a teda blba otazka ale tmel tam je?
06.09.2024 - 14:53:08
00
samozrejme, presne taky ako v prednom kolese zafungoval normalne ...
06.09.2024 - 14:55:31
00
kedze si pouzil lavor tak by si videl ak by ti to niekde bublinkovalo ci uz by to slo niplov alebo rafiku alebo ventilu.. tak jedine mi vychadza na to ze bud bol ten tmel zle pretrepany alebo sa tam dostalo vela mydlovej vody a ta nejak znefunkcnuje tmel..alebo oboje dokopy. Tmel nieje nejaky moc stary?

Inac ked som zazoomoval aj ten rafik vyzera ze co to schytal..ale zas by to ukazal lavor ze to netesni medzi rafikom a plastom..no neviem nenapada ma nic.
06.09.2024 - 15:10:40
00
Podobné mi robil starý plášť tesne predtým ako išiel do koša. Myslím, že to bude tým, že tá guma na bočniciach je za tie roky už tak vyťahaná, že vlákna sa rozširujú, resp. sa zväčšujú medzery medzi nimi a prepúšťajú tmel. Tým, že prechádza ako cez sitko, tak sa speňuje. Podobne ako v mechanickom rozprašovači.
06.09.2024 - 15:14:50
00
dava zmysel co pises, plus pri Ivastovom jazdeni bude este aj dorezany od kamenov..ale stale by som cakal ze to tmel zalepi.
06.09.2024 - 15:18:53
00
On reálne nemá čo zalepiť, lebo tam nie je diera v tom bežnom zmysle, ale plocha, na ktorú tlačí vzduch zvnútra. A keďže tá guma už nemá vlastnosti novej, tak sa to pretlačí.
06.09.2024 - 15:22:17
01
vlastoch napísal:
rovnaku skusenost som mal s tufo comtura prima ... nesiel nahodit s nicim ... nakoniec som vlozil dusu, nafukal, nechal cez noc, a na druhy den som zhodil jednu stranu plasta z rafku, vybral dusu a plast naskocil okamzite ...


Tak pásku som nakoniec nemenil. Ale, zadný plášť naskočil po vloženej duši po celom dni na druhý krát boostrom, bežnou pumpou sa nechystal, predný až kompresorom na asi štvrtý krát. A to som si myslel, že u bezdušakov ma už nemá čo prekvapiť. Dúfam, že tie plášte budú stáť za to.
06.09.2024 - 20:55:58
04
lukjur napísal:
Ako sa tu stále spomínajú Tufo plášte, tak som sa rozhodol ich vyskúšať, konkrétne XC 12, čo sú tu teraz v akcii, ale nedarí sa mi ich žiadnym spôsobom nahodit. Bezdušových plášťov mám za tie roky nahodených veľa, ale s týmto som sa ešte nestretol. Už som vyskúšal všetky možné spôsoby vrátane namydlených pätiek, duše, boostra a nič. Ešte vidím poslednú možnosť v tom, že poriadne netesní originál páska, lebo v časti kde sa na konci prekrýva, tak už bola odlepená. Ale diery pri špicoch prekrýva. Na starom plášti bol zrejme defekt po seknutí ráfikom, ale teraz už si nie som 100% istý, či to nebolo možno tou páskou. Poslednú možnosť vidím v novej páske a tak sa chcem spýtať, či bude stačiť starú pásku prelepiť, samozrejme odmastenú, alebo ju treba komplet strhnúť a novú nalepiť na rafik? Ten odlepený kúsok by som odstrihol. Inak, na cesťáku mám Tufo Comtura 4 a išli nahodit normálnou pumpou. Alebo viete poradiť ešte iný spôsob nahodenie toho xc plášťa?

