Ja vlastním Kellys Soot 80 tiež a mám na ňom najazdených cca.6200km od 05/23 a je to skvelý bicykel. Popravde aj ja som rozmýšľal nad výmenou za
cesťák Nie že by bol
gravel zlý (využívam ten Soot 70/30 - cesty a šotolina). Mám dva sety kolies, jedny Fulcrum Racing 6DB s Panarecer Gravelking SK+ 700x35C a druhé na cestu Mavic Ksyrium 30 DB so Schwalbe One Addix 700x32C oboje nahodené na tubeless a striedam kolesá podľa nálady, či chcem ísť jazdiť na cestách či cyklochodníkoch alebo sa zoberiem niekam do prírody (žiadne extrémy, iba šotolinka, polné cestičky väčšinou rovinka). Oboje mám rád len stále mám depky pokiaľ mám jazdíť čiste na cestách, keďže vieme v akom stave sú cesty a ako sa správajú niektorí arogantní vodiči. Ten Soot využívam popravde 70/30 (cesta/šotolinky). Keby žijem niekde v Holandsku/Belgicku a pod. tak by som šiel hneď do cesťáku, no gravel som práve kupoval po dlhom zvažovaní preto, lebo som nebol na 100% rozhodnutí, či budem jazdiť aj na cestách alebo nie. Výhoda gravelu je tá, že človek nie je nijak obmedzený. Navyše mám dva sety
kolies a je to otázka max.5 minút kedy prehodím kolesá a viem si zajazdiť kde chcem. Popravde nikdy ma nelákali široké
plášte a jazdenie po kameňoch, extrémne výstupy na kopce, downhill a podobne, jazdu na graveli za mňa považujem ako oddych, a relax v prírode, sem tam dupnem do pedálov ale nijak nerieším ani navýšené metre, ujdenú vzdialenosť, priemerku a hranie sa na čísla. No úprimne asi aj ja cítim, že cesťák (endurance) by bola pre mňa lepšia voľba. U Soot80tky som si zvykol práve na ten zrelaxovaný posed a tú endurance geometriu (Sooty sú viac endurance ako gravel geo pri podobných konkurenčných bicykloch). Častejšie a častejšie sa vozím na dropoch, no samozrejme používam aj hoody. Mám podpiemernú/priemernú kondičku, záleží ako sa vyspím a ako sa unavím v práci xD takže nie som žiaden profi vytrvalostný jazdec. Moje požiadavky na cesťák sú: aspoň 105, karbón, integrované tukabele, integrovaný kokpit, endurance rám a priechodnosť aspoň na 38mm, čiže by som vedel využiť oboje kolesá na cestu aj gravel no s tým že cestný endurance bicykel by bol o čosi tuhší a svižnejší ako gravelová geo. Ešte aby tie ceny boli rozumné xD nehodlám platiť viac ako 2,5k za bicykel keď viem že tie ceny sú aj tak veľmi umelo navýšené aby všetci zarobili na marže (pracujem v obchode a preto viem ako to funguje). Popravde zvažujem aj možnú výmenu Soot80ky za nejaký ten endurance cesťák podľa tých požiadaviek ktoré som písal vyššie. Celé špecifikácie mám uvedené v profile bicykla ak by to niekoho zaujímalo
Mám otvorené dvere...