Boli to prerábky, ale tie motory tak boli aj konštruované, majú pár zmien, že môžu bežať na LPG a Fiat ich predával ako nové s fabrickou zárukou.

To LPG sa síce predáva všade, ale aj to "všade" nie je zrovna všade a nejakej rozumnej kvalite. Otec má auto na LPG, dojazd na LPG nejak 300-400km, ale už musíš dopredu si pozrieť, kde sa LPG predáva. V Rakúsku som si veľmi nevšimol, viem že v Chorvátsku aj Slovinsku je to celkom rozšírené, Česko, či Maďarsko tiež veľmi často nevidím LPG na pumpách. To sú nejaké lokality, kde najviac sa pohybujeme.
02.09.2024 - 11:14:17
02
Palo TT napísal:
Motor (100 tce eco-g ) je sice turbo a trojhrncek :( , ale priamovstrek a bol specialne navrhnuty pre LPG.

Turbo ani pocet valcov nie su pre ten motor s danym objemom hendikep ale naopak prinos. A nie je to priamovstrek.
02.09.2024 - 11:25:43
00
Palo TT Práveže prichádzaš o kvalitu a efektivitu (+ je to zložitejšie) keď máš len prerobený motor ako keby to bolo vymyslené len na LPG.
LPG je aj v maďarsku aj na balkáne aj v polsku aj v česku aj u nás všade.
02.09.2024 - 11:30:32
00
Jezus samozrejme nepriamovstrek. "preklep", opravil som.

skynet pochybujem, ze by z toho LPG dokazali vytrieskat lepsiu efektivitu. Vyrobcovia to zjavne vidia rovnako. Caro je prave v tej univerzalnosti - ze motor to zozerie aj bez upravy (co uz pre moderne motory neplati).
Ja sa skor obavam, ze vzhladom na tie moderne motory nevhodne na prerabku + nastup elektrifikacie pocet LPG pump bude klesat. Nastastie to zachranuje Dacia, ktora po koncerne prebrala stafetu ludoveho vozidla.
Na druhej strane ak by mal LPG kazdy, tak by to vlada v daniach "zohladnila".
02.09.2024 - 11:42:35
02
sunko napísal:
Ako LPG pozitiv si myslim, ze e-tech je zbytocne komplikovany.

Na jednej strane ano - je to komplikovane. Na druhej je to navrat k atmosfere a len 4 stupnovej aj ked automatickej prevodovke. A nie je to prerabka. Pokial neplanovali zivotnost na 100kkm (aka integrovali ***** :) ) a nesetrili prilis na matrosi, tak by to mohlo vydrzat. Vsak cas preveri. Zatial stale u Dacie a mozno Renaultu kupis aj tovarensky nehybrid LPG.
Bal by som sa toho menej ako prestavby tiez dost komplikovaneho hybrid Japonca (s makkymi sedlami ventilov) alebo priamovstrekoveho TSI.
Zatial je to aj tak len teoria, lebo LPG e-tech neexistuje. Ale atmosfera dava teoreticku sancu, ze vznikne, ked sa e-tech naplno rozsiri v Dacii. Len nedavno mal e-tech premieru v Dacii (oznaceny Hybrid 140) v Dusteri a Joggeri.


Naposledy upravil Palo TT dňa 02.09.2024 - 12:25:38, celkovo upravené 1 krát.

02.09.2024 - 11:56:59
01
Najväčším problémom sú nezmyselné regulácie, ktoré vôbec nerešpektujú realitu a fyziku. Bruselský úradník tvrdí, že auto jazdiace v Alpách vo výškach nad 4000m má mať rovnakú spotrebu ako to isté auto jazdiace v Holandsku po okreske. Ak to tak nebude, tak sankcie. To isté, ak naložíš auto doplna, zase nespíš emisie, lebo namiesto normovaného 85kg šoféra tam tam 450kg váhy. Všetko sa to potom rieši rôznymi šialenými riešeniami, čo sú skôr na škodu
02.09.2024 - 12:10:30
00
Ked uz sa spominal LPG.
https://www.techbox.sk/jazdime-s-daciou-jogger-za-bagatel-kolko-nas-vysla-cesta-do-talianska
Ja som mal aktualne priemernu spotrebu cca. 9l LPG. Na plnu nadrz 48l som presiel viac ako 530km. Z toho 200km dialnica pri realnych 110-115kmh, zvysok juzny tah LC - RS a kopcovite okresky Gemeru a Horehronia. Benzin uplne zanedbam, lebo startov bolo minimum (<5) a pri tych teplotach hned preplo plyn.
Kral vystupil z tiena :lol:
Btw. fajn ubytko - vsetko, spodna (lacnajsia) budova, len rozny sprostredkovatelia.
https://www.booking.com/hotel/sk/apartmany-ski-telgart.en-gb.html
https://www.booking.com/hotel/sk/holiday-resort-telgart.en-gb.html
https://www.booking.com/hotel/sk/apartman-pri-vleku.en-gb.html

Prílohy:

DaciaMCV.jpg
DaciaMCV.jpg 92.06 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Palo TT dňa 02.09.2024 - 13:31:38, celkovo upravené 1 krát.

