Hej jedna kratka myslienka. Brzdy sluzia na transformaciu kinetickej energie sustavy na teplo. To si treba uvedomit a mat to stale na pamatei pri citani cohokolvek okolo brzd. A teraz si predstavme ake su najlepsie brzdy. To musia byt predsa tie co s minimom namahy jazdca doakazu transformovat najviac kinetickej energie na teplo za jednotku casu. Tak je ?
Ak ano, tak potom najlepsia brzda je kmen jedle vedla trailu. Nulova energia potrebna od jazdca a transformacie 100% kinetickej energie za 0,000 nic sekundy. Mimo tabuliek taka brzda.
A teraz vazne. Pokial nepouzivate brzdenie o okolite predmety musite sa na bicykli pri tom brzdeni udrzat. Cize cim ostrejsie brzdite tym vacsia unava jazdca. Nejake namahanie predlakti pri tahani za paky je oproti banchpresu skoro celej svojej vahy niekolko krat za min zanedbatelne. Dalsi faktor je
grip plastov. Ten je v 99% limitujuci faktor pre intenzitu brzdenia nie ucinnost brzd. A v neposlednom rade jazdec a jeho schopnosti. Uvedomte si, ze na motorkach je ABS a narozdiel od aut, moto s ABS brzdi lepsie ako bez ABS. U auta to neplati. Lebo u auta nie je limitujuci jazdec a jeho nervova sustava. U moto je. Pri ostrom brzdeni nedokaze jazdec plynule nechat pretacat kolesa na moto a zaroven riadit a drzat sa. Preto ABS. Ale
bicykle ho nemame a ucinniost brzd sa zacina blizit k moto brzdam. Stoji za zamyslenie ci dokaze bezny jazdec dostat na ten brzdny potencial na trail, alebo je to parkoviskove placebo, ako mackanie vidlice. Potom to konci brzdenim systemom bloknute
koleso > nic, bloknute koleso > nic ...
Davam do pozornosti velmi zaujimavy kanal:
thumb_up0thumb_down Miesto 1000E za brzdy, by som dal peniaze radsej do tej telemetrie.