane, pocujem suchanie a medzera ziadna. ?
Vsimol som si ze piesty na vonkajsej strane sa vysuvaju viac ako tie na vnutornej strane.


Ach jaj uz som to tu pisal aspon 3 krat v roznych temamch. "Don't feed your seals junk!"
thumb_up1thumb_down
24.09.2024 - 18:45:37
01
To som samozrejme skusal a aj ked som to vystredil proti svetlu aby to nejak slo a nesuchalo tak po prvej jazde pridem a suchat to bude. Tam nie je ani 0,1mm a to nie je ziadna tolerancia. Ked pridem domov z jazdy uz pocujem ako mi pri jemnom pohybe biku popiskuje zadny kotuc.

kenai skus ludskou recou
Ak myslis to cistenie tak ano, pred zatlacenim piestov som ich vysunul co najviac aby nevypadli a ocistil tycinkami do usi a technickym liehom a az potom zatlacil. Ale uz som to nepisal lebo to je snad uz samozrejme.
24.09.2024 - 18:47:25
00
scarinko napísal:
....
kenai skus ludskou recou

Aha, no tak potom netusim.

edit: mozno skus pozriet ci nedrhnu platne na tej skrutke. Piest sa ti mozno vracia spat ale platna moze ostat zaseknuta. Ak je to ten pripad bude pocit na pake rovnaky ako keby to bolo OK. Ak sa nevracia piest bude to mat velmi kratky tvrdy chod. Aspon u shimana kura som este nechoval ;-)
24.09.2024 - 18:55:05
00
Ci ma niekto dobre brzdy, rozumej cely brzdny system, zisti napr. pri jazdeni v Alpach. Taketo testy maju nulovu vypovednu hodnotu.
24.09.2024 - 18:59:47
00
Kenai keby sa piest vracal a platna nie tak by bola medzera medzi nimi navyse na to je tam tiez ta pruzinka. Vid 2. foto. Este sa to pokusim nejak zazracne odvzdusnit a ked ani to nepomoze tak neviem uz.
24.09.2024 - 19:14:43
01
Kibib napísal:
Ja som práve dneska nahodil na svoje Magshimy kotúče od aliho ZTTO 2.3mm, výstredné behom chvíľky. Medzeru všeobecne má Magura menšiu ako pri Shimane. Už som ich ale nestihol zabehnuť, začalo nám tu pršať, snáď zajtra.

Len pozor na CL z ali. Ten tisichran co tam je, je na zabitie. Hrozna presnost vyroby a aj pevnost nevyzera nic moc.

Kazdopadne realne merania ukazuju, ze lepsie caste menenie kotucov a platni, ako super drahe brzdy s opotrebenymi kotucami. Ali moze byt cesta, 2.3mm sa len tak neskruti a aspon to nebude drahe na castu vymenu.

Polo napísal:
Ci ma niekto dobre brzdy, rozumej cely brzdny system, zisti napr. pri jazdeni v Alpach. Taketo testy maju nulovu vypovednu hodnotu.

A ak v Alpach nejazdi a nikdy to nezisti, tak ma vlastne tiez dobry system, na to co jazdi. A to je presne to na co chcem poukazat. A nie je to len o Alpach rotacny moment kolies je obrovska premenna na ktoru skoro kazdy zabuda. Velka rychlost a tazke koleso s tazkym plastom = potreba velkych kotucov a ucinnych brzd.
24.09.2024 - 19:17:00
00
scarinko napísal:
pred zatlacenim piestov som ich vysunul co najviac aby nevypadli a ocistil tycinkami do usi a technickym liehom a az potom zatlacil

Pred zatlacenim si piesty namazal olejom? To by som spravil. A niekolkokrat piesty zasunul a vysunul (rozbehal). Mozno hlupost, no skusil by som toto.
24.09.2024 - 23:15:47
01
To som skusal uz minule ale nejak viac to chytalo bordel potom
24.09.2024 - 23:31:30
00
keyboard_arrow_up