Zlyhanie a plna vina je na strane toho vodica. Dufam, ze dostane basu natvrdo ak sa nepreukaze, ze dostal porazku / infarkt alebo nieco podobne. Zial zivot ani zdravie to uz tym poskodenym nevrati.
22.09.2024 - 21:21:46
07
V Košiciach keď minule jeden podobný pretekár na BMW X5 trafil Fabiu a na prechode zabil dvoch ďalších ľudí povedal, že dostal záchvat. Vec je stále na súde.
22.09.2024 - 21:33:52
00
Tak nejaky pozostaly ho tiez zrazi autom, zachvat...
22.09.2024 - 21:58:09
01
koso_sk otázka nebezpečnosti je veľakrát subjektívna, podľa niekoho ho chcel šofér motorového vozidla zabiť, pokiaľ išiel 2m od neho pri rýchlosti 50km/h, podľa iného je 1m v poriadku pri rovnakej rýchlosti. Tak isto je to rozdiel vnímania ľudí, ktorý bežne jazdia po cestách a ktorý sú príležitostný používatelia cesty. Tak isto, máš tu nejaké psychologické pôsobenie prostredia. Pozri si ako vyzerá napríklad Eisteninova a ako cesta medzi Pezinkom a Sv. Jurom. Kým na Einsteinovej proste nemáš kde uhnúť, lebo sú tam všade steny a veľká hustota áut, tak nejaká random okreska medzi Pezinkom a sv. Jurom s minimálnou dopravou a možnosťou keby niečo, skočím do trávy pôsobí inak. O tom bola diskusia aj v zahraničí, aj v ČR, a robil sa na to výskum. Klasická cesta, 3m široký pruh. Ide cyklista a autá ho míňajú o 1m pri rýchlosti 50km/h a necíti sa komfortne (meral sa tlak, úroveň stresu, aj rozhovor s psychológom). Pozor, komfortne sa necítil šofér auta, lebo ako má dodržať 1m od cyklistu? Nemá tam meter, čo ak sa cyklista viac stočí doľava? Musím núdzovo brzdiť? Musím spomaliť? Nemusím? Ako to vyzerá v protismere? Proste vytvára to potencionálne kritickú situáciu. Je to obdoba, ako keď ide cyklista na cyklotrase a zrazu chodec a je tam milión cyklistov okolo. Tiež mu to vytvára diskomfort a potencionálne nie tak nebezpečnú situácia ako keby bol v aute (nikto normálny nechce nikoho zraziť), ale tiež môže zraniť seba, či toho chodca. Môžeš argumentovať, že blbosť, ale ideš dole 70km/h z Bieleho kríža po asfaltke a zrazu na kraji zbadáš chodcov s deťmi, či psami. Proste nevieš čo spravia. Môžeme sa baviť o tom, či je tam ísť dole kopcom 70km/h v poriadku, ale to je iná diskusia. Alebo jazdiť 50+ na kolobežkách po hrádzi, či načipovaných e-bikoch. Proste rovnaká situácia, len meníš dopravné prostriedky. Potom spravili to, že testovaný bol klasický cyklopruh so šírkou 1,25m a 2,75m široký pruh pre autá a oddelovala ich len čiara na ceste. Cyklisti začali vykazovať o 80-90% menej stresu, lebo proste vnímali, že toto je môj pruh, toto je pruh pre autá a sme oddelený. Proste tá čiara má obrovský psychologický efekt. Ale to isté aj šofér auta. Jeho pruh, pruh pre cyklistov, ak idem naľavo od tej čiary, som v poriadku a nemusím sa báť cyklistu, lebo aj on vidí tú čiaru a predsa nebude blbec a bude sa držať na svojej strane. Ak si prečítaš staršiu diskusiu, tak napríklad na Pionierskej si to veľa ľudí tie ochranné pruhy pochvaľovalo, či už zo strany cyklistov, ale aj motoristov, keď sa to tam zaviedlo, že to je oveľa lepšie.

