Skúsim v tomto vlakne: potrebujem poradiť ako sa dostať k výmene pravého ložiska v náboji FH-TC500, čo je shm na priemysloch. Navod hovorí že treba demontovať vnútornú jednotku s praporkami pomocou zveráku a nešpecifikuje žiaden prípravok. Zabudol som to odfotiť, ale imho sa tá vnútorná časť nedá do zveráku uchytiť zvonku, a vnútri je taký divný mnohohran so zaoblenými ploskami s priemerom cca 20mm ...
08.08.2024 - 21:32:07
00
Ten mnohohran odkrutis imbusom.
Ked som taky nemal,tak som si vyrobil z matic.Ale treba zvaracku 😁
08.08.2024 - 21:36:59
00
a nie je na to origo tool?
08.08.2024 - 21:40:40
00
15stka imbus
Samozrejme kupis aj lacnejsie

https://www.muziker.sk/shimano-15mm-hex-wrench-tl-fh15-y13098012?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw2dG1BhB4EiwA998cqIaBnlFW2a1bh9rnt_VIBDbhQ3L6uFE1K_H3zuk6yfqiOdbbyo0jFhoCFCQQAvD_BwE
08.08.2024 - 21:47:49
00
ivast napísal:
Skúsim v tomto vlakne: potrebujem poradiť ako sa dostať k výmene pravého ložiska v náboji FH-TC500, čo je shm na priemysloch. Navod hovorí že treba demontovať vnútornú jednotku s praporkami pomocou zveráku a nešpecifikuje žiaden prípravok. Zabudol som to odfotiť, ale imho sa tá vnútorná časť nedá do zveráku uchytiť zvonku, a vnútri je taký divný mnohohran so zaoblenými ploskami s priemerom cca 20mm ...

toto este vytiahnem, poneac trialov 15mm inbus zjavne nebol spravna odpoved. Vyzera ze 19mm a traja spiti robosi budu treba bo 200nm asi nedam sam ;-]

zaujimavost je ze shimano ma vypublikovane minimalne dve verzie dokumentacie k tomuto naboju a v tom ktory som vygoolil prvy info o toole chybala, v updatnutej verzii uz je. Drzte palce, toto nebude rovny zapas ;-]

Prílohy:

Screenshot from 2024-08-23 17-57-28.png
Screenshot from 2024-08-23 17-57-28.png 42.11 KiB thumb_up0thumb_down

23.08.2024 - 18:15:55
00
Inbus do zveraku a tocit kolesom.Pohoda
23.08.2024 - 18:29:29
10
Pohoda ako na ozubenom krúžku pri DT Swiss. Sa mi podarilo uvolniť aj zverák na skrutkách a pootočiť celým ťažkým stolom na ktorom mám zverák namontovaný :) Ale nakoniec to vždy povolím :)
23.08.2024 - 18:44:18
16
Asi blbá otázka, ale 19mm inbus samozrejme nemám, čo mám vlastne hľadať? Klasický Lkovy kľúč, alebo golový bit, alebo ešte niečo iné? Potrebujem to na jedno použitie, takže cenovo čo najefektívnejšie... Fungovala by aj M12 matica s roztecou 19mm? Asi to budem potrebovať upnut do zveráku lebo normálnou gola racnou a dvoma rukami asi nebude sanca, či?
23.08.2024 - 23:26:51
00
Na Trencianskej si vyzdvihni https://www.a-zstroj.sk/kluce-rucne-naradie/bondhus-12288-kluc-l-19-mm-inbus/ a nasad na dlhsi koniec stare rajdy ako predlzovak aby si mal paku.
23.08.2024 - 23:38:35
10
branomelis napísal:
Pohoda ako na ozubenom krúžku pri DT Swiss. Sa mi podarilo uvolniť aj zverák na skrutkách a pootočiť celým ťažkým stolom na ktorom mám zverák namontovaný :) Ale nakoniec to vždy povolím :)

Otazka je, co povolis. :lol:
Ma zmysel/da sa to zavarit? Tesak co ty na to?

