Kristina napísal:
Mohol by mi niekto relevantne vysvetliť môj subjektívny pocit, že keď natankujem v Rakúsku, alebo Nemecku tak mám vyšší nájazd resp. nižšiu spotrebu ako keď natankujem na Slovensku? Sú tie palivá v zahraničí v niečom iné?

pred par rokmi bol test šell želvípover, český mal parametre bežneho paliva v nemecku.
takže ano, dvojita kvalita potravin a tovarov. nebude to len nutela a praci prach. :)
06.09.2024 - 16:34:41
00
Teraz sa k tomu pridalo aj E5 vs. E10
06.09.2024 - 17:08:08
00
Kristina napísal:
Mohol by mi niekto relevantne vysvetliť môj subjektívny pocit, že keď natankujem v Rakúsku, alebo Nemecku tak mám vyšší nájazd resp. nižšiu spotrebu ako keď natankujem na Slovensku? Sú tie palivá v zahraničí v niečom iné?

Všimol som si to veľakrát, že spotreba na nemecké palivo bola vždy nižšia. Pritom priemerná rýchlosť obvykle vyššia. Nie sú to nejaké dramatické rozdiely, ale tých 0,5-1L/100km rozdielu sa objaví vždy. Pamätám sa, keď som si z DE viezol svojho Kompressora v automate. Bolo to v zime a bol som unesený z toho, že diaľničný presun to auto zvládalo za cca 7L/100km. V SR takú spotrebu nikdy nedosiahnem. Tu som o liter vyššie.
A takisto si pamätám doby komôrkových dieselov, kde som si pri nemeckej nafte ani tak nevšimol rozdielu spotreby, ako skôr dramatický rozdiel zvuku. 5-valcový C250 Turbodiesel zrazu znel pri rozjazde takmer ako benzínový C280.
Vysvetliť to ale poriadne nevie nikto. Proste sú tie palivá kvalitnejšie. Nafta má lepšiu mazivosť, vyššie cetanové číslo, nižší obsah vody...a u benzínu to bude podobné.
06.09.2024 - 17:45:34
11
s tymi palivami zo západu to môžem aj ja potvrdiť, že tam je rozdiel - keď som tankoval do svojej starej Toyoty Land Cruiser 70 (1996, 3.0 TD, 92kw) čo mal bežne spotrebu cez 10l (na ceste) tak som po natankovani v Rakúsku prešiel o cca o 80-100km viac (na 80l nadrž)
... posledne 3-4 roky už pri každom tankovani lejem do nadrže aj aditivum (VIF) ale to skôr ako prevencia proti bio zložke
06.09.2024 - 17:56:22
00
Konspiracie krasne,hodne trotlov na opacnej strane politiky.Radsej s tym prestante
Alebo Vam poradim: vezmite konkretne paliva z konkretnych cerpaciek,oznacte si ich cislicami,vezmite do 2 skusobnych labakov v cz,sk,de,at a dajte sem vysledky.Inac je to tliachanie do vetra jak s plochou Zemou.Si myslite ze inzinieri z metrologickych a inych ustavov si to nestrazia? Ked naposledy prislo do atomky 5 cisterien nafty pre DGS,tak na brane nesplnili normy a isli naspat do rafinerky svinskym krokom
07.09.2024 - 16:53:48
00
To mi pripomenulo moju stokrat opakovanu storku o kave v Taliansku.
- Mam doma taliansky mlyncek a kavovar, taliansku kavu, specialne upravenu vodu, no Vasa kava chuti lepsie
Barman v Dolomitoch: Vzduch tu mame lepsi...

Ale je fakt, ze na trase Mnichov - BA bude nizsia spotreba ako naopak... lebo sa ide z kopca :lol:
07.09.2024 - 17:02:10
01
Zhodou okolnosti Mnichov - NR som jazdil par rokov a mam to odmerane. Do Mnichova v priemere 6,2l/100km a z Mnichova 5.8l/100km. Mnichov je o 350m vyssie, vietor vacsinou fuka od zapadu a na okreskach bola mensia premavka ked som siel do Mnichova ako opacne, kedy som sa trepal 70-tkou za kamionmi (pri tejto rychlosti spotreba 5l/100km).

A inak s tymi palivami mam aj ja podozrenie, ze zapadne su kvalitnejsie. Ale laboratorne som to merat nedaval :-D V DE a AT som tankoval standard a na SVK premium. No vyssi vykon a nizsiu spotrebu nebadat.
07.09.2024 - 17:32:22
00
https://auto.sme.sk/c/23380167/nekvalitne-lpg-od-slovnaftu-upchalo-autam-filtre-pripadov-pribuda.html?_gl=1*1opu94d*_ga*NDUyNTkzNDgxLjE3MjAwMTAyNDg.*_ga_G700V8QCTX*MTcyNTcyMzQyOS4yNS4xLjE3MjU3MjM1ODYuMC4wLjA.&ref=mnt
07.09.2024 - 17:41:40
01
Dano5 som zvedavá ako dlho tvoj príspevok vydrží. Ja som ho sem ráno postla a o chvíľu bol zmazaný, že je to spam, je off topic, alebo obťažuje členov komunity.
07.09.2024 - 17:50:53
00
To nie sú konšpirácie, to sú reálne skúsenosti. Komu sa to nezdá, nech si do labáku tie palivá nosí sám.
07.09.2024 - 18:28:15
00
skorpion napísal:
V DE a AT som tankoval standard a na SVK premium. No vyssi vykon a nizsiu spotrebu nebadat.

ale to moze sediet, ako uz bolo spomenute, 100 oktanove sa vozia zo Schwechatu, Slovnaft robi 95ku.
Nebude to v palivach, no rozdiel moze byt v aditivach, kedze je nominalna cena za liter vyssia, moze obsahovat kvalitnejsie prisady. Asi ako v pripade Coly a pouziti drahsieho cukru/ lacnejsieho sladidla.
Zahada vyriesena.
07.09.2024 - 19:19:12
00
Dudo seňor priateľu, potes nam radsej očká svojim talianom :-)
07.09.2024 - 19:26:09
00
Moja skusenost je, ze na Focuse 1.6 TDCI som presiel 1100 km z Antverp do Bratislavy za 4.9 litra. Priemerka 116kmh. To znamena, ze ked sa dalo, tak na dialnicnom limite, v Nemecku kopec 100viek a tam kde nebol limit tak do 160. Rakusko tempomat na 129 podla GPS.

Na Slovensku som takuto spotrebu na dialniciach nikdy nedal. Cim inym ako palivom by to mohlo byt ?
07.09.2024 - 19:27:45
01
Izzy68 napísal:
Dudo seňor priateľu, potes nam radsej očká svojim talianom :-)

Prave vcera som sa rozlucil s "Fiatkou". Turbi sa urcite potesi. Sluzila uzasne dlhe roky a kilometre. :inlove:

Prílohy:

PXL_20240906_085229862~2.jpg
PXL_20240906_085229862~2.jpg 282.35 KiB thumb_up1thumb_down

PXL_20240906_085254651~2.jpg
PXL_20240906_085254651~2.jpg 298.46 KiB thumb_up2thumb_down

07.09.2024 - 19:52:44
017
Páči sa mi tá parádna farba :y:
07.09.2024 - 19:56:30
10

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up