02.09.2024 - 13:26:56
00
skynet napísal:
Prečo by to nemalo zmysel? Proste nemaš dve nádrže, nemusíš tankovať benzín. Jazdiť len na LPG práveže dáva zmysel, veľká nádrž dajme tomu na 100l LPG a aby nezaberala miesto v kufri. LPG sa dá natankovať všade.

Si o svojich tvrdeniach aj presvedčený alebo len tak píšeš, aby sa nepovedalo...
Mne to logicky nevychádza. Odstrániš 40-60 l benzínovú (naftovú) nádrž a na jej miesto dáš rovnakú veľkú na LPG, ale s o niečo menšou kapacitou. Lebo v poloprázdnej LPG nádrži je určite iný tlak výparov ako v poloprázdnej benzínovej (naftovej), Takže musí byť pevnejšia. Vonkajší rozmer nezmeníš, len vnútorný o hrúbku plechu a dodatočné výstuhy.
A terazky povedz, kam dáš nádrž na tých ďalších 40-60 l LPG aby si sa dostal k 100 l LPG ak nie do kufra?
02.09.2024 - 13:29:57
00
Palo TT napísal:
Btw. fajn ubytko -

btw. stojis mi pred garazou, tam je zakaz parkovania... :lol:
02.09.2024 - 13:58:48
02
Tak ho trošku vytlač s tou tvojou talianskou fiatkou. :)
02.09.2024 - 14:25:07
02
Dudo napísal:
btw. stojis mi pred garazou, tam je zakaz parkovania... :lol:

Si tam uz asi dlhsie nebol :) Mozno tam volakedy nieco bolo, ale teraz tam zakaz nie je a parkuje sa tam zjavne bezne. Vyjazd z garazi bol samozrejme stale mozny.
Pri dolnej budove bolo uz vecer volne len to jedno oznacene sukromne miesto hned pri vchode. Jasne, ze niekto neodolal a na druhy den mal za stieracom A4 s textom: Respektujte prosim sukromny majetok a preparkujte. Vsak Slovensko :)
02.09.2024 - 16:09:05
00
skynet napísal:
Škoda, že sa nerobia autá aj čisto s motoromi na LPG, proste bez benzínu.

potom sa da pouzit kompresny pomer az 15:1 co zlepsi celkove parametre a ucinnost.
plynove motory existuju, napr velke stacionarne elektrocentraly
02.09.2024 - 21:23:02
01
A nemaju tie velke stacionarne motory privod CNG cez ruru? To im vozia LPG vo velkom? Ci ten kompresny pomer plati vseobecne pre oba?
Prednedavnom spominany motor z Nissan Qashqai e-power ma variabilny kompresny pomer 8:1 az 14:1. https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KR_engine
02.09.2024 - 23:37:13
00
Jano1987 napísal:
Najväčším problémom sú nezmyselné regulácie, ktoré vôbec nerešpektujú realitu a fyziku. Bruselský úradník tvrdí, že auto jazdiace v Alpách vo výškach nad 4000m má mať rovnakú spotrebu ako to isté auto jazdiace v Holandsku po okreske. Ak to tak nebude, tak sankcie. To isté, ak naložíš auto doplna, zase nespíš emisie, lebo namiesto normovaného 85kg šoféra tam tam 450kg váhy. Všetko sa to potom rieši rôznymi šialenými riešeniami, čo sú skôr na škodu

Bruselsky úradník,nad 4000m v alpach,a Karkulku si zabudol?????
03.09.2024 - 04:38:51
11
auto jazdiace v Alpách vo výškach nad 4000m - :) totálny ulet, ani do 3000 sa nedostanes, lebo nie je cesta, a ani tych nad 2000 nie je az tak vela
(zostavame v Alpach a Europe, na Juznu Aneriku a Aziu napr nema bruselsky uradnik dosah ;))

Takže parafrazujem "Najväčším problémom sú nezmyselné regulácie, ktoré vôbec nerešpektujú realitu" na "Najväčším problémom sú ludia, ktorí vôbec nerešpektujú realitu"
03.09.2024 - 06:08:34
23

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up