Neviem o tom, ze by s CVT boli nejake zasadne problemy, ale to sa musis spytat vyslovene ludi co sa venuju servisovaniu Subaru, ze ake maju s tymi prevodovkami dlhodobe skusenosti pri vyssich najazdoch. S cim ale treba ratat je, ze vymena oleja v CVT prevodovke je vyslovene nutnost cca kazdych 50 tisic km ak ma ta prevodovka fungovat. Ale jedna vec pri Subaru CVT na ktoru asi treba dat pozor je, ze dlhe rovinate dialnicne trasy na tempomate, kde sa nemenia otacky motora resp. sa menia len minimalne mozu byt problem, lebo sa opotrebovava len jedna konkretna draha po ktorej ten kovovy "remen" stale ide. Ale neviem kolko km trva, kym to opotrebenie dosiahne kriticku hranicu. Opät otazka ci sa s tym realne uz stretli v servise.
dobrý
olej má si s tým poradiť.
doživotná náplň akejkoľvek prevodovky je mýtus
Stacionárne motory majú lepšiu účinnosť ako tie v aute, lebo pracujú a sú naladené na konkrétny pracovný bod.
Auto s cvt sa tiež snaží čo najdlhšie ostať v optimálnom bode. So stupnovou prevodovkou sa to vždy nedá