Atkinson = fyzicky rozna dlzka kompresneho a expanzneho zdvihu, cize sa piest pohybuje na rozne dlhej drahe, Miller = fyzicky rovnaka dlzka kompresneho a expanzneho zdvihu, ale pozmenenym casovanim ventilov (dlhsie otvorene sacie ventily) sa realna efektivna dlzka kompresneho a expanzneho zdvihu lisi (kompresny je kratsi ako expanzny). A potom tu este mame novsie koncepcie s vyosenim
kluky voci osi valcov. Tam je realna efektivna dlzka kompresneho a expanzneho zdvihu rozna, pretoze piest nie je v kompresnom zdvihu pocas 180° rotacie kluky, ale iba dajme tomu pocas 170° a v expanznom zdvihu je tym padom pocas 190°. Cize v podstate moderna variacia na Atkinsona. Dnesne moderne motory kombinuju vyosenie a Millera a nie je problem s vykonom a netreba ani elektromotor, pretoze sa pouziva preplnovanie turbom. Da sa k tomu vsetko najst na YouTube ak niekto chce porozumiet detailnejsie.
A este k tym CVT - ak je to spravne nastavene, tak je to efektivnejsie vyuzitie energie paliva, kedze CVT dokaze udrzovat motor stale v idealnych otackach pre danu zataz, teda v pasme jeho najvyssej ucinnosti. Druha vec je, ze pocitovo to nie je nic extra kedze clovek je nauceny z klasiky na nejaku gradaciu vykonu s otackami a to sa tu nedeje. Ale keby sa na to v Toyote pozreli trochu inak, tak by to mohlo byt fajn. Podmienkou na to ale je, ze by zrusili otackomer a brutalne by zapracovali na odhlucneni motora. Potom ak by clovek netusil o motore a jeho otackach, tak by mohol vnimat take auto ako elektromobil, akurat ze bez tej dynamiky.