Pouzivam MT5, MT8, MT2 uz roky na viacerych strojoch, a ziadne problemy zo zavzdusnovanim som neriesil. Pouzivam origo packy. To ze sa menia znamena len ze ludia maju predpojatost voci "plastu" z ktoreho su vyrobene. Je pravda u niektorych som vymenil piestiky za titanove a aj tesnenia. Slape mi zatial vsetko.
20.09.2024 - 17:55:31
02
zihadlo 5 napísal:
nebude, aj ked nahodič nove SH platne su daleko od kotuča pri poslačaní sa piestiky kusok vysunu...
takže pri výmene treba odvoriť hore nadržku a platne s piestmi opatrne vtlačiť piesty s platničkami, urobi sa viac miesta pre hrubší kotuč.. lebo standard SH ma tuším 1,75? a 2.3ka potrebuje priestor.


No to je prave ta otazka. Ked roztlacis piesty na doraz das tam odvzdusnovaci bleeding spacer odvzdusnis. Nasadis nove platne nasadis na 2.3mm kotuc. Stlacis brzdu vystredis strmen. Bude medzi tym 2.3mm kotucom taka ista fuga ako by bola u 1.8mm? Inym slovom vysunu sa piestiky menej a vsetko bude normal, alebo tam bude mensia fuga lebo nebude dost miesta na ich vysunutie do normalnej polohy a bude to mat kratsi chod, az kym sa platne neobrusia.
Ta druha varianta sa mi nepaci ani torcha pre priebeh brzdneho ucinku shimano brzd. Ich servo wave system sposobuje rychly chod v prvej casti zdvihu a silny-pomaly v druhej. Ked to bude posunute bude to brzdit slabo a modulacia bude na pikacu.

ALL, Ghost5900 MarkAurel : teoretizujete ako ja, ci ste to niekto skutocne jazdili?

Specialne MarkAurel To co pises je presne pre to, ze si nedodrzal postup odvdusnenia. Ja viem je to pakaren, ale ma to zabranit tomu co popisujes. Proste ako pise zihadlo 5 musi to min otvorit. Ale lepsie je vycistit piesty, vtlacit uplne dnu odvzdusit s bleeding spacerom zavriet nasadit platne namontovat strmen. Ten spacer to roztiehne tak ze nove platne aj s novym Shimano 1.8mm kotucom este stale budu potrebovat vysunut do pociatocnej polohy. Zvacsa jeden a pol stlacenia packy u mna. Ak to odvzdusins s opotrebenym diskom/platnami, ked das nove nema sa kam kvapalina vytlacit (mas jej tam privela) a je problem.
20.09.2024 - 23:58:54
01
Na SH XT brzdach je pri 1.8 a 2.3 mm kotuci rovnaka medzera medzi kotucom a platnickami, aj pocit pri brzdeni za predpokladu ze pred tym roztiahnes piesty.
21.09.2024 - 10:50:17
13
Ja ti hovorím podla skutočnosti a nie bludy 2.3 mm kotuče a nove dosky bude to suchať aj ked spraviš čokolvek ! Vlastna skusenosť Shimano brzdy a Magura kotuče neda sa to vyladit ani zasvet. Aspon na tejto verzi to vobec neide a možes sa aj posrať treba vyskušat a uvidíš a nedajbože že je krivý kotuč tak je to uplne naprd.
21.09.2024 - 15:49:37
10
Používam 2,0kotuc a zo zvedavosti som si šiel overiť koľko miesta je medzi doskami. Ten kľúč čo tam išiel suvne ma 2,6mm. Tak ten 2,3 kotúč bude fakt nepouzitelný

Prílohy:

20240921_172638.jpg
20240921_172638.jpg 132.92 KiB thumb_up0thumb_down

20240921_172707.jpg
20240921_172707.jpg 245.34 KiB thumb_up0thumb_down

20240921_172955.jpg
20240921_172955.jpg 208.15 KiB thumb_up0thumb_down

21.09.2024 - 17:39:30
10
Ghost5900 napísal:
Ja ti hovorím podla skutočnosti a nie bludy 2.3 mm kotuče a nove dosky bude to suchať aj ked spraviš čokolvek ! Vlastna skusenosť Shimano brzdy a Magura kotuče neda sa to vyladit ani zasvet. Aspon na tejto verzi to vobec neide a možes sa aj posrať treba vyskušat a uvidíš a nedajbože že je krivý kotuč tak je to uplne naprd.


Ano, je pravda ze pri novych platnickach je ta tolerancia omnoho nizsia s 2.3 mm kotucom, nastastie som takyto kotuc krivy nemal.
21.09.2024 - 18:21:19
00
Ghost5900... s krivym korucom je akekolvek nastavovanie naprd... treba najprv vycentrova kotuc... potom sa da riesit hrubka a priestor...
21.09.2024 - 19:26:10
00
ddemo napísal:
Ghost5900... s krivym korucom je akekolvek nastavovanie naprd... treba najprv vycentrova kotuc... potom sa da riesit hrubka a priestor...


