Dzuch-Ban napísal:
mohli by ste prosim dat sem odkazy na tie odborne studie? len co som zachytil v mediach, tak tam dost znacne nesedela predpokladana cena a ani DKP...

ja som pozeral toto
https://youtu.be/x0Z_cJeOgJ8?si=1Hu3etK86f8Atvwd

tunel Karpaty by mal byť dobuducna napojený na dialnicu S8 z rakúska, avšak rakúsko neplanuje výstavbu tohto úseku smerom na SK v dohladnej dobe a ani neočakáva nejaký velký prínos, zatial
ale donedávna ani tunel karpaty nebol priorita, dokonca sa ani neplanovalo s jeho výstavbou ... ale plány sa menia evidetne
22.08.2024 - 15:27:44
01
Jano1987 napísal:
Diaľnica Trenčín - Považská je využitá asi na 15%, znamená to, že ju treba zrušiť? Alebo sa nemala vôbec stavať?

podľa tvojej logiky netreba stavať ani chýbajúce úseky ZA-KE - čo je hlavná/nosná trasa (na výhod) narozdiel od tunela Karpaty
22.08.2024 - 15:30:44
00
tomtoylc napísal:
podľa tvojej logiky netreba stavať ani chýbajúce úseky ZA-KE - čo je hlavná/nosná trasa (na výhod) narozdiel od tunela Karpaty



To som nepovedal. Len som poukázal na to, že ľudia sa tu rozčuľujú, že by sa mal postaviť tunel, čo by bol využívaný na 30% , pritom sú tu už existujúce stavby, kde je vyťaženosť 15% a aj na niektorých častiach chýbajúcej diaľnice ZA-KE to tak bude. Ale to nie je dôvod, prečo to nevybudovať. Nič viac, nič menej. Je je to infraštruktúra ktorú potrebuješ. Tak isto by mala byť dokončená R2, či aké číslo to má mať na trase Lučenec - Rimavská Sobota - Tornaľa - Rožňava - Košice.
22.08.2024 - 15:45:07
01
Ako si prisiel na to ze sa tie useky dialnic vyuzivaju na 15%?
22.08.2024 - 15:48:31
00
Na STU v BA , Žilinskej univerzite a TUKE sa pravidene posielajú aktualizované dopravné prieskumy, že koľko vozidiel (osobných, nákladných, busov atď), v ktoré mesiace, týždne, dni a hodiny tam jazdia a v akých množstvách, ktoré neskôr žiaci používajú pri rôznych zadaniach dopravy. Necháva si to pravidelne vypracovávať NDS a SSC a obce. Parihuzovce tam asi nenájdeš, ale nájdeš tam všetky diaľnice, rýchlostné cesty, cesty 1. triedy, väčšinu ciest 2. triedy, významnejšie cesty 3. triedy , či dopravné uzly tam nájdeš.

Nedávno som pomáhal so zadaním jednému nášmu brigádnikovi, takže som sa dostal k najnovším číslam a bol som zvedavý, tak som si pár ciest pozrel.
22.08.2024 - 16:04:23
03
Minikin Keď som si čítal jeho príspevok, tak som sa tešil, že ako ho poučím...Nebol som doma, predbehol si ma. Fundovane. Ďakujem, nemusel som písať...

Jano1987 napísal:
Tú zmenu som nezachytil, som vychádzal ešte z toho, čo som čítal v 2023, ako to funguje. Sa ospravedlňujem za zlé informácie.

Tá zmena (že štát platí zdravotným poisťovniam za svojich poistencov - deti, študentov, dôchodcov, nezamestnaných) platí od r. 1993, keď zanikla Správa sociálneho poistenia a vznikla Národná poisťovňa.

V roku 2023 bola zmena, že zamestnávateľ (jedno, či súkromný, štátny alebo vo verejnej správe) platí za svojich zamestnancov odvody 11% namiesto 10%-

