Problém, keď beriete údaje iba z médií, je, že tie údaje sú predžuté novinármi. No a tzv. motoristickí novinári a youtuberi vedia posúdiť ladné krivky nového faceliftu, ale (až na výnimky) nie technicko-legislatívne detaily. Iba preberajú informácie odinakadiaľ, nehovoriac o tom, že sú to všetko petrolheads. Navyše sú dlhodobo priamo ovplyvňovaní výrobcami (prezentácie, letenky, hotely, večere, giveaways... ) ktorí ich prostredníctvom robia marketing.
Faktom však je, že EURO 7 nemusí byť spĺňané "za všetkých jazdných podmienok", ako radi hovoria novinári a absolventi školy života na internetoch. Podmienky, pri ktorých musí auto spĺňať Euro 7, sú presne dané:
- teplota: 0-35°C; ak je teplota v rozmedzí od -10 do 0 a od 35 do 45, tak je 60% navýšenie limitov
- nadmorská výška: do 700 m; ak je nadmorská výška vyššia, tak je 60% navýšenie limitov
- maximálna rýchlosť: do 145 km/h; pri rýchlosti do 160 km/h je 60% navýšenie limitov
- prostredie jazdy: kdekoľvek (teda nie ako pri EURO 6e, kde to bolo na tretiny mesto, vidiek a diaľnica).
- studený štart (prvé 2 kilometre): keď je
výkon v prvých 2 km menší ako 20% max výkonu, ak je väčší, tak 60% navýšenie limitov.