Ak je to od nová ta krivosť mám nato svoj názor mam aj original rovnač, čokolvek ak je to od výroby a som to rovnal vydržalo ani nie jednú jazdu tak asi. Niekto može mať iný nazor čo chápem niektore brzdy maju inú vzdialenosť medzi doskami a kotučom ale potom je brzdová paka dosť až ku gripu.
21.09.2024 - 20:48:15
00
No raz je to ocel a ta sa zahrievanim-prevadzkou deformuje... u mna pri centrovani funguje taka mala finta, ze ak to vyrazne hadze, trosku to viac ohnem na druhu stranu a potom zase o nieco menej spat. .. vacsia sanca ze s to sadne. A ono treba brat do uvahy ze aj naboj nemusi mat upne na stotinu do roviny stiahnute plochy kam dosada kotuc. Proste jemna mechnaika..
21.09.2024 - 21:03:36
02
Kto jazdíte Lewis brzdy, pár otázok...je to moc blbosť na XC? :)
Nie som z 50kg chrtov a radšej pár gramov naviac na brzdách oželiem.
Odvzdušňovanie doma bez problémov?
Fungujú aj s inými kotúčmi?
Tie ich sú fakt nákovy, mal som ich v ruke v obchode
22.09.2024 - 22:16:52
00
Veď na XC si kúpiš ich XC brzdy. Ale ani 4 piesty LV4 nebrzdia ako originál Trickstuffy, skôr je ten brzdný prejav taký civilnejší - že neznalý neletí rovno OTB. Kotúče používam na nich aj Brakestuff, ale práve som si nakúpil Lewis kotúče. Sú ťažké, ale celkom podarené. Len pozor na správny priemer. Mne osobne vzadu napriek hrúbke 2,3mm nestačí 180mm, tak som kúpil 200ky a 180ky som namontoval na XC bicykel.
22.09.2024 - 22:55:06
01
rs955i napísal:
Používam 2,0kotuc a zo zvedavosti som si šiel overiť koľko miesta je medzi doskami. Ten kľúč čo tam išiel suvne ma 2,6mm. Tak ten 2,3 kotúč bude fakt nepouzitelný


Dakujem za meranie a rukolapnu odpoved. Len aby som si overil ci som to pochopil spravne.
S plne roztiahnutymy piestami a novymi platnami si dokazal napcat medzi to 2.6mm kotuc s 0mm volou, spravgne ?
Cize to v co mozem dufat s 2.3mm je 0.3mm vola cca 0.15 na kazdu stranu. Ak je to tak, kotuc ide naspat. :(
22.09.2024 - 23:53:07
00
branomelis napísal:
Veď na XC si kúpiš ich XC brzdy. Ale ani 4 piesty LV4 nebrzdia ako originál Trickstuffy, skôr je ten brzdný prejav taký civilnejší - že neznalý neletí rovno OTB. Kotúče používam na nich aj Brakestuff, ale práve som si nakúpil Lewis kotúče. Sú ťažké, ale celkom podarené. Len pozor na správny priemer. Mne osobne vzadu napriek hrúbke 2,3mm nestačí 180mm, tak som kúpil 200ky a 180ky som namontoval na XC bicykel.


Tie LV4 vážia skoro rovnako ako LH4 takže je to jedno.
Výkon Trickstuffov ani nečakám, za 1300e musia brzdiť lepšie :)
Ich kotúče vyzerajú super, ale fakt sú ťažké. Predajca mi ale tvrdil že si v pohode sadnú aj so Shimano tenšími kotúčmi.

Ako druhú variantu zvažujem ešte MT Trail čo sa dajú teraz zohnať bez kotúčov za 120e čo je skoro tretinová cena Lewisov a na XC by stačiť mohli aj na mojich 80kg
23.09.2024 - 10:50:27
00
Magury sú fajn, ale rovnako ako sú lacné, tak aj lacno pôsobia. Je to taká plastová hračka s úplne obyčajným brzdným prejavom. Citeľne lepšie brzdia až s nejakými extra kotúčmi ako Brakestuff a hlavne pákami OAK components. Len samotná jedna páka stojí viac ako 120 eur. Ale potom sú to už brzdy zhruba na úrovni Lewisov. Myslel som, že uvažuješ akože či nie je výkon na XC veľa...nemyslel som, že tam riešiš hmotnosť...priznám sa,že netuším koľko majú hmotnosť, nevážil som ich a určite je to na brzdách ten absolútne posledný parameter, ktorý sledujem. Najdôležitejšie sú čo najľahšie kolesá a plášte - tam som na absolútnej hrane, dokonca až poddimenzovaný oproti tomu čo by som mal jazdiť. Moja jazda potom vyzerá ako jazda po žeravých uhlíkoch až to neprerazím kdesi.
23.09.2024 - 10:59:26
02
Kenai napísal:
Dakujem za meranie a rukolapnu odpoved. Len aby som si overil ci som to pochopil spravne.
S plne roztiahnutymy piestami a novymi platnami si dokazal napcat medzi to 2.6mm kotuc s 0mm volou, spravgne ?
Cize to v co mozem dufat s 2.3mm je 0.3mm vola cca 0.15 na kazdu stranu. Ak je to tak, kotuc ide naspat. :(

Tak je
23.09.2024 - 11:19:01
10
keyboard_arrow_up