Ahoj, mal som rovnaký problém. Plášte XC11 a 14, ráfik 29mm carbon, nová páska. Pomohol až veľký kompresor aj to po veľkom boji. So založeným insertom Tubolight som ich zase nevedel nasadiť na raf. Skutočné peklo ale prišlo po sezóne pri vyzuvani, kedy som si poškodil bok ráfiku. Päťka bolo doslova nalepena na rafe. Pomohol až zverak. Jeden plášť som roztrhal vo zveraku. Za mňa nikdy viac tento paškvil.
07.09.2024 - 06:35:31
10
ja neviem čo mate za problem, mne idu 14 na carbonovom 25 aj hlinikovom 29 rafe nahodiť uplne jednoducho :) v auguste som po horalovi zadný menil
07.09.2024 - 07:05:32
02
To bude zjavne nejaka pridana hodnota tufo plastov, mne snad az na 8 pokus zaskocil gravelovy thundero. Druhy tak na 4-ty, to bola rozkos fukat nejakych 10x po sebe booster :muscle: :tmi: XC12/13 som zvazoval k roku, ale asi si to rozmyslim :D
07.09.2024 - 07:31:14
01
...na XC-biku posledne roky iba Tufo - ak dobre pamatam, tak myslim ze 4 sety (8pneu) rozne verzie XC11-XC14. nahodene vzdy iba pumpou a za nova prve tyzdne jazdene bez tmelu... rafiky DT X1700 alebo XRC1501. Ani jeden nehadzal a mali relativne maly hmotnostny rozptyl.
07.09.2024 - 08:11:22
01
Ja som na carbonovych equator 30mm rafikoch musel vystrihovat s cvakačkami schwalbe RR/Ray a zas naopak tufo a maxxis išli nahodiť rukou. Ale všetky tieto plášte mi šli nahodiť rukou aj ľahko dole na dt swiss hliníkové. To je len nejaká zla konštelácia hviez
07.09.2024 - 09:03:08
00
Je to tak, strašne veľa záleží na kombinácii ráfika a pneumatiky. V tomto videu napr. chalan nahodil WTBčka len pumpou, s naskrutkovanými ventilmi a ani sa pri tom pumpovaní nijako zásadne nenamakal, no tvrdiť na základe toho, že konverzia na bezdušáky je otázka 30 minút a dá sa robiť v obývačke, je myslím si dosť zavádzajúce :)
thumb_up-1thumb_down
Ja som napr. na "len pumpu" už rezignoval, tam som pri zatiaľ akejkoľvek kombinácii musel pumpovať naozaj maximálnou intenzitou a výsledok bol aj tak neistý. Mám ale pomerne obyčajnú pumpu z Decathlonu, s niečím iným by to možno šlo lepšie. S boostrom je to samozrejme o inom, no aj tam to niekedy ide ľahšie a inokedy ťažšie, aj keď zatiaľ som nahodil všetko. Tufo som ale ešte neskúšal :)

Čo ma ale dosť prekvapilo, tak zhodiť predný Vittoria Barzo z hliníkového Mavic Crossmax bol dosť veľký boj, tie pätky tam držali nenormálne... Pravá zábava ale asi nastane, keď budem o pár dní meniť zadný Mezcal aj s insertom, na to som celkom zvedavý, že ako to pôjde :)
07.09.2024 - 11:10:20
00
tak z mavic rafka ide vsetko taždie dole,, už som par skušal hlavne cestne.
mne to príde skor že su problem rôzne vnutrone priemery rafkov, niektore su večšie ine menšie o nejaký ten milimeter a potom je plašť volný a nafukať nejde, vzduch hned uniká, tam by som volil ešte jednu vrstvu pasky a bude po probleme
07.09.2024 - 15:16:05
00
Schwalbe išli ľahko nahodiť aj zhodiť, veľmi slušne držali tlak, akurát boli na daný rozmer dosť úzke. Vittoria ide ťažšie nahodiť, ešte ťažšie zhodiť, horšie drží tlak, no má adekvátnu šírku a objem + aj tá zelenošedá bočnica sa mi dosť páči :-)
07.09.2024 - 16:07:28
00
keyboard_arrow_up