Ked budes hladat videa, tak mozes hladat aj Millerov cyklus. To je to, co popisal jaro1 a tak to implementuju automobilky. Atkinsonov cyklus vyzaduje zlozitejsiu konstrukciu motora, pritom dosiahne to iste.
Cielom je, ze motor beziaci v atkinsonovom (millerovom) cykle ma vyssiu ucinnost = dokaze z paliva vyuzit viac energie na pohyb. Cize ma mensiu spotrebu.
Jeho nevyhodou je, ze tento typ motora ma na svoj objem maly vykon. To vyplyva z principu fungovania. Preto Toyota pridala k tomuto motoru elektromotor, ktory mu pomaha, ked je potrebne dodat viac vykonu. Cize primarne elektromotor nepomaha znizit spotrebu, ale znizenie spotreby je zabezpecene ucinnostou motora a elektromotor mu dodava pruznost pre normalne pouzitie.
Dalsi aspekt je to, ze spalovaci motor nema idealnu ucinnost stale, ale iba pri urcitej kombinacii otacok a zataze. Z toho dovodu dala Toyota do hybridu CVT prevodovku, ktora dokaze drzat motor v idealnych otackach z pohladu ucinnosti pri roznych pracovnych zatiazach. Elektronika moze motor zatazit aj viac aby mal idealnu ucinnost a vtedy sa ti moze zdat, ze motor zbytocne huci - ale elektronika vie, co robi a nadbytocnu energiu dodava do baterky.
V novsich generaciach toyotackych hybridov dochadza aj k vypinaniu motora, ked je dobita
baterka a mala zataz. Co dalej setri spotrebu.
Z pohladu zivotnosti ma Toyotacky hybrid menej komponentov + obsahuje nepriame (zial novy uz aj priame) vstrekovanie - to znamena menej karbonizacie. Zivotnost tych motorov bola vysoka. To, v akych otackach motor bezi by som sa pri Toyote netrapil. Co by mohlo vplyvat na zivotnost motora, je to vypinanie a zapinanie. Honda vsak ma svoj hybrid spraveny seriovo a tam sa vypina motor este castejsie a zivotnost ma dobru. Akurat, ze Honda pozaduje vymenu oleja kazdych 10 000 km.
Ina vec je, ze z pohladu nas soferov, je trochu neprijemne, ze otacky motora nemusia byt v sulade s pohybom a mozu kolisat - mne to vadi dost a preto som do Toyoty nesiel. Ale to je len pocit a da sa na to zvyknut.