Vysoká hustota dopravy je vždy potencionálne nebezpečnejšia. Navyše Einsteinova je proste spojnica medzi 2 diaľnicami prakticky v vysokou hustotou dopravy. Cesta medzi Hamuliakovom a Šamorínom, či medzi Madom a Padáňov proste z hľadiska rizík asi bude menšia ako Einsteinova, aj keď je na nej nižšia rýchlosť. Tak isto, ako je väčšia šanca zrážky cyklistov na hrádzi medzi Starým mostom a Bosorkou krásny slnečný deň po obede ako medzi kompou vo Vojke a VD Gabčíkovo.

Jaroh takže za vzniknutú situáciu môže organizátor daného behu? Nemôže za to aj organizátor napríklad I bike Bratislava? Tiež si mohol overiť, ako vyzerá situácia okolo, mohol dať do udalosti, ako sa tam majú ľudia dostať (organizátor behu to tam mal, aj mapky). Chápem, že beh bol na mieste akom bol, plus záplavy k tomu na situácii nepridali. Ale nedá sa vyhovárať na organizátora. Každý je svojprávny a má používať rozum. Ak uzavrú cestu medzi Studienkou a Rohožníkom cez Malacky a Plavecký Mikuláš, tak si to asi tiež nestrihnem cez vojenské lesy v čase, keď tam je zákaz vstupu (aj keď taký slaboduchý jedinci sa našli a nie raz, keď šli na hríby).

Marli očitý svedok sám píše, že nevie čo presne sa stalo. Z jeho popisu vlastne ani neviem, čo sa stalo, píše, že už sa vracal do Sadu Janka Krála (ak nešiel v protismere, tak musel ísť smerom do Petržalky) a na biku tam nemal čo robiť. Bol tam pešo, či bikom na tej lúke vedľa a za zvodidlami? OK, ale ako sa tam dostal? Hrádza aj Viedenská že vraj boli uzavreté, jediná legálna prístupová cesta bola potom uzavretá (smer od Sadu: Klokočova-Kočiankova-Pri Seči), alebo išiel po chodníku vedľa Einsteinovovej a potom len po tráve. Jediné 2 alternatívy, ak má byť do 10 minút v Sade. Ako si mohol vymeniť pohľady s tými cyklistami? (chápem metafora na 80mň Tí 2 cyklisti išli v pravom pruhu smer centrum. Čo ma viac zaráža: Aké problematické značenie spomína? Hovorí, že vybavil akciu. Keďže cez mosty sa bežne nemôže bicyklom po ceste a malo sa ísť cez Most SNP a Apollo, zrejme asi klasika cez Sad a najprv SNP a vraciame sa potom cez Apollo (najlogickejšie podľa začiatku a konca, aj ako idú cesty, prístup atď) tak bežne je tam policajný doprovod na takýchto akciách a Polícia SR riadi dopravu. Takže ak to vybavil, tak počas jazdy ho vôbec nemuselo zaujímať nejaké dopravné značenie, keďže pred nimi a za nimi by išli vozidlá Polície SR. Bolo to vždy na všetkých podobných akciách ako Bratislava in-line, rôzne behy cez mosty a podobne. Alebo ak ich nedoprevádza policajné auto, sú tie komunikácie uzavreté. Chcem vidieť človeka, čo schválil jazdu 150 cyklistov cez 2 mosty po ceste, kde je zákaz jazdy cyklistov za plnej premávky buď bez policajného doprovodu, alebo fyzického oddelenia (napríklad pravý pruh oddelený zábranami, alebo úplne zastavená doprava počas prejazdu).
- Jediné čo viem, že nehoda bola. Niekto to posral. A má si to odsedieť. Chápem, že to bolo písané v strese, ale proste ten opis situácie mi nesedí. Nehoda bude dobre zdokumentovaná, keďže na stĺpe verejného osvetlenia ako sú smerové tabule na moste je kamera. Vyrátať rýchlosť nie je problém zo záznamu.
22.09.2024 - 22:55:55
00
Ty mas nejaky zasadny problem pochopit ze prvy pad mnozneho cisla ma na konci makke i alebo to robis schvalne?
22.09.2024 - 23:05:32
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up