Prílohy:

IMG_3308.jpeg
IMG_3308.jpeg 311.79 KiB thumb_up0thumb_down

25.08.2024 - 00:09:30
02
branomelis napísal:
Pohoda ako na ozubenom krúžku pri DT Swiss. Sa mi podarilo uvolniť aj zverák na skrutkách a pootočiť celým ťažkým stolom na ktorom mám zverák namontovaný :) Ale nakoniec to vždy povolím :)


A presne koli tomu som si dal vyrobyť poriadnu paku pre náboje 350tky, 240tky a 180tky lebo uz som mal dosť toho trápenia :)

Prílohy:

Messenger_creation_dae5d80d-e2da-4f9e-a7f9-fe2d9c1977eb.jpeg
Messenger_creation_dae5d80d-e2da-4f9e-a7f9-fe2d9c1977eb.jpeg 138.22 KiB thumb_up1thumb_down

25.08.2024 - 07:14:14
00
No tak sa chalani dohodnite čo mám spraviť, v medzičase mi zelený zmrd priniesol do AlzaBoxu tool, a zverák mám len taký pre chudobných bikerov... Na druhej strane nemám v nohách dynamit ako Palo TT tak som to možno nezatiahol nad hranicu deštrukcie ;-]

Kvízová otázka je či skúšať zverák, multi klúč a dve ruky, alebo radšej L inbus s dlhou pákou a štyri ruky ... že ten zverák musím najprv seriózne upevniť na vhodnejšiu podložku mi je jasné...

edit: dotatočná idea, skúsiť zohnať niekoho s rázovým utahovakom?

Prílohy:

PXL_20240825_070738745.jpg
PXL_20240825_070738745.jpg 236.59 KiB thumb_up0thumb_down

Moto29409.jpg
Moto29409.jpg 49.38 KiB thumb_up0thumb_down

25.08.2024 - 09:22:02
00
Tamto v tom držiaku na koleso sa mi páči. Len tiež to asi bude treba nejako zaťažiť, alebo čo. Ten moment tam je zhruba ako na polosiach na aute, len auto má tak ďaleko cez tonu, tak to neuhne. Ale ľahké koleso položené v stojane by chcelo nejaké protizávažie? či ide to v pohode ľahko povoliť?
25.08.2024 - 09:33:29
00
Ja mám tiež s Dt Swiss zaujímavú skúsenosť, na ktorú nie som moc hrdý 😀.
Prvý raz mi to povoľoval známy v servise, posielal mi aj video, ako pohli celým ponkom. Potom som si kľúč kúpil, a šiel som to povoliť kamarátovi, lebo ja na byte ponk nemám. On má, parádny, takisto aj zverák, klasika, velký York. Tak sme sťahovák dali do zveráka, ťahali za pneumatiku, a nešlo to povoliť ani za oného. Nakoniec sa nám to podarilo, ale ešte pred tým sa stala taká vec, že sťahovák sa pretočil, a čeluste zveráku sa voči sebe pohli doboku, sťahovák to takto odniesol 😀. To je tak ako sa hovorí na stavbe, potrebujeme silných a sprostých 😀.

Prílohy:

20240825_103744.jpg
20240825_103744.jpg 185.26 KiB thumb_up0thumb_down

25.08.2024 - 10:50:04
00
Najkrajšie su tie videa ako krásne to da do zveraku a ako to hneď ide :) ale všetko to maju už dávno rozobraté :) odporučam ak ma niekto nové kolesa prve čo už teraz robim je že nahrejem Ratchet kružok predpokládam že tam je neake poistne lepidlo a povolim to teplota sa mi velmi osvedčila. Boli časy ked som stal na tyčke :) 82kg a nič a nedialo náboj DT 240 :) .
Ale ak sa potom po rozobrati napatla vazelina minimalne to ide o 50% lahšie rozobrať.
25.08.2024 - 11:13:09
00
keyboard_arrow_up