Koniec vzdelávacieho okienka - a pre istotu už nezabŕdaj do zdravotníctva a zdravotného poistenia.
22.08.2024 - 19:46:35
00
Ospravedlňujem, sa, že som sa nechal klamať a zamestnancov štátu som zaradil tiež medzi poistencov, tu je článok, čo som si pamätal... https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/684017-stat-zvysil-platbu-za-svojich-poistencov-do-zdravotnictva-natieklo-o-300-milionov-eur-viac/ zo zvyškom som mal pravdu.
22.08.2024 - 20:55:17
00
A teraz si to niekto prečíta, aby Ťa mohol opäť "poučiť" ! :D
22.08.2024 - 21:08:23
00
A teraz spat k teme: ake mate skusenosti s repasom turba? Vziat vyhradne repas originalu ci radsej novu suciastku a na repas sa vykaslat?
22.08.2024 - 21:24:52
00
Toto zaujima aj mna
22.08.2024 - 21:29:21
00
Mohol by ma niekto posunúť v chápaní funkcie benzínového motora, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle (Toyota) ? Vždy som si myslel, že klasický benzínový motor má rád vyššie otáčky. Tento motor s CVT prevodovkou beží v rozsahu 1500-2500 otáčok pri rýchlosti 50-100 km/hod. Myslím, že Jezus niečo písal o otáčkach, životnosti atď, ale nie som si istý.
22.08.2024 - 21:43:31
00
Dudo záleží od typu turba, čo mu je a kto robí repas a čo by stálo nové turbo.
22.08.2024 - 22:39:32
00
Mak napísal:
Mohol by ma niekto posunúť v chápaní funkcie benzínového motora, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle (Toyota) ? Vždy som si myslel, že klasický benzínový motor má rád vyššie otáčky. Tento motor s CVT prevodovkou beží v rozsahu 1500-2500 otáčok pri rýchlosti 50-100 km/hod. Myslím, že Jezus niečo písal o otáčkach, životnosti atď, ale nie som si istý.


Ahoj, rozdiel je hlavne v princípe fungovania motora s e-cvt čo nie je "prevodovka" ale sústava planetoveho súkolia, elektromotora a generátora..na YouTube je množstvo videí o fungovaní...
23.08.2024 - 06:56:54
00
Atkinsonov cyklus je (zjednodusene) ze draha piestu v expanznej casti je dlhsia ako pri kompresnej. Dosahuje sa to dlhsim ponechanim otvoreneho vyfukoveho ventilu.
Pri hybridoch nie je potrebne vytacat spalovak do vysokych otacok bezdovodne, vsetko si to pekne reguleje elektronika na zaklade aktualneho potrebneho prisunu energie. Aj vo vyssich rychlostiach mi bezne toci nizke otacky.
23.08.2024 - 07:14:40
00
Ked budes hladat videa, tak mozes hladat aj Millerov cyklus. To je to, co popisal jaro1 a tak to implementuju automobilky. Atkinsonov cyklus vyzaduje zlozitejsiu konstrukciu motora, pritom dosiahne to iste.
Cielom je, ze motor beziaci v atkinsonovom (millerovom) cykle ma vyssiu ucinnost = dokaze z paliva vyuzit viac energie na pohyb. Cize ma mensiu spotrebu.
Jeho nevyhodou je, ze tento typ motora ma na svoj objem maly vykon. To vyplyva z principu fungovania. Preto Toyota pridala k tomuto motoru elektromotor, ktory mu pomaha, ked je potrebne dodat viac vykonu. Cize primarne elektromotor nepomaha znizit spotrebu, ale znizenie spotreby je zabezpecene ucinnostou motora a elektromotor mu dodava pruznost pre normalne pouzitie.
Dalsi aspekt je to, ze spalovaci motor nema idealnu ucinnost stale, ale iba pri urcitej kombinacii otacok a zataze. Z toho dovodu dala Toyota do hybridu CVT prevodovku, ktora dokaze drzat motor v idealnych otackach z pohladu ucinnosti pri roznych pracovnych zatiazach. Elektronika moze motor zatazit aj viac aby mal idealnu ucinnost a vtedy sa ti moze zdat, ze motor zbytocne huci - ale elektronika vie, co robi a nadbytocnu energiu dodava do baterky.
V novsich generaciach toyotackych hybridov dochadza aj k vypinaniu motora, ked je dobita baterka a mala zataz. Co dalej setri spotrebu.

Z pohladu zivotnosti ma Toyotacky hybrid menej komponentov + obsahuje nepriame (zial novy uz aj priame) vstrekovanie - to znamena menej karbonizacie. Zivotnost tych motorov bola vysoka. To, v akych otackach motor bezi by som sa pri Toyote netrapil. Co by mohlo vplyvat na zivotnost motora, je to vypinanie a zapinanie. Honda vsak ma svoj hybrid spraveny seriovo a tam sa vypina motor este castejsie a zivotnost ma dobru. Akurat, ze Honda pozaduje vymenu oleja kazdych 10 000 km.

Ina vec je, ze z pohladu nas soferov, je trochu neprijemne, ze otacky motora nemusia byt v sulade s pohybom a mozu kolisat - mne to vadi dost a preto som do Toyoty nesiel. Ale to je len pocit a da sa na to zvyknut.
23.08.2024 - 07:58:46
12

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up